Oorspronkelijk geplaatst door
NLF
Motorhead, Saxon, AC/DC, (oude) Juda Priest, Schenker, Ace Frehley, Van Halen ... Je pikt het er zo uit hoor. Die sound krijg je niet uit een Vox of een Hiwatt (die klinken ook te gek, zeker ook als je ze overstuurt, maar wel wezenlijk anders) en al helemaal niet uit een silverface Fender (ook niet uit een Tweed, maar daarmee kom je nog best een eind, Ronnie Montrose bijvoorbeeld, en Ace Frehley gebruikte ook wel een Harvard in de studio etc). Het is vooral de plakkerige toon (de mids) die wat mij betreft kenmerkend is. Als je er meer moderne(re) metal mee wil spelen weet ik niet of het altijd geschikt/werkbaar is (volgens mij is een Dual Rectifier dan een veel betere optie, maar die muziek is mijn ding niet dus ik kan daar niks zinnigs over zeggen). Voor mij is een Marshall een hele simpele amp waar je direct in in kunt pluggen, even een beetje aan de knoppen draaien en daarna hoef je niks meer te doen. Je kunt er pedalen voor gaan zetten, maar die Marshall sound hoor je er gewoon dwars doorheen. Als je je geluid uit een pedaal haalt zijn er in mijn ogen betere opties (bedoel nu niet een booster voor je solo's of zoiets). Wil je een channel switcher amp met fx loop enzo dan zijn er inderdaad wel Marshall modellen die dat kunnen maar op dat gebied zijn er ook heel veel andere mogelijkheden (en misschien betere, maar dat is mijn ding niet dus weet ik niks van).