Volgens mij ben je weer toe aan iets anders Ton...... PM me maar :D
Printable View
Soms heb je van die domme vragen.... Maar ik ga hem toch stellen.
Waarom halen veel mensen van hun strat het kapje aan de achterkand eraf?
Gemakkelijker om te hersnaren (vind ik toch), en volgens sommigen zou het beter klinken, maar dat lijkt me larie.
Daarnaast moet hij er toch eens vanaf bij het afstellen van de trem en een keer breekt het plastic op de hoeken bij de schroefjes toch.
Daarnaast heeft een achterkanT zonder cover echt meer mojo natuurlijk...
Ahh ok wat ik al dacht:).. Het is meer een mojo ding. Ik heb altijd wel een strat gehad en altijd gewoon het kapje er op. Het verschil met er af hoor ik zelf niet... Nu heb ik het kapje er af. Voor de MOJO:seriousf:. Maar het is denk ik toch wachten tot je de aarde los rukt met een kledingstuk... Zien we dan wel.
Ja, klopt. Door die 6 gaatjes van de backplate onderbreek je deels de nerf in het hout in de lengterichting, evenwijdig aan de snaren en iedereen weet natuurlijk wat dat met je sustain doet.
Met de backplate erop zit het tremeloblok in een soort van dichte bak. Hierdoor is er maar weinig ruimte langs het blok om lucht te laten bewegen. Door de twee `luchtkamers`(1 voor en 1 acher het blok) kan het blok minder vrij (minder snel) bewegen (samendrukken van lucht werkt als een tremsetter). Iedereen weet wat een vast blok doet met sustain.
logisch toch?