dude, die valve juniors: hoeveel buizen zitten erin? hoeveel heb je er voor betaald..? zijn ze zo geil als ze eruit zien..? mis je de toonregeling niet..?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
(j'ai GAS, oui oui 8-) )
Printable View
dude, die valve juniors: hoeveel buizen zitten erin? hoeveel heb je er voor betaald..? zijn ze zo geil als ze eruit zien..? mis je de toonregeling niet..?Citaat:
(j'ai GAS, oui oui 8-) )
139 bij de feedback, 1x el84 buis toch?
Pssst, ik heb de top in de handel... ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jimihattricks
ik heb er 2 gekocht in 1x voor een mooie prijs (precieze weet ik niet)
12ax7 en een el84
zit er wel aan te denken om er nieuwe buize in te knalle!
@kim
gaat ie er nu al weer uit?
Het zijn enorm gave amps om thuis mee te spelen, en met 2 2x12 cabs (of1 stereo 4x12) kom je met kleine gigs en een niet al te bizarre drummer erg ver!!!
Ja. Hij is voor live in normale kroegen te klein. Te licht. Het is een heerlijke oefenamp, maar aangezien ik bijna niet versterkt oefen, is ie nogal overbodig. Dus als je nog iemand weet...Citaat:
gheghe hoe verblind ik mijn publiek deel 1: klussen met kijkers:
blauwe ledjes had ik al gemaakt,
maar meer is beter in dit geval, dus heb ik het aantal verdubbelt. Foto is wat brak, zal later een mooiere maken. Maar het zijn dus nu 9 flink felle blauwe leds die onder het aluminum balkje zitten:)
http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/peda...lboard0112.jpg
cool! :).......
lijkt me niet praktisch
als het donker is zie je je pedalen dus niet ?
Blauw is mooi, maar ik merk nu wel dat ik het vervelend ga vinden dat blauwe gebeuren in je ogen als je aan het switchen ben terwijl je zingt (toch nog even goed kijken voor je switch :P)
door het blauw zie ik mn pedalen juist wel, en de leds staan naar voren gericht dus ik kijk er nooit recht in:) volgende pedalboard eens experimenteren met ccfl's, cold cathode buisjes, ben benieuwd of dat ruist, dit maakt totaal geen bijgeluidCitaat:
tjah
ik ben nog steeds op jacht naar een mogelijkheid tot zwanenhals ofzo... moet ik me eens in gaan verdiepen... ik zie slecht waar wat precies zit (tis sommige stukken op mijn plank nogal krap)
Haha Dano,dat board van jou blijf ik vet vinden :D
Update van mijn board: Bak=leeg :D
Ik schop er hele rits spullen uit.Ik ga over een tijdje een compleet nieuw board maken.Met een vaste opstellen en met GeorgL. kabels.
Ik heb d'r nu ook George L's tussen geslingerd + weer eens 2 nieuwe pedalen. Foto's volgen nog.
http://img.photobucket.com/albums/v4...n/PC020076.jpg
dit is mijn pedal board. verklaar me voor gek, maar ik vindt lekker werken met 2 dist pedals, de ene voluit en de ander met dist op 0 voor een rauw "Clean" geluid
ook niet de beste pedalen moor zon grote beurs heb ik nog niet om allemaal van die dure pedalen te kopen (de meesten zijn ook 2de hands gekocht)
Een heel mooi budget boardje! 8-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Realeigo
Tsa t liefst zou ik alle moogerfoogr hebben :D maarja heb t geld nou eenmaaal niet. Weet iemand toevallig ook of er een goedkope powersupply is die geen ruis veroorzaakt? want die ik bij t koffertje heb gekregen is niet zo super. hij veroorzaakt n lichte ruis + nog n zwaardere als ik zn effect loop zou gebruiken.
Dus niet direct zon powerbrick van 100 euros..
1-spot misschien?
Als dat een wah is op je bord zou ik de voeding ook aan de andere kant plaatsen ,geeft meestal veel brom .Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Realeigo
tis maar een tip....
+1Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guitartheo
Bovendien ik heb ook een BCB-6 met daarin de zelfde DC-Chain(die snoertjes voor de stroom dus ;) ) en heb totaal geen last van brom,ruis of ander geneuzel.Kortom,zet die wah pedaal ergens anders neer maar niet in de buurt van een adaptor,stekkerdoos ofzo want daar zijn ze gevoelig voor.Dan krijg je inderdaad een brom.
Mijn Pedalboardje.
http://img109.imageshack.us/img109/1...ardcopyze5.jpg
VLNR: Volumepedaal - EHX Small Clone - Ibanez DE-7 - Proco RAT II - Dunlop JH-1
Linker pedaal (volume) heeft gewoon een bout in de hiel zitten (of hoe zeg je dat) zodat hij van 75% - 100% kan gaan... die heb ik in de fx loop zitten en gebruik ik als soloboost. Die open Ruimtes naast de footswitch zijn bedoeld voor of nog eventuele andere pedalen of een grotere footswitch (bij aankoop nieuwe versterker)
mooi max! Hoe bevalt de Rat?
Erg goed, zonder al te veel moeite kan je er echt hele lekkere geluiden uithalen :)
Die rat is zeker goed, ik heb hem ook! Geweldig pedaal, en erg veelzijdig!
gebruik 'm ook met veel plezier
heb alleen even voedingsaansluiting vervangen, blauwe led erin
ben van plan er van de week een switchable ruetz mod in te gooien
Is dat een vergelijkbare mod zoals Keeley ook doet met de RAT? Zodat je laag wat strakker wordt? Ik heb me namelijk een tijdje terug afgevraagd of iemand hier ook op de hoogte is van de Keeley mod op de RAT. Niet dat die vraag nu nog van belang is, want ik heb inmiddels m'n favo scheurgeluid wel gevonden, maar nieuwsgierig ben ik wel.Citaat:
Had toevallig laast die keeley mod gezien op zijn website, vond alleen de prijs erg hoog anders was het wel intressant geweest.
ruetz mod schakel je 1 diode uit
daardoor heb je een lagere gain, maar wel een tone die smoother is
klinkt interessant, maar vind hem zo eigenlijk wel ok! Maar misschien, je kunt het vast schakelbaar maken... Dan is het wel gaaf natuurlijk!
@ feable ik heb net mijn Showmaster 48 binnen van MusikProduktiv.
watvoor dikte plankje heeft 'de rest' op de bodem van deze case liggen ?
ik hoop dat alles er in past, ben nog ff lekker aan het puzzelen... :)
Ik heb er een betonplex plaat ingelijmd, 9 mm dacht ik. Zwaar maar superstevig ...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Debaser
ik heb iets van 18 mm mdf in m'n showmaster 24 case liggen
ja tis nl dat mijn wah nu 'te diep' ligt,
9 of 18 ... dus. moet wss toch een plaat kopen dus dan maar 9mm dan kan ikt nog altijd dubbel doen.
Hoe heb je dat vastgemaakt?Citaat:
niet
klemt zichzelf vast :)
moet het wel nog een keer allemaal goed vastzetten, maar tegen die tijd heb ik een showmaster 48
Dit is mijn nieuwe aanwinst. Heb er verder nog geen nieuwe pedalen bij.
http://mijnalbum.compuserve.nl/Foto=BCB8W4BV
http://mijnalbum.compuserve.nl/Foto=VBKTZR7T
wat vooor bak is dat?
ga trouwens gigantisch pedalboard bouwen komende tijd, dnek voornamelijk in de kerstvakantie
eentje op het formaat van m'n elektrische piano ;)
Citaat:
Deze bak heb ik op maat laten maken.
De maten zijn 80*40 cm(L*B).
hmm
mijne word groter :D 120 x 40
Citaat:
pppffff, dat zijn beste maten.....:D:D:D.
18 mm, dat is dik hoor. Dan kan je imo beter een iets dunnere multiplex of betonplex plaat nemen. Die showmasters zijn niet zo hoog he ...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Debaser
tjah
anders moet ik over het randje heen m'n wasabi intrappen, vink geen succes