Arjan, 1x dringt ook wel door hoor! :D
Printable View
Arjan, 1x dringt ook wel door hoor! :D
Arjan is een reclameman.
Hij kent de kracht van de herhaling.
Vriendelijke groet, Gus
Of een docent. Herhaling is de basis van het leren.
M'n verbinding haperde, daarom had ik de post per ongeluk dubbel verzonden, excusez moi🙊
Dat Franske handig is om geld uit een naïeve muzikant z'n zakken te kloppen staat buiten kijf.
Ik las ook op internet dat hij kok geweest is, veelzijdig mannetje😂
Hij snapt de basis van een goede verkoper: eerst jezelf verkopen. Veel consumenten vallen voor autoverkopers die zo aardig voor de kinderen zijn,de goede bak koffie (vaak nauwelijks boven hongerwinter kwaliteit), de "ik heb 'm zelf ook" bak, etc.
Nog niet zo lang geleden had je hier Muziekhuis Vriese en de eigenaar, Henny was een hele grote vent die amper wat kon spelen. Dan liep er een stelletje in zijn fuik, Henny timmerde met de zwier van Oliver Hardy wat op de toetsen, vroeg wordt het de linker of de rechter en hij was verkocht. Ongelooflijke verkoper, hij rust in vrede en werd slechts 56 jaar.
Absoluut. Maar is verkopen je beroep, zoals de baan van mij, prik ik zo'n vent links en rechts door.
Heb je met kenners te maken zul je meer verstand van zaken moeten hebben en goeie argumenten moeten hebben om mij te overtuigen. En dat geldt voor het overgrote deel van dit forum volgens mij.
Verstand van zaken heb ik nog nooit wat op verkocht. Wanneer ik een Duitser mocht 'dutzen' of een klant het idee gaf dat ik wist wat een klote klus hij soms had, wist ik dat ik binnen was. Het omgekeerde ook meegemaakt; er liep op beurzen altijd een een professor Dr. Ir. rond waarvoor mijn baas me waarschuwde: "niet mee praten, want hij lult je in een hoek waar je niet meer uitkomt." De man bleek oprecht geïnteresseerd en snapte heus wel dat niet iedereen op professor niveau met hem sprak.Hij was wel wat teleurgesteld dat mijn Ir. baas hem ontweek.
Resumé Overflakkee...... het gros van de klanten heeft geen flauw benul, in welke branche dan ook.