Klopt, heb de schakels voor mijn EHX Microtron idd moeten opboren. Maar dat is ook zo gebeurd. De Maxon OD808 paste prima. Had wel bij een oude Boss DD3 dat de schroeven die daarin zaten aan de korte kant waren. Lukte uiteindelijk wel, maar alleen met de gladde schakels (niet met die met randjes bij het gat). Maar het stemapparaat is eigenlijk het enige in mijn kist dat wel eens los komt, en dat zat met klittenband. Heb er nu wat meer klittenband ondergedaan. Hopelijk blijft het nu zitten. En de Beringer Tremelo blijkt maar 2 schroefjes in de bodem te hebben. Die veert daardoor een beetje... ze zijn zuinig daar, maar wat wil je, voor €15,-- :sssh:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Qua flexibiliteit denk ik zelf dat klittenband verliest van de schakels. Die schroef je nl. zo los en op een andere plek weer vast. Ik heb van dat tweedelig klittenband, en dan moet je het aan beide kanten verplaatsen. Vermoed dat de kleefkracht (van de stukken op de plank) op een gegeven moment toch echt achteruit gaat bij hergebruik. Maar als je de hele plank met tapijt bekleed waar het goed op houdt is dat probleem natuurlijk opgelost. Iets speling houd je wel met klittenband. Maar dat valt verder ook wel mee. Met schakels zit het gewoon echt vast op zijn plek.