R.I.P......de advertenties zijn al weer weg:(
Printable View
Deze: https://link.marktplaats.nl/m1640981471
haalt de foto hier vandaan: http://guitarleaks.blogspot.com/2012...d-guitars.html
en gezien de summiere info heb ik er maar eens een vriendelijk vraagje aan gewaagd.
De blog is van ene Maarten, 60's gitaar aficionado en verkoper verkoopt vooral 60's vinyl dus heel raar komt het mij niet voor.
Check, maar dan nog...
Als je een fraai blog kunt schrijven moet een advertentie toch ook wel lukken?
... en de advertentie is verdwenen.
Nou, doel bereikt dan. :) Best een mooie Egmond Colorado.
Inderdaad een andere uitvoering dan in de eerste ad te zien was.
Tsja...
En een Egmond.
Of is de vintagemarkt zo extreem uitgedund dat we er nu aan toe gaan komen om Egmond maar eens onterecht de hemel in te gaan prijzen? Net zoals Hondo opeens eigenlijg best goed was, Cort fantastisch vor een budgetmerk en Samick eigenlijk gewoon topkwaliteit maar niemand die het wou zien.
Het was bagger en dat blijft het. Instrumenten kunnen misschien anders gaan klinken na veel jaar maar ze gaan niet ineens van onbespeelbaar naar te gek.
Laatst vroeg er nog iemand 600 EUR voor een Hondo LP net geschroefde hals. Ik twijfel dan niet aan de advertentie maar wel aan de realiteitszin van verkoper en wellicht ook de koper.
Niemand heeft dat beweerd, D-H. En overal is een markt voor, heb ik ooit geleerd. ;)
Met een beetje handigheid kan je d'r waarschijnlijk wel 50 euri vanaf lullen.
Bet ya dat er nog markt voor is ook.
Mensen willen stairway spelen, er is tijd rond kerst, en wachten op Amazon duurt te lang.
"Nooit op gespeeld, nog in originele doos
Heerlijke halsm soepel spelen"
Juist... Nooit bespeeld, maar een heerlijke hals die soepel speelt (welke van de twee?) Je maakt het mee!
Hoewel "Zwart met 6- en 2 snarige hals" ook een keurige is.:D
Wat een lang lulverhaal. Kaarsrechte hals. Moet dan een verkoopargument zijn. Wat is er mis met enig relief in de hals denk ik dan?
Verderop hint hij op een verkoopbedrag van tenminste 1250 euro, voor een mismaakte kopie van een Gibson maar dan een opgeschroefde hals. Maar kan zich wel meten met een echte van 3500 euro uiteraard.
Lekker korte advertentie. Als hij een vergoeding voor zijn schrijfuren zou vragen, zou de gitaar inderdaad X10 kosten.
Krijg bij deze advertentie ook het gevoel dat de begeestering tijdens het schrijven steeds groter werd.
Serveertip: een MB Express 5:50. En laat hij die dan ook nog te koop hebben.... :cheerup:Citaat:
Wat deze vintage PF100 bijzonder maakt, is zoals voor ieder high-end gitaar hetzelfde geldt, z'n houtkwaliteit, droogteklasse, instrumentfilosofie en de graad van behendige vakmanschap.
De klank is beter geworden anno 2020 en geeft deze gitaar na 42 jaar van goede conservering en droger hout nog meer resonantie en sustain. De karaktereigenschappen zijn van een beestachtige performance. Het is dus geen bluf dat deze Ibanez PF100 BK menig premium Gibson Les Paul in de schaduw laat staan.
Dit is wel een leuke toets begrijpend lezen :confused:
Dus Kees Dee heeft een nauwelijks bespeelde gitaar ingeruild van waarschijnlijk de eerste eigenaar (de gitaar wordt nu als nauwelijks bespeeld verkocht, dus was dat toen ook).Citaat:
· Nauwelijks bespeeld. Vanaf 2011 door mijzelf (als telecaster fan) nauwelijks bespeeld. De vorige eigenaar (akoestische gitaar fan) uit Amersfoort heeft deze gitaar rond 2008 gekocht bij KeesDee in Amersfoort en er nauwelijks op gespeeld - KeesDee heeft deze gitaar door een inruil verkregen van waarschijnlijk de 1e eigenaar.
De gitaar werd gekocht door de vorige eigenaar die akoestische gitaar fan is en heeft de gitaar ook nauwelijks gespeeld.
De gitaar werd vervolgens gekocht in 2011 door de huidige eigenaar die Telecaster fan is en heeft de gitaar ook nauwelijks gespeeld.
Gaat dat ding nou nog bespeeld worden of hoe zit dat!? :angry:
Die gitaar is de afgelopen 42 jaar amper bespeeld door de verschillende eigenaren, snap dat dan! :seriousf:
Wat een zinloos bestaan...
Ik had overigens nog niet eens het hele verhaal gelezen, of is er iets toegevoegd?
Toe maar...Citaat:
Laat jezelf een verhoogde hartslag krijgen bij het in handen krijgen van dit monster. De adrenalinekicks stromen vanzelf door je vingers als je de hals beroert en zal je in een toestand van uitzinnige extase en verrukking brengen, zoiets als een Champagne fles die te hard wordt ontkurkt en door de hoge gisting gewoon helemaal leeg spuit.
Hee, het is maar een PF100 hoor, de goedkoopste uit de Performer serie.
Toen een koopje, nu nog een el cheapo.
Moet wel een kutgitaar zijn, als iedereen die hem gehad heeft er niet op speelde en het ding weer weg deed!
Zo moet je dat niet zien. Eerder als een CS waar niemand aan wilde zitten.
Zeker, je koopt 2 gitaren en op de beste ben je zuinig dus die blijft in zijn koffer.
Zo doet iedereen dat toch ook?
Die serie gitaren van adverteerder waren trouwens wel knetterzwaar, molensteen. Niet te tillen maar pure sustain.
Hij heb ook nog een prs in de aanbieding maar die staat in een andere rubriek van mp
Denk ik zo maar
Citaat:
Deze gitaar is dus niet alleen erg mooi om naar te kijken, maar nog lekkerder om er mee te spelen.
Ik zou hem snel kopen. Kan wel eens een pre-lawsuit McFlame worden.
Ik zou hem Lucifer dopen!
Een echte Pre Hot Telecaster.
+10 tekensCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marktplaats Lutser vervolgd
Een smetteloze Ibanez PF100 Black, 1978, inclusief originele koffer (heeft hij niet) doet 350 euro max.
Alles daarboven is te duur en als je 300 krijgt dan mag je ook nog in je handjes knijpen.
Misschien heeft de copywriter wel €200 gekost?