ben ik zeker!
:sssh: en ik heb hem ongeveer net zo niet gehinderd door enige kennis van zaken als jij, gebouwd :seriousf:
Printable View
ben ik zeker!
:sssh: en ik heb hem ongeveer net zo niet gehinderd door enige kennis van zaken als jij, gebouwd :seriousf:
Ik heb trouwens wat mods gevonden, eerst eens de stock versie uitproberen maar met name die aanpassing van coupling caps spreken mij wel aan. Ik speel zowel strat als humbucker, vandaar. Ik weet niet niet zeker hoe je die 2) uitvoert.
---------------------------
My suggested 5E3 mods:
1) .022uF coupling cap on the bright channel (and 0,047 on the normal channel (tegelijkertijd 22uF naar 4,7uF bij de 820 ohm) -> bassige wordt uit de versterker gehaald
2) Pull the bright channel from the shared 820R/25uF cathode resistor/cap and use a 2.2K/.68uF on pin 8 of V1. -> kun je zowel humbuckers (bright channel) als strats (normal channel) spelen
3) 220K grid stopper on the PI. To my ears the amp's clean layer of tones become a little louder and sweeter sounding. The amps sound more defined and there's more of that lovely swirl and bloom at all volumes while retaining the touch sensivity.
4) 300R (5 watt)/25uF on the 6V6 cathodes (fixed bias)
5) Screen grid 6v6 470 ohm 2 watt op pin 4 for safety reasons
Jesus man, ga toch eerst eens een paar maanden spelen op dat ding.
HAHAHAHA dat ga ik zeker doen!!!!!!! ik zal je niet meer lastig vallen -))
echter, vorige week even op full power gespeeld met mijn SG en dat trok hij niet hoor, maar goed maandag eerst maar eens kijken hoe het in de band klinkt
If it ain't broke.... make it better!
Hey Nico, your'e back on the force :seriousf:
Tja, dat modden. Tis alsof je je net afgeleverde nieuwe jaguar gelijk rose laat spuiten. http://home.casema.nl/jajop/cluseau/gay.gif
maar als je die jaq zelf gemaakt hebt van onderdelen uit een jukeboxshop :D dan heb je volkomen het recht om direct te gaan modden :satisfie:
nah, dat ding is al oud man :D