beetje onzin, een JC-120 is ook een transistoramp en Ulco Bed (Candy Dulfer) heeft er met een combinatie Rat, Metal Zone en Tubescreamer de meest fantastische klanken toch een paar van de meeste fantastische geluiden een ruimte in kunnen slingeren.. (hij gebruikt nu volgens mij 'n Koch Twintone)..
zelf speel ik erg vaak op Marshall Valvestates, die strict genomen ook een beetje solid state/transistor zijn..
een goed pedaal kan met een cleane transistorversterker meer bereiken dan 'n buizenamp die je qua geluid nét niet ligt...
qua suggesties ben ik van je amp uitgegaan, ik zou wel aanraden om eens naar 'n Peavey Valveking of Blackheart Little Giant/Devil te kijken; voor weinig geld heb je dan ineens een kanaal of 2 erbij, waar je sowieso geen pedaaltje (OD) voor nodig zult hebben!
dus, eventueel eerst je bakje afmaken, zonder OD..
Als je dan 'n betere amp hebt, hoef je dat niet te gaan 'compenseren' met drivepedalen..
Andersom geredeneerd heb je dan 'n betere amp die met zorgvuldige gekozen od-pedalen helemaal goed voor de dag komt..
OD-pedalen zijn 't best te verkrijgen, maar zijn eigenlijk heel 'vervelend' in het gebruik t.a.v. sommige versterkers...
de OCD en MI Audio Tube Zone zijn tot nu toe 2 van de pedalen die op iedere versterker hun 'ding' kunnen doen..
Distortion ( OD?): hier zou ik even mee wachten eerlijk gezegd...
2ehands Fulltone OCD (prijs waard), of
Blackstar pedalen (staan niet in verhouding tot je amp, dus misschien kun je die beter eerst upgraden..)..
budget: Boss DN-2, Digitech Bad Monkey of Maxon OD
delay:
Carl Martin Red Repeat, Digitech Digidelay, Boss DD-pedaal
chorus:
Boss CE-pedaal, Small Clone-chorus
Phaser:
Small Stone of MXR Phase90
tuner:
Boss TU-12, TU-2 of Korg DT-10
eventueel de Planet Waves pedal tuner..
succes!
Citaat: