idd een weggevertje
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Printable View
Die schroeven in de brug 😏
http://link.marktplaats.nl/m14856976...ontent=app_ios
En inmiddels al van MP getrapt (helaas alleen de advertentie)
Iemand enig idee wanneer Haar gestopt is met Fender headstocks?
Dacht zelf al wel een aantal jaartjes, maar deze zou uit 2017 zijn.
Daarnaast lijkt de hals me meer flamed dan birdseye maple.
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...reviousPage=lr
Haar strats worden sinds 2014 niet meer met Fender headstock geleverd. Deze zal op zijn jongst van 2013 zijn.
Hey guys, vraagje; deze advertentie lijkt bijna te mooi om waar te zijn, maar ik ben een PRS nitwit, weet er heel weinig van, anders dan dat ik ze mooi en (vaak te) duur vind. Ik hoor graag de mening van iemand die snapt waarom dit wel of geen goede deal is, thx.
http://link.marktplaats.nl/m14881692...ontent=app_ios
Te mooi om waar te zijn en Brett is 1 week actief. Nep...
interessant, i zit net te denken dat het er wel legitiem uitziet.
Totdat ik het serienummer controleer
Citaat:
Serial number: 17246168 (On the back of the headstock)
Production year: 2000
Model: Set-Neck
Production number: 46168
17 is not consistent with year! This should be 00
Oei, wordt wel dik op geboden.
Op de headstock staat wel degelijk een 17 als jaartal (begint het serienummer mee). De 10 rechts bovenin geeft aan dat het een zgn 'Ten top' is. Lijkt mij volkomen legitiem.
Wel een mooie prijs, trouwens.
Et voila...!!
https://reverb.com/ca/item/26868547-...old-17246168?l
Yep. De gitaar is dus wel echt, alleen de verkoper heeft hem niet in zijn bezit.
Heel andere foto's toch?
Andere foto's maar hetzelfde serienummer. Gitaar is een paar maanden terug schijnbaar verkocht in Chicago voor zo'n 3000 USD
Ze worden steeds gehaaider die oplichters.
Echte foto’s van echt bestaande gitaren gebruiken en plaatsen maar op marktplaats. 🙈
Trap dr niet in, lui...
Vraag me af waar die foto's vandaan komen
Dit dus... andere foto's dan op reverb. Google image search levert geen matches op. Levering: ophalen. 1300 had zomaar typo voor 3100 kunnen zijn.
Then again..."Brett" (hetzaltochnie?) klinkt ook als zijnde van de overkant van de plas.....zelfde serial.. what are the odds? Inmiddels al 2500 op geboden.
Nice. Mij benieuwen...
geen reactie op mijn royale bod, ook geen reactie op mijn vragen ...
Ik las net op www.oplichtersnet.nl in het 'twijfel over een royaal bod op mijn fake advertentie' topic dat hij wel wat onraad ruikt bij de combinatie van het bod plus kritische vragen.
Neuuuhhh :soinnocent:
Advertentie fake, gitaar echt, bieding fake, linkje fake, Digitech echt
dat is toch de stand van zaken?
Dank voor de kritische blik en het mee denken allemaal!
Weet niet of het sarcastisch was of niet maar dat doen ze al jaren hoor.
Toch is er altijd wel iets te vinden dat niet klopt.
Foto's komen van elders, dubieus taalgebruik, dubieuze vraagprijs, verkoper is toevallig in het buitenland, er is iemand overleden, slecht Nederlands, een vreemde naam, een gegeneraliseerd antwoord dat niet aansluit je wat je vroeg.
Wat verder nog verdacht is dat de eerste reactie die je terugkrijgt de vraag is of je naar een bepaald emailadres kan sturen. Dubieuze vragen over betaling.
Ik heb nog nooit een frauduleuze advertentie gezien die na 1 minuut aandachtig kijken nog niet door de mand valt.
Wat ook altijd leuk is is om spreekwoorden en beeldspraak te gebruiken, vaak gebruiken ze google translate en dan krijgen ze een heel vreemd verhaal te zien zoals "you fall trough the basket" en "I feel in my water that this is not pure coffee".
Toch vind ik het curieus, iemand oplichten met een dure en/of exclusieve gitaar,
het betekend dat de scammer thuis is in die zooi en je klanten nog veel meer en dat elk woord in je ad op een weegschaaltje gelegd wordt.
Niet je standaard Nigeriaanse Prins, kamp tokkie of Iphone swagger die zich richt op een niet al te bijdehante clientèle.
Een gitaren scammer heeft het ook niet makkelijk
Heeft Brett met de PRS nou al gereageerd?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
Volgens mij is je bod wel weggehaald?
Het zou natuurlijk zo maar kunnen dat die oplichter meeleest.........