Oorspronkelijk geplaatst door
Oranjeaap
Ik denk niet dat er hier sprake is van "oplichting" zoals wij het vaak zien, namelijk betalen en niet krijgen. Ik denk dat deze personen jou een gitaar proberen te verkopen die ze niet zelf bezitten, met de intentie om als een soort onzichtbare tussenpersoon de gitaar gewoon bij de echte verkoper te kopen en naar jou te laten versturen. Ik denk dat zowel de koper als verkoper niet weten dat ze eigenlijk met een derde tussenpersoon te maken hebben. Ik denk zelfs dat het allemaal geautomatiseerde advertenties zijn, zelfs die op Marktplaats.
Maar op het moment dat er iets fout gaat met verzenden of douane zit je wel met een probleem. Daarom is de prijs ook zo hoog, er zit al een automatische marge op voor 1) de tussenpersoon 2) verzenden vanuit verweggistan 3) douane.
Op alle grote internationale verkoopsites zijn er trouwens gekende "verkopers" die niets anders doen dan andermans gitaren aanbieden voor een net iets hogere prijs. Bijna altijd is de echte verkoper ergens in Japan, zij hebben een enorme nationale 2ehands markt en bieden daardoor zelden iets internationaal aan, en veel mensen proberen daar van te profiteren.
Ik ben hier maar wat aan het speculeren hè, misschien zit ik er in deze situatie totaal naast. Maar bovenstaande gebeurt wel degelijk.