Je wil toch niet het kabeltje van je adapter afknippen en die door de schakelaar gaan voeden!?
Printable View
Je wil toch niet het kabeltje van je adapter afknippen en die door de schakelaar gaan voeden!?
Ehm wordt het niet een beetje gevaarlijk zo dat zelf knutselen zonder enige know how ???
staat je haar straks ook >>:soul:<<
Heel simpel gewoon die boss met 9v aan de schakelaar en dan naar het pedaaltje maar de boss is 9v en die stekker niet maar het moet op 1 stekker vanwege de 220 v.... Toch....? :dontgeti: of was het nu anders om.. Ik weet het nu ff niet meer...
Ik hoop dat dat geen uitleg was, want qua duidelijkheid kan dat tellen...
Van wat ik momenteel begrijp uit Blackie zijn uitleg lijkt het wel alsof hij zijn pedalen rechtstreeks van een contactdoos* wil voeden zonder Boss adapter ertussen omdat die te veel plaats zou innemen? Maar hij vraagt zich af hoe hij dit moet doen omdat de netspanning 230V is en zijn pedalen maar 9V vragen.
Indien dit de vraag is, dan is het antwoord: dat gaat niet. Er moet altijd een adapter tussen zitten die je stroomspanning omvormt naar 9V, en van wisselstroom naar gelijkstroom. Dat kan die Boss adapter zijn, dit kan een Voodoolab Pedal Power zijn, een burkey flatliner, een andere 9V adapter die ook gelijkstroom levert.
Tenzij je uitvoerige kennis hebt over elektriciteit zou ik niet teveel zelf proberen knutselen, het kan duur uitkomen als je al je pedalen verwoest, of erger...
Voor alle duidelijkheid, dit is een contactdoos:
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:A...dkCJVUDiVEa6qc
PS: omtrent die 9V en gelijkstroom ging ik er van uit dat je 'standaard'pedalen hebt, er zijn er natuurlijk ook iets anders vragen, maar die zijn in de minderheid.
Goed, om dit soort rare hersenspinsels tegen te gaan, en om duidelijkheid te scheppen heb ik een paar jaar geleden de voedings F.A.Q geschreven. Blackie, lees dat eens even. En alhoewel inmiddels een beetje outdated, zeker nuttig!
misschien handig een paar foto,s van wat je hebt en wat je wil
Zoiets lijkt me handiger
Zit zelf wel in de elektro shi...
Maar dit is erg onduidelijk
Sorry sorry dat ik niet eerder kon reageren op het forum. Maar had het erg druk met mijn werk en opleiding.
Ik wil met schakelaars uit een oude stekkerdoos mijn boss effecten kunnen aanzetten en ook mijn verlichting. Maar hoe doe ik dit? Want als ik de schakelaar uit de oude stekkerdoos bekijk zitten er 4 pinnetjes aan de onderkant met een blauwe en bruine draad. Dus 4 pinnetje en 4 draden.
Hoe kan ik er dus voor zorgen dat ik mijn verlichting en effecten hiermee kan aan en uitschakelen?
Nogmaals sorry voor de late reactie.
Nou, die adapter kan er niet tussenuit. Wat je zou kunnen doen is een draad met contra stekker aan de schakelaar solderen, waar je de adapter in steekt. Als je verlichting op 220 werkt, kun je die gewoon parallel aansluiten op de schakelaar.
Maar waarom zo moeilijk? Je kunt die schakelaar ook weglaten. Stroom erop en klaar.
Oh, nog een tip, als je niet eens een gewone schakelaar aan weet te sluiten, blijf er dan alsjeblieft vanaf, voordat er ongelukken gebeuren.