Bij welke beunhaas heb jij je strat gekocht dan?
Printable View
Thomann.de maar inhoudelijk graag.
Overigens is het een linkshandige gitaar.
Heb een vriend die ook links is, hij heeft een Mexican Stratocaster.
Bij hem draait de volumeknop ook een andere richting op dan de tone-knoppen.
Dus ik denk dat het normaal is, maar iemand die dit kan bevestigen?!
Kan wel, omdat de potmeters in spiegelbeeld bedraad zouden moeten zijn... Voor de tone maakt dat op zich niets uit, omdat dat lineaire potmeters zijn (tussen 1 & 2 zit evenveel verschil dan tussen 5 & 6 of tussen 9 & 10). Een volumepotmeter is een logaritmische potmeter, en dat verloop is anders (HEEL groot verschil tussen 9 & 10, wat minder tussen 5 & 6 en amper iets tussen 1 & 2), omdat ons oor ook logaritmisch werkt, en je dus in onze oren een rechtlijnig verloop hebt. Kans is groot dat Fender het de moeite niet vond om voor de linkshandige gitaren andere potmeters te bestellen, dus dat ze er de volumepot rechtshandig hebben ingezet. Mocht het je storen, moet je een "Reverse Logaritmic" potmeter kopen, en die er in (laten) zetten.
Super bedankt voor je reactie!
Het is dus gewoon normaal voor een linkshandige gitaar dus zoals je zegt.
Echt storen doet het me niet hoor, die ene toneknop waar volume op staat stoort me wel.
Ga daar wel een losse knop voor kopen waar 'tone' op staat.
Het is niet normaal, bij Ibanez en veel beginnersplanken doen ze het wel gewoon goed. Ik zou hem onder garantie terugsturen, ze hebben gewoon gefaald.
Inderdaad. Die knoppen horen gewoon goed te werken. Als het dat niet doet. Terug er mee.
Knoppen werken ook gewoon goed, enkel draait de volumeknop een andere richting op dan de toneknoppen.
Een vriend die een linkshandige Mexican Strat heeft gekocht, heb precies hetzelfde.
Blijkbaar is dit dus 'normaal' bij een Fender.
Dat er bij 1 van de 2 toneknoppen 'volume' op staat is natuurlijk wel erg slordig, en ik ga dan
ook zeker nog contact opnemen met Thomann. Knoppen kan je er overigens heel makkelijk afhalen zag ik,
dus dat is geen probleem.
Iemand ervaring met basswood voor een strat body? En wat vinden jullie er van?
Grz
Oppassen met stoten ;)