Knappe Tele, op de slagplaat na!
Printable View
Knappe Tele, op de slagplaat na!
Die slagplaat is geweldig op zo'n tele. Net als bij een strat met deze kleur en slagplaat.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imlikeajungle
Geile tele....zeker ook de slagplaat... ;-)
Mooie tele!
Zelf vind ik de slagplaat ook weer wat minder, maar ach, is allemaal een kwestie van smaak he.
Het is natuurlijk niet echt belangrijk en al zeker geen reden om de keuze voor een instrument daar van af te laten hangen, maar persoonlijk vind ik dat nu juist een van die aardige bijkomstigheden van teles en strats; even een ander slagplaatje erop (bijvoorbeeld op een moment dat je merkt dat je de tele minder vaak pakt dan normaal) en het lijkt of je ineens een heel andere, nieuwe gitaar hebt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imlikeajungle
Niet iedereen zal het zo ervaren, maar een ander uiterlijk van een gitaar nodigt vaak uit tot een andere manier van spelen, zoals een afgeragde strat je uit lijkt te dagen om er stevig mee te rocken, terwijl een strak ogende strat eerder zou kunnen aanzetten tot het spelen van funky partijen.
Ik vond het altijd heerlijk om er even goed voor te gaan zitten en van de gelegenheid gebruik te maken om de gitaar meteen goed af te stellen en te voorzien van een nieuw setje snaren. Het is de goedkoopste manier om jezelf een nieuwe gitaar cadeau te doen, ook al weet je dat het niet zo is.
:D
Ik heb al ergens een lijstje van m'n spullen staan... mag 't ook zo:
Gear list
Fotootjes zijn er nog niet bij - vrijwel niet, maar dat komt nog wel.
Groeten, Frits
Ik wil eigenlijk binnenkort een groot happy family portret maken, maar dat is wel godvergeten veel werk. alles uit koffers halen en naar beneden slepen, en dan maar hopen dat je een beetje licht hebt.
Gezien het tijdstip heb ik nog niet naar je muziek geluisterd (ga ik zeker doen zeer binnenkort, hoor!), maar verder heb ik met enige afgunst je site bekeken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oorzaak
In het verleden heb ik ook zo aan mijn eigen projectjes gewerkt, zij het met heel wat minder apparatuur en mogelijkheden.
Optreden voor 3000 volledig uit de bol gaande feestgangers, op een groot podium, waar alles tot in de puntjes geregeld is, of het dak eraf spelen in een kleine, dampende kroeg, is voor de meeste muzikanten het mooiste wat er is. Ook ik haal daar een ENORME kick uit.
Maar alles wat ik nu doe is geboren uit een andere, verslavende muzikale passie, waarmee ik op zeer vroege leeftijd begonnen ben. En dat is het schrijven, of componeren en het vastleggen van je eigen muzikale droomwereld. De kick die ik daaruit krijg is minstens zo groot.
Ik kijk met veel plezier, doch ongeduldig, uit naar het moment dat ik mijn mini-studiootje weer op orde heb. Het hoeft niet lang meer te duren.
Mijn opname mogelijkheden zullen beperkter zijn dan dat van jou, maar de pret zal er niet minder om zijn.
Rest mij de vraag, geboren uit pure nieuwsgierigheid; WAT is in JOUW geval het doel van je project?
:)
Hoi Vulvasonic,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
Mijn studio spulletjes zijn gegroeid in de loop van ca. 30 jaar, beginnend met een cassettedeck en een Philips microfoontje. Ik doe soms projecten voor audiovisuele producties, muzikaal maar ook bijvoorbeeld het opnemen van stemmen (voice-over). Daardoor kan ik weer nieuwe spullen kopen. Maar meer is lang niet altijd beter; ik leer liever goed werken met een beperkte set dan van alles in huis te halen en niet de tijd te hebben om ermee te leren omgaan.
Met live optreden heb ik wel ervaring maar lang niet zoveel als jij. Op dit moment heb ik een bluesrock band met vrienden, waarvan sommigen pas op latere leeftijd muzikant zijn geworden. De niveaus verschillen dus maar het is vooral een vriendenclub. En ik heb een act samen met een acteur/zanger waarmee ik door onderwijsinstellingen ingehuurd kan worden.
En dan het Penta Ray project. Dat zijn toch eigenlijk mijn meest "intieme" muzikale fantasieën. Niet gericht op een bepaald doel of publiek maar helemaal mijn eigen ding. Ik denk dat dat wel overeenkomt met wat jij beschrijft. Ik heb er een project van gemaakt met een naam, een website etc. om mezelf te dwingen om er aandacht aan te blijven besteden. Dat is één doel ervan, een ander doel is toch ook om via de demo's op de site stiekum eens te peilen wat anderen van de muziek vinden en hopelijk al was fans te vinden. Ik kan me voorstellen als er veel positieve respons is dat ik "definitieve" opnames maak en die te koop aan bied. Via internet. Ik zou dan bijvoorbeeld de drums die nu geprogrammeerd zijn, door een echte drummer laten inspelen. Optreden met deze muziek zie ik niet meteen voor me, maar wie weet.
Is dat een antwoord op jouw vraag wat het doel van dit project is?
Overigens werk ik ook in de internet business. Ik ben niet super technisch maar zo'n Penta Ray site zet ik zelf in een paar uur in elkaar. Dat maakt de drempel om naar buiten te treden ook weer wat lager. En later evt. de on-line verkoop.
Groeten, Frits
Hierbij mijn bescheiden collectie:
http://img384.imageshack.us/img384/7...lectie1jw3.jpg
http://img384.imageshack.us/img384/c...jpg/1/w320.png
Fender Classic Player '60s Stratocaster
Epiphone Les Paul Standard
Cort MR710F-AE
Fender Champion 600
Boss BD-2
Boss DS-1