Uhmmm..... jongens.... het is trouwens Townshend, met een h. Dit even terzijde...;)
Printable View
Uhmmm..... jongens.... het is trouwens Townshend, met een h. Dit even terzijde...;)
Indeed, Pete Townshend en Devin Townsend (die overigens ECHT lelijk is)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Dattum
http://metalinjection.net/blog/photo...1231141323.jpg
Volgens mij zit er altijd een gebied in de (pop)muziek dat niks met muziek te maken heeft, maar met image of tijdsgewricht. Wat mij betreft is Clapton de allerergste bibliothecaris onder de muzikanten, maar in zijn tijd stond heel Londen vol met "Clapton is God" omdat hij met Cream (The?) popmuziek groots en serieus ging spelen (pretentserieus dan) en toch iets deed waar iedereen behoefte aan had. En bv de Stones zijn dan misschien muzikaal gezien nogal beunhazen, maar laten je wel R'nR VOELEN.
Maar goed, wat mij betreft overschat: Clapton.
En helaas te weinig bekend: Eric Gale
Dat bibliothecaris vat ik wat mij betreft op als een compliment voor E.C. Hij heeft toch wel zo'n beetje het boek 'De moderne rock- en bluesgitarist' geschreven en iedereen die op dit forum rondzwerft beïnvloedt (bewust of onbewust, gewild of ongewild). En ik vind Clapton eerder onderschat dan overschat als ik sommige meningen in dit topic lees, zeker gezien de verdiensten en invloed van de man....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martelino
Onderschat zou ik Clapton al helemaal niet noemen :stop:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Dattum
Hij kan wel lekker spelen ofzo, maar veel mensen raakt hij gewoon niet (en veel wel natuurlijk). Hij heeft dan wel weer grote invloed gehad op vele artiesten, en hij heeft erg veel verschillende stijlen waar hij toch wel gewoon matig (in mijn ogen) in is.
Het beste blijft hij natuurlijk in de tijd van Cream, maarja, toen stond ie de hele tijd strak van de coke.
Nope, dat was daarna, in de tijd met Derek & The Domino's.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blind Owl
Persoonlijk vind ik Clapton ook vaak overschat. Niet omdat ik 'm slecht vind, want dat is ie zeker niet, maar wel omdat ie vaak in een bepaald rijtje van de besten wordt geplaatst waar ie in mijn ogen niet in thuis hoort. Maar het is dan wel weer een geweldig songwriter.
+1Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Hij kan beter spelen dan ik, daar niet van, maar "het is altijd hetzelfde" vind ik
Zoals hier bijvoorbeeld
In het midden een "claptonesque" solo die helemaal niet bij het nummer past. Dan vind ik imho die van Neil Young op het einde tig keer beter.
En hier is het al helemaal overbodig wat hij speelt
Afgezien van dit alles... technisch toch wel een goede gitarist
just my two cents
Dat is 't 'm nou juist met Clapton, hij is allemaal heel erg technische begaafd, en hij kan lekker in veel soorten stylen spelen en met veel verschillende soorten mensen werken. Maar verder dan dat heeft hij niets speciaals.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
Tsja.... ik vind het een lekkere solo die goed bij de sfeer van het nummer past. Bedankt voor de link! En ik heb bij Neil Young altijd twijfels of hij überhaupt wel weet wat de voorkant van zijn gitaar is.....om maar niet te spreken van zijn zangkwaliteiten. Maar die mening is geheel voor mijn rekening en risico!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
Misschien is het wel zo dat hij zo vaak is nagedaan/geimiteerd door andere gitaristen dat we zijn kunstje nu niet meer als "speciaal" ervaren... ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blind Owl