De wah op de demo's is in ieder geval niet mijn kopje thee, veel te Cry Baby-achtig.
Printable View
@HAROLD: Er zitten redelijk veel wah presets in en ik kan eigenlijk me niet voorstellen dat je met de uitgebreide filtering niet in de buurt kunt komen van jouw sound. Desnoods stuur je een sound sample op en kan VR kijken of dit te reproduceren is.
Ik kan me de wens m.b.t. het toevoegen van eigen specifieke effecten wel voorstellen. Toch zou ik zelf niet snel ook nog een extra externe looper gebruiken in combinatie met de Pedalpro. Het apparaat is duidelijk ontworpen als unit in combinatie met 1 of 2 versterkers. Een pre-loop met een paar pre-effect pedalen of een preamp en een post-loop voor een digitaal stereo effectunit.
Om toch even in te gaan op wat er wel aan drive effecten in in zit: De ingebouwde preamp is top en voldoet aan alle eisen die je aan een clean boost voor je preamp kunt wensen. De ingebouwde distortion is ook van zeer goede kwaliteit maar heeft natuurlijk wel de typische FET distortion klank (Marshall/Boogie MkII-achtige lead sound met veel middentonen en die ook flink druk geeft) die je echter behoorlijk kunt tweaken m.b.v. filtering.
Ik gebruik hem momenteel met de GT Trio preamp en een Ernst Flieck stereo power amp. Ik zou er zelf persoonlijk ook wel een Soldano/CAE 3+SE sound bij willen hebben om mijn lead wensen compleet te maken. Dus een optioneel 4x looper board (incl. voeding) verkopen en inbouwen in de Pedalpro unit zou helemaal niet zo'n gek idee zijn....
Nou, een tuner zit in de Pedalino (onder linker pad zit de tuner/mute mode). Je wah er dus voor of de wah van de PedalPro (zitten echt véél wah sounds in). De Dist+ in de Pre-loop en POG in de post-loop (of gebruik je die icm zware distortion?), linker kanaal. Digitale delay/reverb kan in de post-loop rechter kanaal. De mixer van de post-loop is stereo en programmeer je per preset, dus effectief zijn het 2 mono post-loops.
Ik blijf erbij dat je 'm zelf een keer moet horen en voelen. Theo en Dennis werden pas echt blij toen ze er zelf op hadden gespeeld en dat gold voor mij ook.
R
En een behoorlijk nauwkeurige tuner ook!
Volgens de specificaties niet zo nauwkeurig als een Peterson, maar wel een stuk nauwkeuriger dan de Korg DT-10 die ik tot voor kort op mijn pedalenplank gebruikte, en ook nauwkeuriger dan de polytune van TC electronic.
Voor mij meeer dan nauwkeurig genoeg; met de meeste stemmechanieken valt het al niet mee om zo nauwkeurig te stemmen in relatief korte tijd.
Maar....de ingebouwde tuner is op dit moment nog niet geschikt voor andere stemmingen dan standaard eadgbe.
Aangezien ik in de band een halve toon lager gestemd sta dan standaard stemming, is de tuner op dit moment voor mij (voor live gebruik) nutteloos, en heb ik dan ook weer mijn getrouwe Korg DTR2 voor de dag gehaald.
Gelukkig gaat dit in de toekomst ge-update worden!
Ik hoop zelf stiekem dat het een chromatische tuner kan en gaat worden ipv met iets van een pre-selectable stemming, dat is het meest universele lijkt me.
Hoi Dennis en HaroldA,
ik sprak gisteren de ontwerper en ja, er komt over een tijdje een update zodat de tuner chromatisch wordt. Er spelen heel wat mensen Eb-, drop- of andere stemmingen dus dat zal zeker van pas komen. Ikzelf heb dan weer de mazzel dat ik altijd Een Aap Die Geen Bananen Eet stem :).
Rogier
Ah ik lees dat er midi-in op komt. Fantastisch! Ik lees ook iets over een routing of send-return mod?
Waar kan ik daar meer over lezen? (zonder 45 pagina's te hoeven napluizen)?
Sowieso een overzicht met alle mogelijke mods lijkt me wel fijn (ik zit op de wip om het wel/niet te doen :-)