Het ziet er helemaal te gek uit Pepe. Hoe klinkt het....??
Printable View
Het ziet er helemaal te gek uit Pepe. Hoe klinkt het....??
ik zit maar wat te dollen he, die Firebird is van Scott Holliday van de Rival Sons (Jeffery zegt dat het Vancouver is, Vogue theater)
Ik laat me zo snel gaan..... ;)
Ik ga naar Muse in 't Goffert volgende week ofzo.
Zoveelste keer dat ik Muse zie.
Ik ben helemaal geen Muse fan.
Cadeautje van mijn maatje, omdat ik hem de Slopel cadeau heb gedaan.
Zal best gezellig zijn, dat dan weer wel.
En Muse is live best te pruimen.
Dus een gegeven paard niet in de bek kijken natuurlijk.
Gezellig, ik ga er ook heen! Ben ook helemaal geen fan inderdaad, maar als ik de ramen open zet heb ik ook gratis kaartjes :seriousf:
Ik vind muse wel geinig eigenlijk.
Maar live dan juist weer niet.
Ik dacht eraan om weer een kaartje te scoren voor Maria Mena. Maar nee, ik kijk wel de filmpjes op youtube. Ik ben er klaar mee dat er nergens een plek in de zaal is waar je nog rustig kunt staan zonder gedrang. Er worden gewoon teveel kaarten verkocht, jammer.
Muse... op Werchter als afsluiter gezien in 2015.
Was er na 2 nrs wel klaar mee. Alles lijkt opmekaar, zang, gitaar sound... saai
Ehm....alles lijkt op elkaar? Muse?
Hebben we het over dezelfde Muse?
Misschien was het een heel lang nummer.
Ik ben alleen bekend met het oudere werk van Muse, maar heb wel altijd gevonden dat dat songwriting-technisch wel goed in elkaar stak. Ook heeft dat allemaal een heel eigen en herkenbare sound, dus ik heb altijd wel respect voor Muse gehad. Het kon me alleen op de een of andere manier gewoon niet boeien.
Ik heb dat met wel meer bands, herken dat het goed in elkaar steekt alleen vind ik er geen bal aan. Ik kan er dan nooit de vinger op leggen waar het nou precies door komt, gek is dat. Aan de andere kant word ik dan soms ook heel happy van bands met een opzettelijk lelijk sound, songwriting die op een bierviltje past en met albumproductie die klinkt alsof het op een aardappel gedaan is :D
Afgelopen zaterdag naar Fatal Flowers in Alkmaar, was een goed concert. De mannen hadden er lol in en speelden lekker strak. Morgen naar Tool, dat wordt andere koek (naar ik hoop). Ze twee keer eerder gezien en zat echt al een tijd te wachten tot ze weer op tour zouden gaan. Echt veel zin in. Dan vrijdag, als afsluiter van de drie nog naar de Rick de Leeuw band (mag zeker geen Tröckener kecks heten). Die laatste for old time's sake en ook alleen als er nog een beetje energie over is.
Het is weer een lekker concert 'weekje'...
Oh, ben wel benieuwd naar de Flowers, met Berlijn neem ik aan?
Wat Rick de Leeuw betreft, tijdje geleden nog wat gedaan met Rob van Zandvoort maar die zei er niks over dus dan zal die er wel niet bij zijn?
Fijne muzikant trouwens.
@Pepe,
Klopt, mét Berlijn. Die was heerlijk op dreef, wat mij betreft een van de betere gitaristen in NL. Laatstelijk ook samen met Johan nog zien optreden, was ook goed.
Zeker. Tijdje geleden lieten we hem meespelen met Folsom Prison blues, dat spelen we met 132 Bpm. Als je niet zo thuis bent in dat fingerpickin' ga je geheid onderuit maar hij hield zich met wat handige trucage redelijk op de been. Chapeau hoor.
Concert is een groot woord, maar familie van m'n vriendin trad afgelopen zondag op in de bospub in Dwingeloo. Gitarist (het familielid) en zangeres. Hartstikke fijn optreden.
Vanavond Ayreon !!!!! Ontzettend veel zin in. Ayreon Universe was ook al geweldig een paar jaar terug. Toen was ik naar de try-out en de 1e show. Nu alleen de 1e show.
Vanmiddag naar Jerôme Hol. Hij speelt bij ons in een café (café Kansas in Cuijk).
Na afloop is een jamsessie en wij mogen met ons bandje de jamsessie openen met een nummertje of 5!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nog 2 nachtjes en dan naar de Pixies. Jeugdsentiment. Hopelijk valt het niet tegen.
zoonlief moet cultuur doen van school, neem ik em mee naar Tangerine. In een theaterzaal op loop afstand (De kom, nieuwegein) donderdag as.
Ik kwam vroeger regelmatig in de oude De Kom in Nieuwegein (destijds locatie Passage 100). Fijn theater (tram stopte letterlijk voor de deur) met best wel interessante Folk-programmering dankzij toenmalige directeur en liefhebber Roel Rasker die al wat jaartjes met pensioen is.
Ik hoop hem over een maand weer in Lommel te ontmoeten als mede-bezoeker tijdens Celtic Night. In Nederland ligt die scene compleet op z'n gat, voor die muziekpareltjes heeft men slechts over de grens nog oog en oor.
Gisteren bij de releaseshow van Knight Area geweest. Geweldig optreden met ondersteuning van een militair koor en Visuals over WO2. Het album heet D-Day en de nummers gaan over verschillende gebeurtenissen in de oorlog. Indrukwekkend.
Mark Bogert is ook nog eens een geweldige gitarist. Niet voor niets dat op het podium mocht met John Petrucci bij de SENA awards.
Pixies vond ik wat tegen vallen. Klonk allemaal nog best aardig, Black Francis klonk in het begin nog wat matig maar toen hij na 2 nummers was warm gezongen ging het wel goed. Maar er is een groot verschil tussen thuis af en toe een nummertje luisteren of een heel concert bijwonen. Heb me best vermaaktt, maar is niet meer mijn muziek. Ik wil meer gitaren horen scheuren, indrukwekkende of ontroerende solo's horen. En dan zit je niet goed bij die alternatieve rock/grunge/psychedelische bandjes.
A.s. zaterdag Celtic Night 21 in Lommel.
Het duurt nog even, maar 1 april (hoop niet dat het een grap is) staat mijn favoriete band weer in Doornroosje: Colour Haze! Aanrader voor wie van uitgesponnen, melodieuze en genre-overstijgende jams houdt met een super dikke gitaarsound.
Jim White op 25 maart in Tivoli Vredenburg.
Saxon 5 maart Doornroosje Nijmegen.
Laatste keer dat ik ze zag was in 1984 in De Vereeniging in Nijmegen.
Vet, ik had ze graag op das oktober metalfest gezien, maar hun show was gecanceld, jammer.
Diamond head? Vet! Dat wordt een goed avondje :)
Afgelopen zaterdag naar Magoria - JtR1888 geweest. Een rock/metal-opera geschreven door Mark Bogert (van Knight Area). Was erg goed, uiteraard geweldig gitaarspel, ook door Bart Hennephof. Band plus cast waren top.
Gisteren bij Devin Townsend geweest. Naast zijn supermooie gitaar (een regenboog-gekleurde Framus, met lampjes!!!) was ook de rest van de show zeer goed. Vette riffs, hoewel het begin van de show wat rustiger was. En wat heeft die man een indrukwekkende stem.
Voorprogramma werd verzorgd door Haken. Muzikaal zeer goed, zang vind ik live wat minder. Maar een goede opwarmer voor Devin.
En vanavond opnieuw naar Tilburg, voor The Waterboys.
Afgelopen vrijdag naar Greta van Fleet geweest. Jaja... led zeppelin 2 inderdaad... die kennen we inmiddels. Maar het was echt heel goed. Ik was huiverig voor de stem van de zanger, dat kon of heel goed gaan of heel erg ernaast. Maar dat zat er zuiver op. Het enige wat ik aan te merken heb is dat de 'lsd-jams' misschien net iets te lang duurde af en toe.
Vanavond naar rival sons in 013.
Devin is echt prettig gestoord. Geluid van de zangeres had van mij wat harder gemogen.
En die gitaar, die wil ik ook. Ik verkoop wel 2 nieren.
Waterboys gisteravond waren ook erg goed. Totaal andere stijl. Meer rock met folk/country. Ik was bang voor de stem van Mike Scott, maar die klinkt nog steeds goed. Gitaartechnisch misschien wat minder, hoewel, als alles zo rustig is valt een foutje des te meer op.
Toetsenist van de band heeft bij vele blueslegendes en dergelijke meegespeeld. En ook bij Survivor.