En hoe was het? Superinteressante band in ieder geval.
Printable View
Ehm, interessant is denk ik het juiste woord ;)
Ach, aardig om er te zijn geweest maar had niet getreurd als ik het had gemist... Merk toch dat ik van iets meer (voor mij herkenbare) structuur in muziek ben en hoewel dat er ook in zat was het ook zat minder duidelijk zullen we maar zeggen.
Maar prima voor een avondje, zal niet snel de behoefte om er nog een keer heen te gaan alleen.
Vanavond White Lies in Doornroosje.
Slash a.s. zondag! :-)
Ja, de "Inchecken" tour. Ze heeft ook een uniform aan dat lijkt op een stewardess, want het is een vlucht door haar muzikale carrière. Jammer dat Ferry dan niet een steward of pilotenpak aan heeft :) maar die wil volgens mij gewoon gitaar spelen en is niet van al die poespas.
29 maart Ruben Hoeke in DJS in Dordrecht, voor het kapitale bedrag van 9 euro.
Zondag middag naar de "De Eerste Officiële Excelsior Recordings Supportersdag" in Paradiso Noord. Optredens van oa Johan en Moss + nog een aantal Excelsior bands. Daarbij ook de mogelijkheid een college over de geschiedenis van de Slaggitaar door Don van Dongen bij te wonen. Ik weet niet of ik de dame ook kan bewegen dat laatste te doen, anders gewoon bandjes kijken en dom kijken.
Excelsior is een Nederlands platenlabel dat zich met name richt op het wat meer alternatieve circuit.
Wat voor mij betekent dat de meeste interessante NL bands bij Excelsior onder contact zijn.
Voor mij in juni naar Pinkpop en naar Metallica!
Vrijdag 8 maart naar Danny Vera in het Nieuwe Luxor Theater Rotterdam.
Wat hij laat zien als gitarist en zanger op tv klinkt overtuigend. Ik vind sound ook goed. Past precies bij zijn manier van spelen.
Vorige week al gezien bij Countdown Café in Amsterdam (5 nummers waarvan 2 Queen-covers) en aanstaande vrijdag naar een heel concert van Robby Valentine in Vlaardingen.
Ditmaal geen Queen-tribute, maar een optreden van The Alliance tour. Lekkere prog-glam-symfo-hardrock.
Laatst naar Wild Romance geweest. Leuke band met uiteraard doorgewinterde, goede muzikanten en een zeer matige, zuurkijkende drummer. Maar goed, het kost m dan ook genoeg natuurlijk :D
Vanavond naar Neal Morse in 013. Met hemzelf maar bovenal Eric Gillette op gitaar. Speelt op een JP Musicman.
Metallica ga ik heen en even zoeken nog naar een leuk festival waar my baby aanwezig is.
Afgelopen dinsdag naar The Alan Parsons Project geweest - was beestachtig goed - wat kunnen die klanten spelen zeg......
Hebben ze Old and wise nog gespeeld? En wie zong het?
Niet de originele zanger als je het mij vraagt - ze speelden het wel - een hoop oude nummers eigenlijk. Ik heb wel wat LP's van ze, maar heb me er tot nu toe nooit in verdiept. Was wel te gek overigens!
Originele zanger van 'Old and Wise' was Colin Blunstone, ook wel bekend van The Zombies.
Ik geloof niet dat ie met Alan Parsons tourt. Veel ander Alan Parsons werk werd op plaat ingezongen door John Miles (solo wereldhit 'Music'), maar ook die zal er niet bij zijn geweest.
http://alanparsons.com/bios/ voor de bandleden van nu......
Recensies van Alan Parsons waren niet zo geweldig. Wat ik op YouTube zag maakte ook geen indruk op me, zangtechnisch gezien.
Lang geleden zag ik 'm optreden in Ahoy, met onder andere Chris Thompson als zanger.
Morgenavond naar een The Doors tribute band, want vriendinlief heeft kaartjes gewonnen :)
Morgen middag richting Gelsenkirchen. Morgen avond Rammstein, daar. Eerste show van de tour. Een beetje een foutje qua kaartje en een nachtje slapen daar maar toch wel zin in.
Gisteren bij Kikagaku Moyo geweest in Doornroosje, een psychedelische jam band uit Japan. Ik had gezien hun studiowerk al aardige verwachtingen, maar die hebben ze ruimschoots overtroffen. Wat een fenomenale band! Heel goed op elkaar ingespeeld, dynamisch, beheerst maar soms spugen ze echt vuur ineens. Aanrader!
Over een paar weken weer iets soortgelijks en iets lompers, dan spelen eerst Yob en Melvins een double bill in Doornroosje, dan 2 dagen later Brant Bjork voor wat lome desert rock.
Ja die. Heeft ook meegezongen bij Jeff Waynes war of the worlds. En deed backing vocals bij Brian May. Geweldige zanger, veel emotie in zijn stem.
Afgelopen zaterdag nog naar een festival geweest, maar daar heb ik welgeteld 1 electrische gitaar gezien. Verder veel electronische muziek en dj's gehoord. Was, ondanks dat het niet mijn stijl muziek was een leuk festival, goede sfeer, leuke eettentjes. En de schoonzoon van m'n vriendin is de festivaldirecteur, dus we konden ook backstage meekijken.
Gisteren naar Alice in Chains geweest. Layne Staley is dan wel dood (en wordt gemist), de band is echter springlevend!
Goeie gig dus, support act Black Rebel Motorsycvle Club was ook lekker.
Ik heb nog op de agenda: Smashing Pumpkins, Tinariwen, B-52's, All Them Witches (op het Metropolis Festival, kom dat zien!) en Neil Young. Genoeg om naar uit te kijken.
Ik ben ook geweest inderdaad. Black rebel motorcycle club vond ik zwaar tegenvallen. Lekkere gitaarsound, maar wat een saaie muziek. Herhalen, herhalen, herhalen, herhalen...
Alice in Chains was de start wat zwak, eerste twee/drie nummers waren wat passief. De stemmen moesten nog een beetje in model komen, de mix nog wat worden bijgeschaafd, maar nadat ze waren opgewarmd kwam het er inderdaad lekker uit!
Vanmiddag ga ik naar het Bostheater te Amsterdam waar Paul Carrack zal optreden.
Afgelopen vrijdag was er iets te doen in Apeldoorn, en Robby Valentine deed 's avonds een tribute to Queen. Was weer gezellig en een lekker concert (en bovendien gratis, altijd leuk).
Voorafgaand nog bij de Guitar shop langsgeweest. Leuk spul hebben ze daar, een Schecter Banshee geprobeerd. Naast de gitaar was ik erg gecharmeerd van de versterker, en ik denk dat ik (naast nog meer oefenen) meer heb aan een beter geluid dan aan een gitaar erbij.
Het wordt saai, maar afgelopen vrijdag weer bij Robby Valentine geweest. Band was goed op dreef.
In een theater dus lekker kunnen zitten, vindt mijn rug ook wel eens lekker, maar je mist wel wat sfeer.
Aanstaande zaterdag naar Knight Area (met Jan Willem Ketelaers als zanger, die ook backing vocals doet bij Robby Valentine).
Druk weekje, eerst hi gezegd tegen Damon Albarn (Good, Bad & Queen) en de nieuwe band van Jim Jones en donderdag de Paladins in Luxor. Gelukkig hebben we de foto's nog.
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net...b0&oe=5D82E9A9
Foto van Damon (van mij), muziekje van Jim (niet van mij)
https://www.youtube.com/watch?v=hr43LG-dFn8
Heftige shit zeg....!!
Die Jim Jones dan hè..... al denk ik het vaker meegemaakt te hebben. ;)
Ik kan overigens de kekke schoenen van Jeffery West van harte aanbevelen, zoals hier in een Supro promo van de Supersonics (UK) niet te verwarren met de Nederlandse Supersonics (NL) die ook een fijn potje rock'n roll op de mat neerzetten.
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net...6a&oe=5D8A1B27