die xxx zijn gefotoshopt, doe ik ook altijd met serienummers als ik een gitaar te koop heb staan op Marktplaats.
Printable View
die xxx zijn gefotoshopt, doe ik ook altijd met serienummers als ik een gitaar te koop heb staan op Marktplaats.
Ja, dat snap ik. Maar als je het dan wel in de tekst zet vind ik dat wat raar.
Je kan zeggen dat ze nu zijn foto met serienummer nu niet kunnen gebruiken op andere advertenties, maar aan de andere kant heb je juist een universeel bruikbare foto geproduceerd. :)
Dat heb ik vaker gezien idd, maar waarom het sn vermelden in je ad en op de foto het sn verbergen? Zoals Dstring zich ook afvraagt; welke gitaar bekijken we nou eigenlijk?
Dat zou ik ook wel willen horen. Waarom doen verkopers dat? :dontgeti:
[ich bin een bbietje langzoam heute]
Ik doe het om identity theft/misbruik tegen te gaan.
Het lijkt mij niet prettig dat iemand een PRS als gestolen opgeeft, gebruik makend van een serienummer welke hij vorige maand gezien heeft op een foto van mijn advertentie.
Dan staat mijn gitaar als gestolen geregistreerd bij bijvoorbeeld een verzekeringsmij. Stel je nu voor, iemand steelt mijn gitaar en ik ga dit claimen bij mijn verzekeringsmij. kan het zijn dat ze mijn claim niet accepteren, ik zou het risico niet al niet willen lopen.
Waarom nu wel in de advertentie melden en niet op de foto? Dat is voor mij ook gissen, het enige wat ik kan bedenken is dat er regelmatig scammers plaatjes van internet halen en deze gitaar dan zelf te koop aan bieden. Kijk maar eens op de birds&moons hoe vaak ze daar melding van een eBay scam maken. Hoe gedetailleerder de foto's hoe beter bruikbaar voor een scammer/identity theft
Wat heeft de gemiddelde marktplaatsganger nu echt aan een serienummer? Zeker als alle specs incl bouwjaar/maand in een advertentie worden genoemd.
Als ik een advertentie plaats doe ik dat namelijk niet voor de gemiddelde marktplaatsganger gedreven door GAS maar geen centen heeft, pain in the ass dat soort gasten, no offence :makeup: vaak heel veel vragen maar als puntje bij paaltje komt....etc.
Een serieus geïnteresseerde zal toch wel contact opnemen en dan kan hij het serienummer zo van me krijgen.
Heb best wel wat spullen verkocht, het grappige is dat dit nagenoeg nooit gebeurd aan iemand die heel veel vragen stelt.
O! Zo dus...
Denk het niet, buiten dat hij dan geen foto's heeft van de betreffende gitaar in een huiselijke omgeving, nemen scammers meestal niet de moeite bijvoorbeeld naar Alkmaar af te reizen en daar bij Spanjaard nummertjes te noteren. Ze maken het zichzelf makkelijk en halen online hun informatie.
Hoe het ook zij, door de nummers niet te melden/laten zien verminder ik in ieder geval mijn risico
Ik weet niet of ik nu naief ben of de XXX'ers paranoide, maar het lijkt mij echt enorm overdreven om plaatjes te Photoshoppen. Zeker als je het serienummer dan wel nog in de tekst vermeldt! Serieus, is iemand hier ooit het slachtoffer geworden van een dergelijke scammer?
Gewoon doen waar je het prettigste bij voelt ;)