jahaaa..... geluidsmensen......
het zal nu 20 jaar geleden geweest zijn.
Met een projectbandje speelden we nederlandstalige, beetje wave-achtige muziek op een plaatselijk openluchtfestival
De geluidsfirma van dienst, die zich met de prachtige naam brom en ruis sierden, waren echt berucht in onze regio (twente).
Op het podium was de monitoring volkomen bagger, we waren al een tijdje aan het soundchecken, het publiek werd ongeduldig (het zou ons debuut zijn), en brom en ruis kregen het maar niet voor elkaar.
Ik begon me er behoorlijk kwaad over te maken, ach ja, je bent jong, en toen ik een paar flinke sneren richting de "technici" maakte, steeg er uit het publiek wat gelach op.
Ik raakte echt in mijn element, en begon zaken te roepen als "als u ook graag uw bruiloft in de soep wilt laten lopen: neem brom en ruis, ze maken hun naam echt waar", "brom en ruis, voor al uw mislukte feestjes"
De drummer van mijn andere band stond in het publiek, en moest er ook vreselijk om lachen.
Het grootse deel van het bubliek dacht dat het bij de show hoorde, en lachte zich gek, we waren sowieso een melig projectbandje.
Helemaal in mijn element sneerde ik verder richting technici, die nu echt heel erg voor paal stonden.
De drummer hield het toen letterlijk niet meer droog, heeft in zijn broek staan piesen van het lachen, hij kende de heren brom en ruis wel, oh, wat waren dat een stel prutsers, zijn al lang failliet.......
dus helaas geen verhaal over mij die voor lul stond, die heb ik ook wel, maar dat soort verhalen hebben we hier al gelezen, zaken als: uit zenuwen voor je 2e optreden, heeeeeeel erg lang geleden eerst een half krat bier achteroverslaan, daardoor zo'n beetje alle baspartijen vergeten, bandleider dermate pissed dat ik er praktisch uit werd gezet, ik kreeg kort gezegd nog 1 kans.
Zoiets is me dan ook noooooit weer gebeurd, en zenuwen voor optredens heb ik al lang noet meer, alleen de lekkere spanning. :soul: