Als ik op google zoek bij Fender slagplaten kom ik inderdaad ook mintgroen tegen, alleen daar lijkt zo een slagplaat zo erg nieuw en egaal groenig, terwijl op jouw foto de slagplaat echt verouderd lijkt..
Printable View
Klopt die van mij is ge-aged. Maar die krassen krijg je ook van het spelen! Ik zou in jou geval zo'n plaatje bestellen en veel spelen !
Ik heb nu een witte slagplaat... wat zou nog meer een mooie kleur zijn?
Het gaat om deze strat: http://i727.photobucket.com/albums/w...es02/57001.jpg
Niks meer aan doen! Hij is mooi zo in 50s style 1ply slagplaatje! Mooi zo.
Dank voor je reactie. Ik moet toch echt eens op een CS Fender gaan spelen (nog nooit in mijn handen gehad!). Ik moet zeggen dat mijn 1978 Strat (dus amerikaans) inderdaad wel beter is dan de Tokai.
Maar dan heb ik ook weer het idee dat die '78er Strat een geweldig exemplaar is uit een tijd dat Fender een hele slechte reputatie aan het opbouwen was. En ik denk dat de Frets op die Fender niet origineel zijn of zijn gevlakt: ze lijken wat breder en lager dan de normale frets. Maar het speelt echt geweldig! En ook die Tokai speelt erg lekker en licht, maar doet wel wat minder degelijk, wat 'gammeler' aan.
100% mee eens. Ik vond de Tokai (uit de zogenaamd goede periode) die ik had helemaal niks. Waarschijnlijk had ik dan weer net toevallig dat ene slechte exemplaar. En inderdaad uitspraken als 'beter dan een Fender CS' worden veel te vaak en snel gedaan, en meestal onterecht.
Eens, maar als je zoals ik CS strats in de handen hebt gehad van 4K en meer en je hebt een haarstrat als vergelijkingsmateriaal die al 5 jaar je vaste strat is, kan je er wel over oordelen vind ik ! Zoals er mindere haarstrats zijn, zijn er ook mindere fender cs strats !
Waarschijnlijk heb je dan "toevallig" dat ene slechte exemplaar want mijn '81 Tokai is echt waanzinnig! Heb m wel laten refretten met jumbofret omdat ik veel soleer maar is toch wel mijn ding hoor. Zowel qua geluid als kwaliteit vind ik m super... zelfs Rikkers gitaarbouwer die mijn Tokai heeft gerefret zei dat het een mooi afgewerkte strat was.
Sound blijft natuurlijk een smaak kwestie maar ben een middagje gitaren gaan vergelijken bij Tonika in Groningen en was toch wel verbaasd hoe mijn Tokai toch goed klonk naast een Fender strat Roadworn '50, USA standard, CS '56 en nog een strat maar weet niet meer zeker of het een Clasic Player was.
Heb wel Tonerider pickups in mijn Tokai maar voor de rest klinkt ie onversterkt al goed wat ook belangrijk is. De Fender CS '56 klonk echt super en kon er niet van afblijven maar niet zozeer beter dan mn Tokai... klonk anders. De Roadworn vond ik maar niks... schel en totaal niet warm.
Begin '80 Tokai zijn wel goede gitaren hoor maar zal niet zeggen beter dan een Fender CS ofzo... wel beter dan de meeste Fenders uit die periode.