Ik vind het wel fijn om m'n gitaargeluid wat te voelen, da's echt een nadeel van in-ear.... en je mix moet altijd kloppen. Ik gebruik ook in-ear, maar altijd met één oortje in.
Printable View
Ik vind het wel fijn om m'n gitaargeluid wat te voelen, da's echt een nadeel van in-ear.... en je mix moet altijd kloppen. Ik gebruik ook in-ear, maar altijd met één oortje in.
Ik heb een mic voor m'n amp en we gebruiken een in ear monitor systeem met iedereen een eigen kastje om z'n mix in te regelen. Voel zowel de amp als in ear geluid. Best of both worlds😉 En altijd de juiste instellingen omdat we een vaste geluidsfirma hebben die precies onze mix op een Midas 32 sporen digitale tafel heeft opgeslagen. Met die tafel kun je live ook over 32 sporen een perfecte live registratie maken, en achteraf nog editen. Top!
Ja, een beetje zoals ik schreef dus ;)
Ik heb bijna altijd met eigen geluid gespeeld dus de keren dat ik verhuur hd, was er niets opgeslagen. Vind de mogelijkheden die je tegenwoordig van digitale tafels hebt wel erg interessant. Niet zozeer het total recall aspect, maar meer de dynamics per kanaal en de mogelijkheid om met presets een kanaal heel snel aan de praat te krijgen. Meest recente tafel waar ik mee gewerkt heb is Presonus en die is erg prettig in de bediening. Qua digitaal heb ik met Midas nooit gewerkt, wel met Yamaha, Digidesign, Soundcraft, Behringer, Allen&Heath en natuurlijk Presonus.
Actieve monitors is wel okay maar om het "gitaargevoel" nog meer te kunnen benaderen ga ik een 2x12" cab bouwen, qua formaat vergelijkbaar met een conventionele 2x12 voor gitaar, maar dan met coaxiale FR speakers. Of misschien koop in een 2e hands 1936 en stop daar FR speakers in. Beetje dikke eindtrap erachter. Ben heel benieuwd hoe dat gaat klinken t.o.v. actieve monitors.
Kies dan een buizen eindtrap en je bent weer net zo ver als voor je kemper. LOL
Ik ga denk ik ook met cab (1936v) op podium voor podiumgeluid en gitaargevoel, en met cab-simulatie naar FOH
Zo kan ik beide combineren ifv band, met of zonder IEM
Kan kemper beide gelijk signalen uitsturen? nl. main out naar FOH met cab sim. en monitor out met/zonder cab sim.
Hoe dan geluid inregelen, volgens main out veronderstel ik.
Kan je op de monitor uitgang nog eq. regelen. intern/extern?
Ja, dat kan.
In de Output sectie kun je van alles los van elkaar regelen.
Ja, voor zowel main out als monitor out zijn er aparte "master" EQ's, die werken dus los van elkaar.
kan de powered rack versie samen met 1936v? Ivm ohm's
Zo, ff een oud topic opgedoken :)
Leuk om zo een paar jaar naar dato door te lezen. Inmiddels ben ik zelf ook in het bezit van een Kemper en me een weg aan het banen door alle mogelijkheden van het apparaat. Zijn de Kemper gebruikers uit dit draadje nog steeds actief als Kemper gebruiker en forumlid?