Woorden schieten te kort. :mmmm::mmmm::mmmm:
Wat een fantastische kleur, en wat een fantastische finish.
Printable View
Woorden schieten te kort. :mmmm::mmmm::mmmm:
Wat een fantastische kleur, en wat een fantastische finish.
mijn stem heb je voor de verkiezing van dit jaar!
Dank voor het overdonderdend enthousiasme! :grouphug:
Maar hij is nog niet af!!!
Die brug was nog een vrij grof blok hout. De onderkant sloot nog niet netjes aan op het bovenblad, dus eerst moest dat goed zitten. Schraapstaal, schuurpapier, en een klein randje smaller gemaakt (dat is wel een beetje valsspelen, maar vooruit...) Dan een stuk van de hoogte af, en steeds nog een beetje er af snoepen tot het geheel (dus inclusief het bovenste deel) een nette hoogte heeft gekregen. Liniaal van topkam naar brug, dat moet er een beetje uitzien als hoe straks die snaren moeten gaan lopen. De hals trekt nog wel wat krom, dus dan komen ze wat hoger, en het bovenblad zakt iets in, dus dan komen ze wat lager, nouja, zo ongeveer...
Dan op het bovenaanzicht een beetje leuke vorm uittekenen, netjes uitmeten dat het symmetrisch staat allemaal, en alvast de gaatjes voor de pootjes van de stelwieltjes boren. Dan in vorm schuren, glad, gladder, gladst, en dan heb je een blokje dat er een stuk vriendelijker uitziet:
http://img684.imageshack.us/img684/5386/p1000230o.jpg
Het bovenstukje ook nog iets bijgewerkt, dat de stelwieltjes er precies onder vallen, en dan de pootjes in het onderstel gedraaid. Nog een beetje wrikken en rommelen omdat de boel net niet helemaal netjes in elkaar wil vallen, maar uiteindelijk krijg je dan dit:
http://img96.imageshack.us/img96/5418/p1000231so.jpg
Of van achteren, dit:
http://img94.imageshack.us/img94/953/p1000232j.jpg
Schiet weer lekker op zo! Het is nog een beetje de vraag of hij helemaal volledig af is voor 6 juni, maar hij gaat in ieder geval mee naar de DGBM! Misschien dat de elektronica het dan nog niet doet of zo, maar dat hoeft daar ook vast niet echt... :sssh:
Maak je geen zorgen, ik was toch al niet van plan om met die verkiezing mee te doen. Ik vind het ergens niet helemaal netjes om mee te doen met een gitaar die ik in een cursus heb gemaakt. Daarvoor wil ik er toch eentje hebben die ik helemaal op eigen houtje heb gemaakt, en niet alleen domweg instructies opgevolgd... :makeup:
Ik vind die brug heel futuristisch. De vormgeving van de gitaar voor een deel ook. Perfecte combinatie van klassiek en modern.
Een 11 wat mij betreft :supercool:
leuke woord grap (op eigen houtje)
drum: gaboem tsssss
sorry ik weet ut hijs slecht
Mooi dat je haar ook elektrisch gaat maken!
Heb je een universeelmeter? En zou je dan eens kunnen meten wat de weerstand van dat element is? Dat geeft al een beetje een vermoeden in welke richting het kan gaan klinken.
En, vraag ik me dan meteen af, hoe ga je dat verder inrichten? Op z'n minst heb je dan een output nodig. Die zou je aan een los kabeltje vanaf het element kunnen laten bungelen, maar ik denk niet dat dat het uiterlijk van de gitaar ten goede gaat komen ;) Dat wordt dus ergens een gat boren :rockon:
En misschien ergens een knop voor toon en volume? En hoe denk je het dan uiteindelijk toch ;) met de aarding van de snaren aan te pakken?
Ik zit al te denken aan een reepje metaal (blik, messing oid) tegen het been van de snaarhouder; en vandaar een draadje naar de output (alweer een gaatje :crazyhappy:)
of je kan de pot vastmaken onderaan de slagplaat, maar dat is ook niet zo handig natuurlijk...