Hier had ik ze ook gevonden, maar die hebben volgens mij de rest van den brol die ik moest hebben niet, dus heb ik maar in Amerika besteld...
Printable View
Hier had ik ze ook gevonden, maar die hebben volgens mij de rest van den brol die ik moest hebben niet, dus heb ik maar in Amerika besteld...
Persoonlijk ben ik zeer tevreden over de humbucker combinatie van alnico fat pat in de nek positie en een crunchy pat in de brug. En ik ben niet de enige, een vriend van me heeft ze net ook besteld na mijn setje gehoord te hebben. Om het geheel compleet te maken uiteraard nog coilsplit toevoegen op elke pup.
http://farm3.static.flickr.com/2738/...3c9f502765.jpg
Ik zit al een tijdje aan een pickup-switch te denken voor m'n 2x humbucker strat, op het moment zitten er 2 Ibanez pickups in die verder wel goed bevallen maar ik experimenteer graag!
Het moet vooral lekker rauw zijn, goed voor noise, blues-punk en net-niet-cleans. Ik ben vooral gecharmeerd van de sounds van favoriete bands; FUGAZI en Jon Spencer's fuzzsound in The Jon Spencer Blues Explosion en Boss Hog. Dus ik moet eigenlijk niets hebben van 'romige warme humbucker sounds', naar mijn gevoel zoek ik misschien iets tussen de single-coil en humbucker in.
In welke richtingen moet ik gaan denken: P90, Retrotron, Bigmouth of misschien zelfs Lipstick-humbuckers? De nieuwe Surf90's zouden Dearmond achtig zijn, is dat interessant voor iemand die graag stevige noise/punk-blues speelt en niet bang is van feedbacken?
Weet iemand een leuk setje GFS pu's voor goeie Southern rock geluid..?? Ik wil een beetje de kant op van Outlaws kwa type geluid.
ze raden me zelf aan de hand van een clipje deze aan:
http://www.guitarfetish.com/1963-Str...t-_p_2094.html
Kan ik er dan van uit gaan dat daarmee een beetje Southern rock geluid mee te bouwen is?
Mvg,
In mijn Ibanez s270 zitten Ibanez Powersound pickups, de goedkoopste pickups van Ibanez. Geen troep, maar ik wil eigenlijk toch wel een iets betere toon. Ik zit nu te denken om een GFS Crunchy Rail brugpup te bestellen. Ik zoek eigenlijk vooral een pickup die een beetje een strak laag heeft en niet te veel mids. Hij moet ook een beetje hard klinken, maar niet te doods. Hij moet een beetje geschikt zijn voor hardrock/metallll muziek. Een goede clean of fijne crunch hoeft niet, daarvoor heb ik een tele;D. Zal deze crunchy rail icm de volledige maheaunie body van mijn Iba mij tevreden stellen?:crazyhappy:
Ik vind die Powersounds dus echt zo ongelooflijk kut klinken dat dat de eerste modificatie was aan die gitaar. Ik heb overigens twee Ibanez uit de RG-serie en in beide zitten nu die Crunchy Rail (er zaten EMG's in beide maar die wilde ik liever in Les Pauls hebben). Ze klinken niet doods en zijn zeer geschikt voor hardrock en metal enzo. Clean vind ik tegenvallen, beetje hetzelfde als EMG-clean, beetje clinisch enzo :D. Veel punch e.d. bij clean spel, al helpt het omlaag draaien van de pickup enorm.
In mijn zwarte Iba zien ze er trouwens SUPER uit! (heb de witte genomen). Eigenlijk alleen nog even een keer de knoppen witspuiten :D.
...bump.
Mijn bestelling staat sinds eergisteren bij de douane. Grom. Het doosje zal wel te groot zijn geweest naar hun zin. Had ik het de vorige keer bij twee elementen gelaten, nu zitten er eeeh 6 in, plus nog wat pots. Ben benieuwd of mijnheer De Jager nog een bijdrage wil voor zijn verloving ;-).
Ennieweej, heeft iemand nog een Strat setje van GFS over? Ben bezig eentje weer op te bouwen, maar 't is zinloos om er Squier of Artic pups in te zetten. Ik heb eventueel ook nog wel voldoende ruilwaren.
Ik heb een Crunchy of Power Rails gehad op een Iba project gitaartje. Je moest hem wel zowat tegen de snaren aanzetten maar dan had je ook een lekker hard rock/metal soundje. En het ziet er idd koel uit.