ziet er profi uit al je shit!
in wat voor band speel je?
Printable View
ziet er profi uit al je shit!
in wat voor band speel je?
Sjoen gedoan maan !!! Ech SjiekCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morris
dag allen, nieuw hier dus ook maar even mijn pedaaltjes publiekelijk maken
pedalboardje: Dod a/b box, Holy Grail, tonecore echopark, Russian Big Muff, proco rat, bosch tuner
http://i129.photobucket.com/albums/p...Photo-0992.jpg
dat was het wel even..groeten!
Ah da's de mooiste muff in mijn ogen, de oude russische groene.
Deze vind ik anders ook niet mis :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door interessander
http://filters.muziq.be/files/tmp/foxeylady.jpg
(deze versie van de Foxey Lady is dus gewoon een vintage muff)
Gave Pedalen hoor! Op die delay na dan..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door audiogijs
Ah nice, nog een siemand met de groene rusissche muff !!!
Ik heb em zelf ook op mijn board liggen, en vind em net dat tikkeltje meer geven wat de zwarte (die ik hiervoor gebruikte) mist !!!
een goede versie van de zwarte (en gemodde) is ook niet mis hoor
wat is er mis met die delay volgens jou? ik vind hem super handig en veelzijdig. Hij ruist een beetje maar dat verhelp nog wel een keer door een betere adapter.
die muff is inderdaad erg gaaf, ik gebruik hem nog te weinig, maar je kan er heerlijke drones uit halen omdat ie zoveel sustain heeft.
ik zit nog te denken aan een reverb pedaal van line6 , die verbzilla, leek me ook erg tof en veelzijdig, iemand ervaring mee?
Die delay is zou koud en strak. Ik hou er niet zo van. Maar veelzijdig is ie zeker! Ik zou het bij de HolyGrail houden, hetzelfde verhaal. Wat voor amp gebruik je en wat voor muziek maak je?
Edit: Misschien is het ook wel een goede tip om je kabeltjes te vervangen door Gl's of zelf gesoldeerde neutrik/tasker kabeltjes, scheel veel in ruis en geluidskwaliteit.
ik speel op een vox ac30 cc2, meestal met epiphone sheraton of fender telecaster thinline
ik speel sferische trage muziek, met noise bliepjes en freubels beetje als nick cave, radiohead, low, sparklehorse
site: www.audiotransparent.com
en die verbindingskabels ga ik nog wel een keertje naar kijken inderdaad, maar op zich niet echt veel last ergens van momenteel. Als je maar goed speelt dan maakt een beetje ruis ook niet uit me dunkt. Zo'n purist ben ik (nog) niet ;)
Ok, Gaaf! Mooie muziek ook!
Net ff geluisterd. Doet me idd denken aan Radiohead. Sigur ros zul je ook wel vet vinden.
zeker bekend met sigur ross, erg mooi, soms een beetje te lijzig. Bovendien werd ik er vooral live een beetje gaar van dat hij alleen maar met zijn strijkstok gitaar speelt...
maar bedankt voor het compliment :)
en als je nog een betere delay pedaal in de aanbieding hebt ;)
Nou ik gebruik zelf een maxon ad999. Geweldig mooie delay! Echt heel mooi! maar ik verkoop hem niet! Goede delays naar mijn mening zijn: EHX Memory Man, T-rex replica (beetje levensloos maar wel met taptempo) Fulltone TTE, Diamond Memorly Lane, Ibanez AD9, maar die hebben allemaal minder opties. Wat dat betreft is je EchoPark niet heel verkeerd. Ik zou hem nooit aanschaffen alleen.
Dit zijn 187 pagina's van pure schoonheid :D
Een dezer dagen verschijnt ook weer een nieuw fototje van mijn board :)
Veranderingen:
- MXR Dynacomp gaat weg
- Boss CS-2 komt
- Marshall Drivemaster komt
- en ik heb net een Boss NS-2 binnen...nu deze nog eens goed af zien te stellen.
http://users.telenet.be/beess/gear/pedalboard.jpg
1 van de overdrives moet er nog uit, maar ik weet nog niet welke.
En er moet nog een compressor op...
dat is een bijzonder puike plank zeg!
Heej vette pedalen man!
Waar ik nu heel benieuwd naar bed is hoe die Reezafratzitz klinkt? Is die goed?
Waarom ga je een overdrive er tussen uit halen?
I know, ik heb zowel de zwarte als de groene. Maar ongemod vind ik de groene net iets leuker klinken...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Check hem eens met een comp, nog 10 keer meer sustain met mijn dynacomp ervoor !!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door audiogijs
@jero : dank je... Lang voor moeten sparen ook... ;-)
@the feable : de emma klinkt prima voor mij. Ik speel met telecaster of prs-cloon over een ac30cc2x, en het was even zoeken naar de geschikte zware oversturing. Ik heb vergeleken met onderandere mi audio crunchbox (te veel mids voor mijn setup) en wat boss pedaaltjes. En deze doet het prima. Echte high gain haal je er uit als je nog wat bass bijboost met een ander pedaaltje. Maar voor mij is het prima om Gary Moore (walking by myself) te imiteren...
Een overdrive er tussenuit want 4 is misschien toch wat teveel. Hoewel ze elk hun eigen kwaliteiten hebben... Ach, misschien blijven ze allen wel...
waarom die pp2 niet onder je board monteren?....heb je heeeeeel veel ruimte over voor nog meer pedalen.
iig erg vet board!
Dat kan inderdaad ook nog, maar dan wordt het zo leeg... ;-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DREAMMACHINE
Nee, in de toekomst, moesten er nog meer pedalen op komen is dat zeker nog een "to do". Maar voorlopig werkt het prima zo.
Weet iemand hoe dat zit, sommige Maxon , MXR etc draaien op een 9V batterij of AC-adapter.
Houdt dit in dat je em niet kan gebruiken met bv een Cioks oid?
Voor de batterijaansluiting kan je als het goed is speciale kabeltjes krijgen met lipjes eraan waar de batterijaansluiting ingaat, die heb je tenminste wel van voodoo lab...
AC wordt over het algemeen niet gevoed door een DC power supply, de enige die dat naar mijn weten kan is de Burkey Flatliner, maar dat is echt een megagroot en onhandig ding, vrijwel onmogelijk in te bouwen in je pedalboard...
Er is wel de voodoo lab AC power...
Ik veronderstel dat hij DC bedoelt (van in AC->DC adapters), ik denk dat MXR en Maxon altijd DC zijn. Die oude MXR's en Maxons werken wel met een center-positive mini-jack, misschien is dat zijn probleem?
En anders, de Pedal Power AC is er speciaal voor AC pedalen:
http://www.voodoolab.com/pedalpower_ac.htm
Ik lees tegenstrijdige berichten namelijk, bv MXR zakkwylde heeft een (speciale) AC adapter nodig, de Maxon OD9 ook.
"Power Supply 9V Manganese dry cell battery (6F22) or special AC adaptor"
Van de Maxon lees ik bij b.v. Burkey(GTRgear) dat die gewoon DC zou gebruiken.
Schiet mij maar lek .
Ik denk dat ze met AC adapter dikwijls een netstroom(=AC)-adapter met DC output bedoelen...
Klopt als een bus.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DiscoFreq
Dus dan is het eigenlijk gewoon DC?
Heren bedankt.
Ik snapte al niet waar je het vandaan haalde dat er MXR of Maxon pedalen waren die AC gevoed moesten worden, maar zo goed ken ik die range nou ook weer niet...
Ik begrijp de verwarring wel, ik moet ook altijd 10 keer kijken wat ze nou precies bedoelen, maar sommige fabrikanten noemen een adapter inderdaad een AC adapter, maar dat heeft dus niets met de output te maken, erg onhandig inderdaad...
Negatieve of positieve tip is ook belangrijk om naar te kijken...
PP2+ heeft wel een AC uitgang 4 zelfs. Alleen geen 9v AC uitgang.
AC?
Volgens mij niet hoor, volgens mij gewoon 12VDC voor van die Boss en Line6 pedalen...
Dezelfde verwarring als ik eerst had met die dingen, een adapter of voeding is AC, maar de output is DC...
jewel hoor
12,5v AC outputs staat er ook op!
http://www.godlyd.no/filesystem/2006..._0036_5122.jpg
Kijk de eerste 4 outputs kun je omzetten naar ACA = AC output.
No way Jose! :stop: AC en ACA zijn twee verschillende dingen! AC = alternating current = wisselstroom. ACA verwijst naar een ouder type adapter van Boss. De eerste Boss pedalen hadden geen 9V DC maar 12V DC nodig (DC = direct current = gelijkstroom). De adapter die Boss toen verkocht voor die pedalen was de ongestabiliseerde ACA adapter. Latere Boss pedalen hebben 9V DC nodig en werken met de gestabiliseerde PSA adapter. De PP2+ heeft de optie om de outputs die met ACA gelabeld zijn te switchen tussen ACA (= ongestabiliseerd, 12V DC) en PSA (= gestabiliseerd, 9V DC).
Dit is de short story, als je meer wil weten moet je maar gaan googelen, er is op het net info zat te vinden over dit onderwerp.
Nog een gerelateerd weetje voor onze jongere lezertjes: AC/DC hebben hun naam gehaald van het typeplaatje van een stofzuiger. Een ideetje van de zus van Angus en Malcolm...
Inderdaad Rhythm Machine, dat dacht ik ook al...
klopt!....en de gewone pp2 heeft dit ook ....niet per sé de pp2+ voor nodig....
Ah Kijk! Ikd acht altijd dat het 12v Wisselstroom was. Ook omdat er op die boss pedaaltjes ACA staat was de link al snel gelegd. Maar het is dus gewoon DC. goed om te weten ;)
*kick*, was bijna op pagina 2 beland
http://eduweb.hhs.nl/~60268/100OLYMP/plank.JPG
ben weer verder
enige wat er nog moet gebeuren:
- alle pedalen vastzetten met fietsketting oogjes
- klein kastje achter de wah: dry en wet out
- george l (wat nu van dat klote gekleurde spul is, de rest van de kabels zijn goed)
- betere daisy chains maken (alleen voor het oog)
- de 2 behringers vervangen voor de boss variant
en natuurlijk: PAINT!!
dit zal morgen ochtend hopelijk gebeuren!
Waarom wah links?
omdat ik dat fijn vind!!
signaalketen:
gitaar => wah => rat => lpb1 => a/b => delay => chorus/trem => 2x out
de a/b om te schakelen naar tuner
Heb ik ook altijd, vind het irritant om met m'n rechtervoet te wah-en. Het enige nadeel is dat je wat extra patchkabel-lengte nodig hebt....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a