Maandag heb ik ze geplaatst, gisteren met de band geoefend, zelfs op hoog volume blijft het aangenaam. Ik ben er zéér blij mee, samen met de nieuwe speakers (alcino blue) + buizen en de beamblocker een geweldige warme AC30 gekregen.
Printable View
Maandag heb ik ze geplaatst, gisteren met de band geoefend, zelfs op hoog volume blijft het aangenaam. Ik ben er zéér blij mee, samen met de nieuwe speakers (alcino blue) + buizen en de beamblocker een geweldige warme AC30 gekregen.
Eindelijk ook een beamblocker in mij 4210 gemonteerd. Eén maal mee gerepeteerd en in eerste instantie erg tevreden mee!! De schelle beam is weg (Duh!!); hij kan een klein stukje harder zonder dat het irritant wordt en je hebt overal ongeveer het zelfde geluid.
Ik was wel verbaast toen ik zo'n beamblocker in mijn handen had. Door alles wat ik erover gelezen had kreeg ik het idee dat die "bol" van metaal was en dat de hoge tonen gereflecteerd werden. Hij is echter van een zacht materiaal. Worden de hoge tonen dan niet geabsorbeerd? Raak je dan niet een deel van je hoog kwijt?
Ik heb tijdens de repetitie niet veel tijd om aan de knoppen te draaien maar dat ga ik z.s.m. wel even doen. Even kijken of ik er wel een "spikey" geluid uit kan krijgen.
Iemand anders dergelijke ervaringen?
Ik heb ze nu sins de meeting in mijn Mesa, mwahhh lekker man!
Mic er voor geen probleem ( speel in Ear )
Het geluid is lekker in balans, en het monteren was echt zo klaar! 6 schroeven los en weer 6 schroeven vast! klaar :D
Heb je veel aan je tone regeling veranderd?
probleem is gewoon dat ik de hele baffel eruit moeten halen om bij alle schroeven te komen van de speaker. ik haal liever het front eraf.
dus: maakt het voor het effect van de BB's wat uit omdat de afstand tussen conus en BB iets groter is?
groeten Pasqual.
Hallo Jan.
In mijn geval is het antwoord ja en nee.... Even uitleggen:
Ik zette op mijn versterker (Peavey VK100) de "damping" van de presence vrijwel dicht (of eigenlijk dus open...), hoewel ik die presence eigenlijk wel nodig heb. Maar het werd, vooral bij wat hoger volume, gewoon te agressief. Met twee BB's (in een 212 V30 cab) is dat probleem opgelost; ik draai de presence op een level dat ik wil en heb wel de transparantie, maar niet de agressie. M.a.w. de BB's zorgen ervoor dat ik meer hoog kan gebruiken, maar zonder de negatieve gevolgen en met een prima spreiding. En of de BB's nu wel of niet wat hoog absorberen (denk overigens van niet, ze spreiden het geluid vooral) maakt me eigenlijk niet zo veel uit, zolang ik maar hoor wat ik wil.
Gr. C.
Typisch, een backloaded speaker die aan de voorzijde vast zit. Enfin, in de zuivere zin van het woord maakt het natuurlijk uit als de afstand groter is. Het zal heus iets veranderen, maar of het merkbaar beter of slechter is? Geen idee. Moet je gewoon doen. Het kan in ieder geval geen (fysiek) kwaad.