Hij waarschuwt kopers voor een andere verkoper in een ironische stijl.
Printable View
Hij waarschuwt kopers voor een andere verkoper in een ironische stijl.
Hij waarschuwt zichzelf lijkt het. Hans uit Roden heeft het over zichzelf in de advertentie, ook nog 8,5 jaar actief op marktplaats.
Vreemde actie als je het mij vraagt.
Maar er is inderdaad echt een Hans (of Henk?) uit Roden die regelmatig precies dat soort vage bagger gitaren met bijbehorende vaag-misleidende teksten aan de man probeert te brengen. Ik zie hem regelmatig voorbij komen in mijn mp-feed.
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Dit is duidelijk een advertentie om ene Hans uit Roden die rotzooi aanbiedt te kakken te zetten.
Het enige dat niet klopt is dat dit een nep account is, aangemaakt om mensen te waarschuwen.
Wellicht is Arjan bevriend met Glennis Grace en haar vrienden……..:hide:
Dit heet nou ironie. Ironie is een vorm van humor. Sommige mensen snappen die vorm van humor niet en beschouwen het bijvoorbeeld als "vreemd", "opmerkelijk", of "kinderachtig". :sssh:
Lees ook eens:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ironie
Dit is dan weer geen ironie. (Had ik ook niet verwacht want als je ironie niet snapt kun je het zelf ook niet). Dit kun je meer de vraag sellen voor wie jij denkt stoer te doen?
Oei, wat nemen we elkaar weer de maat met snedige opmerkingen. Arjan lijkt me niet het type dat met een knokploegje ergens op bezoek gaat. Niet te serieus nemen allemaal, boys.
Rapporteren op Marktplaats is hetzelfde als aangifte doen van je gestolen fiets; leuk voor hún statistieken, maar als slachtoffer je hebt er natuurlijk geen ruk aan, je hoort er nooit meer wat van en zelfs als de dader er al iets van hoort gaat die daardoor echt niet stoppen.
Ik kan het wel waarderen dat (al is het wellicht uit rancune en kan je van mening verschillen over de vorm) iemand z'n mede MP-gebruikers probeert te waarschuwen voor de oplichtingspoging van een ander.
Iemand iets verkopen dat bij nader inzien niet bevalt is geen oplichterij maar meer dagelijkse gang van zaken.
Alleen werkt dat bij prive verkoop wat anders dan bij Thomann.de
Of iets moreel wel of niet in de haak is is wettelijk niet zo spannend, dat is meer voor roomse rakkers en linkse humanisten.
Als je je geld niet terug kan halen is dat dikke pech maar je kan aan naming en shaming doen, als dat je ding is.
Ik zou zijn foto en adres publiceren op social media, dat mag waarschijnlijk niet ivm privacy wetgeving maar dan zeg je sorry en is het leed al geschied.
ebay doet zelf ook niks. en wat zou men dan moeten doen?
Wat wel kan is een je geld terug claimen bij je bank, creditcard of paypall, daar ben je opdrachtgever voor.
ebay heeft met het item zelf niks te maken en kunnen daar dan ook geen verantwoording over dragen.
als je als bedrijf geconfronteerd wordt met een rekening voor een marktplaats zakelijk account doordat er een vordering op je mat ligt van een deurwaarder terwijl jij dit account niet gemaakt hebt??
dat dit komt omdat je via mail en wat valse bedrijfsgegevens die je van internet plukt zo een account kan maken en dat dit door MP niet gecontroleerd wordt door een brief te sturen naar het bedrijf waarop gereageerd moet worden voordat het account actief wordt.
dan neem je internet fraude dus niet serieus.
(en dit is geen fictief verhaal, is mijn werkgever overkomen)
dus fraude bestrijding is niet echt nummer 1 op de agenda van MP
Deze is ook leuk:
https://link.marktplaats.nl/m1882584...ontent=app_ios
Zou het een echte oprechte oproep zijn om een gratis gitaar te scoren of niet?
Marktplaats heeft vrijwel overal schijt aan. Meld je een merkfraude, dan gebeurt er niets. Ik heb recent ook een paar keer melding gedaan van autobedrijven die met ex BTW en soms ook ex BPM prijzen adverteren, hetgeen tegen MP's eigen regels is, maar daar doen ze ook niets op uit.
Ik denk dat eBay oprecht verbaasd was, toen ze ontdekten dat MP razend populair bleef, aangezien MP geen enkele garantie biedt, niets tegen fraude doet en niet eens een fatsoenlijk betaalplatform heeft. Nederlanders houden nu eenmaal van een beetje rommelen en sjacheren.
Er wordt letterlijk om een gratis gitaar gevraagd dus wat denk jij zelf?
Die vriendin heeft haar gitaar zelf naar de filistijnen geholpen, als je haar een gitaar kado geeft beloon je dat gedrag en leert ze daar niets van.
Ik denk dat je haar het beste kan helpen door niks te geven.
tis een grapje he
Ze leidt aan autisme dus kleine kans dat ze er wat van leert als je haar straft 🙈
In de VS zitten bedrijven die vragen duizenden euro's voor zo'n rellik Jobje
Echt waar !!
Zal dezelfde zijn geweest.https://www.marktplaats.nl/u/henk-th...barn/42450937/
Desondanks heeft Henk een behoorlijk aantal 5 sterren reviews.
Die Hans geeft aan dat het ws Squier Bullets zijn, daar had ik overheen gelezen. Dan is het idd zo'n beetje voor 2x de nieuwprijs.
Wat denken we van deze?
https://www.marktplaats.nl/v/muziek-...s-paul-goldtop
Lijkt me voor geen meter te kloppen. De kop staat er niet volledig op maar het lijkt eerder een Epiphone o.i.d.
Ik heb zo'n gitaar, ik zie geen rare dingen.
in die tijd waren goldtops enkel in Deluxe uitvoering en die dubbele pickkup ringen -zodat ze maar 1 spacing hoefden te frezen voor mini humbuckers en P90's- zijn zeldzamer dan hanentanden.
Wel raar om dan maar 1 lullig fotootje te plaatsen maar soit.