Ook zonder zoekfunctie kom je daar snel genoeg achter zogauw je de boel aangesloten hebt. Als je een fikse brom hoort die verdwijnt wanneer je de tuner afkoppelt heb je een aardlus.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaine
Printable View
Ook zonder zoekfunctie kom je daar snel genoeg achter zogauw je de boel aangesloten hebt. Als je een fikse brom hoort die verdwijnt wanneer je de tuner afkoppelt heb je een aardlus.Citaat:
waarom zou die tuner daar wel een aardlus hebben ? Die hangt toch gewoon op de tuner out van het volume pedaal, ik zie geen enkele reden waarom dit wel een probleem zou geven, behalve wat signaalverlies. Er gaat nu immers altijd wel signaal naar die tuner, dus de ingang van de tuner staat altijd parallel met de ingang van het volgende pedaal.
Mooiii!! plexitone is binnen! nu nog de Voodoo labs Pedal Power 2, en de chorus:)
Ik heb een board met alle pedalen aan een powerall met daisychain. Aan het eind van de keten zit een passieve dubbele tb looper met daarin mijn chorus en delay. Dit geeft geen problemen, maar als ik zo'n zelfde boss volume pedaal als jaine voor mijn board zet, kan ik de tuner out niet aansluiten omdat er dan meteen een lus ontstaat.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pol
Kan het met de daisychain te maken hebben?
Ja, ik had het mis hier, is idd duidelijk voorbeeld van een groundloop, is hetzelfde probleem hier als je gitaar op 2 amps tegelijk aansluiten, 2 verschillende wegen die je signaal naar ground kan volgen...
De tuner kan beter via a/b box of in serie dus.
*ok, sorry, ik voel mij aangesproken tot antwoorden, ook al vervuilen we dit topic...*
hoera, ik heb alles aangesloten... Nu kom ik wel op iets aardigs uit. Als ik alles gewoon aansluit, nergens problemen, geen ruis (zeer weinig zelfs, zelfs met crappy regenboogkabeltjes). Maar als ik mijn distortion opzet heb ik wel duidelijk meer ruis, maar dit kan verschillende verklaringen hebben, waarschijnlijk groundloop, maar het kan ook zijn omdat hij simpelweg te dicht tegen de wahwah staat, straks even uitproberen met alles op verschillende plaatsen te zetten :)
Lees even de brom en ruis sticky door. Extra ruis krijg je dus niet van een groundloop, daar krijg je brom van...Citaat:
Hier een kleine update,
Hijs nog niet af , komt nog een pedalpower en dan alles netjes afwerken.
http://img525.imageshack.us/img525/4143/img1266ip3.jpg
wat s dat doosje boven in als k vragen mag? :chicken:
Mag je best vragen!
Dat is een Buffer gemaakt door Anne Doedens ( de fender versterker verzamelaar ) :cheerup: