Pas op Nocki, cynische grappen zonder smiley worden nooit begrepen...
Printable View
Pas op Nocki, cynische grappen zonder smiley worden nooit begrepen...
Thanks!!!!!
Ok, nieuwsgierig geworden door alle posts over dit onderwerp en na wat gegoogled te hebben (op Harmony Central louter positieve reakties) net 2 12" BB's besteld bij Sander de Gier.
Ik speel met een 2x12" V30's cab en heb ook last van het agressieve geluid voor de speakers en te weinig spreiding. Ben zeer benieuwd en zal na montage en uitgebreide test jullie op de hoogte houden.
Gr. C.
Ok, heb ze geinstalleerd en getest. Ik heb de mazzel dat ik twee 1x12 cabinets heb, dus kon ze mooi naast elkaar vergelijken met en zonder. Het cabinet met blocker heeft geen irritant hoog meer en klinkt nu veel ronder. Ik kan nu zelfs weer wat treble bijdraaien zonder dat het pijn aan je oren gaat doen. Het cabinet zonder klinkt dus snerpend hoog op sommige momenten en ik kan me voorstellen dat onze drummer, die recht tegenover mijn cabinets zit, zijn oordoppen altijd in doet om die reden.
Ik heb ze nu dus beide met beam blockers en het bevalt prima. Ik kan helaas niet oordelen over de spreiding, want ik heb ze thuis geinstalleerd en kan pas vergelijken als ik weer ga repeteren. Ik hoop ook dat de vooruitgang wat betreft het irritante hoog in de oefenruimte ook nog merkbaar is. Dat laat ik volgende week weten
kun je de BB's ook aan de voorkant in de baffle monteren? bij mijn combo zitten de speakers aan de achterkant gemonteerd. of krijg je dan vervelende resonanties. of is de afstand dan misschien te groot naar de speakers?
groeten Pasqual.