Jouw werk is echt meesterlijk Charlotte! Ik denk niet dat er een mooiere kleurcombinatie bestaat voor deze gitaar dan die jij hebt uitgekozen. Geweldig stijlvol!
Printable View
Jouw werk is echt meesterlijk Charlotte! Ik denk niet dat er een mooiere kleurcombinatie bestaat voor deze gitaar dan die jij hebt uitgekozen. Geweldig stijlvol!
Ik ben benieuwd hoe hij eruit zal zien als 'ie af is.
Hey Luitjes :)
Dank jullie wel, ik doe mijn best.
Ik denk dat de hardware er wel mooi op zal gaan staan, zeker omdat ik zelfgemaakte elementringen toepas.
Ik maak ook gitaren op bestelling idd, de komende 2 gitaar projecten worden in opdracht gebouwd, voor familie,en beloofd ook weer bijzonder te worden, maar dat komt later wel weer in een aparte topic.
En voor mezelf wil ik nog 2 Lp's bouwen, waaronder 1 florentine, druk zat voorlopig dus.
Vandaag dus de eerste 4 lagen cellulose grondlak aangebracht, op advies van Patrick Koopman, waar ik de lak gekocht heb,niet meer als 4 lagen per dag spuiten.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...04%20lagen.jpg
De kleur gaat nu ook iets meer leven.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...04%20lagen.jpg
En de tekening van de top gaat nu echt goed opleven.
groetjes Charlotte :hippie:
Die top ziet er FANTASTISCH uit!
heel mooi gedaan..
Éééécht mooi joh!
He Charlotte, wat bedoel je precies met cellulose grondlak? Je spuit toch gewoon blanke lak neem ik aan? Ik heb mijn PRS gestained en daarna direct hoogglans cellulose er op gezet. Niemand die mij iets verteld heft over grondlak...?
Echt heel mooi nu Charlotte ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hassent
grondlak hoeft niet echt altijd, het is wel aan te raden maar je kan ook volgens mij alleeen porien vuller gebruiken..
zelf gebruik ik wel eens transparant matte pu... daar is het alleen kwestie van fijn schuren... 3 a 4 lagen... klaar
Allemachtig, het blijft gewoon maar mooier worden! Zou je willen vertellen waarmee je nu precies gekleurd hebt en gelakt... ik snap zelf nog niet echt veel van het afwerken, maar ik hoop écht dat ik ook een beetje zo'n kleur ga kunnen bereiken bij m'n nieuwe project. Super!
Hey Luitjes :)
Dank jullie wel.
Ik heb op mijn site, bij de dubbelneck pagina, en daar weer de finisch pagina van , onderaan het recept opgeschreven.
Ook de kleuren en het merk va de stain staat daar bij.
De grondlak is niets anders als blanke cellulose grondlak, merk weet ik niet, ik heb het van Patrick Koopman gitaarbouw vandaan.
Deze lak droogt zijdeglans op, voor hoogglans moet er nog aflak cellulose op.( ook bij Patrick Koopman gehaald).
Ook moet deze lak verdund met thinner gespoten worden.
Deze cellulose lak is niet goedkoop, maar werkt super, geen sinaasappelhuid effect.
Hoop er later wat meer over te kunnen vertellen.
groetjes Charlotte :hippie: