Wow Charlotte, dat ziet er aardig uit!
Wat die tip over polijsten met Brasso koperpoets betreft: is volgens mij een gouden tip...
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ga het wel eens vergelijken met commandant 4.
Printable View
Wow Charlotte, dat ziet er aardig uit!
Wat die tip over polijsten met Brasso koperpoets betreft: is volgens mij een gouden tip...
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ga het wel eens vergelijken met commandant 4.
Hoi Javaca,
De kleurlak heb ik slechts weinig verdund, volgens het viscositeits hulpstukje wat bij de verfspuitinstalatie zat.
Ik denk dat de verhouding iets is van 1 normale koffiebeker op 1 groot blik verf.
De Celluloselak behoefde ik volgens hetzelfde hulpstukje niet te verdunnen, was reeds dun genoeg, en kon ik dus gelijk verwerken.
Hans, dank je .
Groetjes Charlotte :)
Mooie kleur, marreh, erm, zie ik daar Pledge staan? Meubelwas in een spuitbus? Bijna zeker dat dat siliconen bevat (check het toch maar even), en siliconen = potentieel rampzalig voor toekomstige refinishing! Je krijgt ze niet uit het hout of de finish, en ze kunnen lakadhesie problemen geven.
Siliconen zul je bij mij nergens in een straal van 30 meter om m'n hout of gitaren vinden.
purcies, niet doen dus
voor polijsten/poetsen kun je beter of speciale polijstpasta's van bijvoorbeeld stewmac gebruiken of commandant 4 en 5 in combinatie met johnson speedshine (de versie zonder sileconen) , een betere glans is er niet te krijgen en zeker als je later nog een kleine reparatie moet doen is dit perfect omdat een eventuele nieuwe lak weer in de oude laag smelt (moet je wel even ontvetten voor dat je dat doet maar dat spreekt voor zich)
Hey Luitjes.
Inderdaad, pledge bevat siliconen, maar ik had niets anders in huis,en het was zondag, dus.... bij gebrek aan beter.
Het ging er alleen maar om om te testen, voor de gitaren zelf ga ik spul gebruiken zonder siliconen uiteraard.
Dank je fred voor de tips, was ook al van plan om commadant uit te gaan proberen.
groetjes Charlotte .
Ah, oke, toppie. Was gewoon meer voor de zekerheid, en ook voor geval mensen dat foto'tje zagen en dachten 'he, pledge kan dus ook. DOEN!'.
Zelf gebruik it StewMac spul, en wat Meguiar's (ooit uit de VS gehaald) voor de final 'show room shine'. Een fles gaat erg lang mee.
Ik ben begonnen met Commandant 4. Dat bleek bij mijn eerste gitaar nog onvoldoende krassen te verwijderen. Daarom teruggevallen op Commandant 3, een tergend duur goedje van €8,99 voor een half blikje, maar dat werkt wel prima! Daarna afmaken met Commandant 4 en vervolgens vloeibare Turtle wax eroverheen (siliconen? Ik hoop het niet... Het staat in elk geval niet op de verpakking) . Mijn gitaar ruikt nu zo naar auto, dat je er bijna in zou stappen en wegrijden:-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
wat heb die spuit gekost charlotte?
Ze waren laatst in de aanbieding voor 10 euro. Van 40/50 euro afgeprijsd. (wel bij de karwei)
Hey luitjes,
Nou 10 euro is wel erg weinig, ik heb hem bij de Praxis in de aanbieding gekocht voor 65 euries.
Inmiddels is de hals met toets gedroogd, en heb ik gisteren de radius geschuurd. fototje:
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...%20schuren.jpg
meer foto's op mijn site.
groetjes Charlotte. :)