Er zijn zelfs zielen die beweren dat Keith Richards 1 der beste is.... :???:
Printable View
Er zijn zelfs zielen die beweren dat Keith Richards 1 der beste is.... :???:
Niet om het een of ander maar ik heb ook met Vai op het podium gestaan en inderdaad is het (vind ik) de beste gitarist van de wereld.
Ik werdt overigens heel snel weer van het podium afgeflikkert.
Zonder gekheid. Vai is echt de beste maar ik kan me heel goed voorstellen dat een heleboel hetzelfde denken over andere gitaristen. Ik luister overigens ook naar Hendrix, Vaughn, Rittenauer, Carlton, Robben Ford (wat bluesfeel betreft vind ik dit de beste) etc etc.
Ieder zijn mening
(foute spelling laat ik staan anders klopt de onderstaande reactie niet - dont mind my spelling)
No offence dude, maar als je gitaarspel even goed is als je spelling verbaast mij dat niet...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FJ1200
:)
Beetje veel last van dyslexy (even gekontroleert op spelling)
No offence taken (ik kan ook voor geen meter gitaar spelen)
misschien niet om zijn gitaar kunsten, maar omdat hij het creative brein is, van in mijn oogen de beste band van het moment:
http://membres.lycos.fr/daronpliskin...n_malakian.jpg
Daron Malakian
Ik vind Steve Morse onwijs goed.
Ook Zakk wylde en Yngwie Malmsteen kan ik erg waarderen. Maar of het de besten van de wereld zijn... dat weet ik niet.
Vai e.d. zijn wereldniveau, maar er zijn er ook die akoestisch shredden, en zij spelen zuiverder want akoestisch hoor je de fouten beter, dus Vai zal toch niet de beste zijn.
Die logica klopt niet helemaal.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kris Haex
Als je snel akoestisch wilt spelen, moet dat heel zuiver gebeuren. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die elektrisch speelt ook minder zuiver speelt. Michael Angelo bv kan zowel op elektrisch als op akoestisch supersnel en zuiver spelen. Het zou me niks verbazen als Vai dat ook kon.
Vai zal het akoestisch ook wel kunnen, maar lang niet zo goed als elektrisch denk ik. Mijn redenering klopte inderdaad niet 100 procent. (Michael Angelo). Er zijn er ook die beiden kunnen. Maar iemand die elektrisch scheurt en iemand ie het akoestisch doet is toch wat verschil, akoestisch geen distortion, delay. Ik zeg natuurlijk ook weer niet dat iemand die elektrisch speelt niet zuiver is. Daar wordt ook op zuiverheid gelet natuurlijk.
Al di Meola kan ook beide naar mijn weten. Net als ene Jan Akkerman ofzoCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kris Haex