Waarom kijk je niet gewoon naar mijn foto's net hierboven.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo123
Daar staat alles al uitgelegd.
Rood Groen Geel Zwart 2x Wit.
Printable View
Waarom kijk je niet gewoon naar mijn foto's net hierboven.Citaat:
Daar staat alles al uitgelegd.
Rood Groen Geel Zwart 2x Wit.
Maar dat zijn toch maar 2 draden bij de voeding; de 2 witte draden.
hugo
Citaat:
Rood = U2 (voeding voor de anodes van de buis)
Zwart = GND (beide aansluitingen op 1 draad) pen 3 en 8 dus. (voeding voor de cathodes van de buis)
Groen = signaal in
Geel = signaal uit
wit en wit voeding voor de gloeidraden.
Ik snap niet wat je bedoelt. :(
Ik snap niet hoe je die voeding moet verbinden want er staan 3 punten 4,5,9 maar die staan achter elkaar, moet je dan 3 draden aan de + bevestigen en komt erop de pennen 4,5,9 een + te staan of moet je 2 draden aan de lpus en een draad aan de min verbinden DAT snap ik niet.
hugo
En kan ik gewoon de aarde van alles dus ook van het buisje etc aan de aarde van de input solderen of kan dat niet?
hugo
Aha auf dem fahrad, die pen 9 is de middenaftakking van de gloeidraad. Die wordt in dit geval niet gebruikt. De gloeidraden staan in serie omdat ze in totaal 12,6Volt mogen hebben (als ze in serie staan).Citaat:
Als je pen 4 en 5 met elkaar verbindt kun je die aan de ene kant van een 6,3volt wikkeling verbinden en pen 9 verbindt je dan met de andere kant van de 6,3volt. Dan staan de gloeidraden parallel. Maar zo (nogmaals) wordt de buis hier niet aangesloten. Vandaar dat pen 9 de enige is (van de buis) die niet wordt gebruikt.
Ik hoop dat dit helpt ;)
/edit
En ja dat kan.
men pa heeft me toch kunnen overtuigen dat het een te moeilijk project is als 1e project. Nu nog een simpeler od/distortion/boost project vinden pfft :stop:
jammer, is het niet gewoon een kwestie van alles op de juiste plaats solderen? (Ben zelf ook elektronica noob) En al maak je fouten, daar leer je toch van?
Dus ik moet 4 op de + aan sluiten en 5 opde - en 9 wordt helemaal niet gebruikt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aad
hugo
men pa heeft een A2 elektronica gedaan en weet hoe stoorgevoelig dit soort layouts zijn dus. misschien heeft de ontwerper enkele tips?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef