bedankt voor de info!
Printable View
Ik had er 2 nieuwe buizen voor gekocht, JJ's geloof ik, en die waren na een week dood. Nu zitten er telefunken's in die ik uit een oude radio getrokken heb en dat zal nog wel jaren meegaan.
Ik trap niet zoveel, het board staat naast de amp, niet waar ik doorgaans sta, ik moet daar echt naar toe lopen.
De Flint staat er op voor wanneer ik op een amp speel zonder trem en reverb en die Marble is meer een kwestie van ergens aanzetten en de rest met je gitaarvolume afhandelen. Soms laat ik de Marble thuis, lelijk groot en zwaar ding, dan is een een Klon of de HAO booster voldoende.. ligt een beetje aan de amp en setting van de avond wat ik meeneem. De tuner is de vaste waarde.
Weet je wat het is met delay.. het klinkt vaak zo goed dat het verleidelijk is om op effect te gaan spelen. Maar het maakt afstandelijk en generiek. Een direkte sound zonder opsmuk heeft meer impact.
Ach, zolang delay maar niet gay is denk ik dan, want ik gebruik ook nog eens best graag chorus. :)
Ik zit niet lekker in mijn vel met buisjes voor mijn voeten, heb daarom ook de koch pedaltone weer weg gedaan. De plexitone die ik nu heb komt aardig in de buurt van wat ik graag zou willen, good enough iig.
Die instant dirt doosjes zijn het niet voor mij maar inderdaad, whatever works for you. Maar euh... hoezo nou ineens good enough? Jij bent toch 1 van die gasten hier die urenlang over dingetje zus en dingetje zo kunnen bomen?
Sferische delays enzo zijn natuurlijk voor superwatjes maar 1 van mijn favoriete gitaristen Yan Pechin eet Strymons voor ontbijt
http://i.imgur.com/e94yGfk.jpg
Nieuwste aanwinst: Wampler SLOstortion. Op die plek zat voorheen de EXH LPB1, maar de Slostortion heeft ook een prima boost dus die EHX is overbodig en neemt enkel ruimte in. Icm met de Blue moet ik nog even puzzelen, als ze allebei individueel het lekkerst klinken, klinken ze samen net iets te zompig in het laag. Maar ik wil de Blue eigenlijk aan hebben staan voor alles behalve hi gain, en om voor hi gain dan twee pedalen te trappen...tja.
Tja bomen is natuurlijk een, en ik hou ervan om dingen te leren en te weten, vooral om fouten uit te kunnen sluiten. Maar vooral ga ik altijd uit van de situatie en good enough is daarbij het enige dat telt. Jij had toch ook in Jemen op de ambassade in Sanaa gespeeld? Nu had ik het daar ook best voor mekaar met een helemaal verstofde peavey stereochorus 2x12 waarvan 1x12 het wel deed. Haha, je moest eens weten waarmee ik het een paar dagen eerder moest rooien in Aden. Ik had daar met vooruitziende blik een koptelefoon mee en dat werd mijn monitor want er was verder helemaal niets. Maar het werd wel een helemaal te gek feest!! :)
Btw Pepe, good enough betekent in mijn geval ook vooral 'gaat al wat meer richting GT trio preamp'.
Klein wordt echt de nieuwe trend zo te zien. :)
Less is more, alhoewel dat helemaal niet schijnt te kunnen.
http://www.youtube.com/watch?v=QHZ48AE3TOI
*valt om van 't lachen*
Wat is de Yngwie J. toch een mallerd...
on-topic: ik vind die 'dubbelfunctie' pedalen echt geniaal, bij de Fulldrive had ik 't concept nog niet echt 'door', maar met die Wamplers en Plexitones, (en natuurlijk dingetjes als de Flint) 'klopt' het gewoon.
Nu nog op zoek naar dual pedalen in een 'normaal' formaat, bijv. fuzz-mode van een Blues Pro binnen voetbereik, of switchen tussen settings op een chorus (leslie/80s chorus, ja ik ben er ook zo een)...
Het is misschien wat onhandig, maar 2 footswitches in een MXR of Boss-formaat zou ik erg fijn vinden...!
Er valt wel wat voor te zeggen
Het kan trouwens nog kleiner, dit is de fiets editie
http://imageshack.com/a/img835/8916/6pc8.jpg