Daarom zet ik fuzzes ook altijd vooraan in mijn keten.
Printable View
GSM-foto met flits ... :(
https://lh3.googleusercontent.com/-3...208_201548.jpg
Vandaag de iSP Decimator G-String afgemaakt en geïnstalleerd. Ik heb daarvoor mijn volumepedaal van pre- naar post gain moeten verplaatsen, anders kreeg ik een bak ruis als ik aan het stemmen was ;)
Volgorde:
MicroPOG > WH10 > Coron Compressor 20 > Ross Phaser > Splitter > (Grant Distortion 15 + Kafuzz) > Mixer > Xotic EP Booster > Decimator (return/out) > FV500L > PT80
Niet in het signaalpad: MicroPOG (dry out) > iSP decimator (in/send) > Turbo Tuner
Ik ben een vervanger voor de Compressor 20 aan het zoeken, en de wah moet nog een centimetertje opgehoogd worden. Misschien ook de behuizing van de EP Booster vervangen, want de footswitch zit irritant hoog in vergelijking met de pedalen er naast.
Harold, kun je nog wel stil stemmen?
Edit: Ja natuurlijk, eerst je volumepedaal dicht en dan stemmen.....
Hier enkele foto's van mijn ouwe pedalboard die toen nog in de maak was (ik heb helaas geen foto's van het ding uit de tijd dat ik 'm gebruikte).
De eerste foto laat meteen duidelijk mijn probleem zien. Voor alle duidelijkheid, er ontbreken hier nog enkele pedaaltjes, maar het draadloze systeempje heeft er nooit in gezeten. Maar goed, het probleem is het enorme formaat en het enorme gewicht. Er zaten twee handvaten aan de zijkant van het bakbeest, maar mijn handen zijn niet lang genoeg om beide handvaten tegelijk vast te pakken en bovendien was het loodzwaar. Ik kreeg dat ding met geen mogelijkheid in mijn eentje getild. De roadie (en geluidstechnicus) van de band waarin ik toen speelde had het ding gebouwd en hij kon 'm wel tillen. Mij is het nooit gelukt.
Voordelen waren er ook. Het ding was geweldig goed gebouwd. Alle snoeren verdwenen via geulen naar de onderzijde van de bak. Daarin zaten de adapters en de stekkerdozen. De onderzijde was te bereiken middels een uitklapbaar luik dat (logisch) aan de onderzijde zat. En omdat alle pedalen zaten vastgeschroefd kon het bakbeest eenvoudig gekanteld worden om er zo makkelijk bij te kunnen, indien nodig. En in de praktijk werkte dat ding ook geweldig. Neerzetten op de juiste plek, deksel er af, gitaarsnoertje er in, stekker in het contact, ander snoertje naar de versterker en knallen maar. Maar zelfs op grote podia was het ding, vanwege het enorme formaat, vaak nog een sta in de weg. Daar kwam nog een bij dat de poten van de microfoonstandaard (ik zing ook) zo ver bij me vandaan moest komen te staan, dat de microfoon met zekere regelmaat tijdens optredens langzaam naar beneden dook, als ie niet beangstigend strak was vastgedraaid. En ja, met zo'n lange hengel hoefde de standaard maar een tikje te krijgen en hij viel al om.
Om kort te gaan, ik heb dringend behoefte aan iets handzamers. Stel je al deze pedalen voor, minus het draadloze systeem, maar plus twee kleine stompboxjes (Hot Wire Audio Vulvasonic Zone, die ik later achter de Boss Tuner wist te proppen, en een Marshall Guv'nor), maar dan in een handzame behuizing. Hoe zouden jullie dat doen? Nog even dit. Daar alle in- en uitgangen van de drie EHX pedalen aan de achterzijde zitten, stonden deze tegen elkaar aangeschoven en de Boss Delay is links naast de Koch Pedaltone komen te staan.
wat ik me afvraag is het volgende. Deze pedalenbak, die ik enkele jaren geleden teruggegeven heb aan het PA-bedrijf, omdat ik de meeste pedalen toch niet gebruikte bij die kutband en dus kon volstaan met een kleiner bakkie (een draak van een ding, in elkaar gezet door iemand die er de ballen verstan van had), kan ik weer terug vragen. En zoals je ziet blijft er aan de linkerzijde van de bak, direct naast de Pedaltone, behoorlijk wat loze ruimte over. Ik zou de Delay dus weer terug kunnen zetten op de bovenste trede en daarnaast de Guv'nor plaatsen. Is het mogelijk om, bot gezegd, gewoon deze giga grote bak in de breedte te verkleinen, of kan dat niet zomaar? Zoals gezegd, de Vulvasonic Zone past net boven de tuner.
Of denken jullie dat het handiger is om een nieuw, minder luxe (gebrek aan geld - sorry) bakkie te bouwen? Hoe zouden jullie het doen?
Tevens overweeg ik de Frequency Analizer te verkopen en dat scheelt óók alweer een slok op een borrel. En dan zit ik nog te twijfelen over de Octave Complexer. Tegenwoordig heb je daar mini versies van. Ik weet niet wat de tweedehands waarde is van deze dingen, maar zou ik daarvoor niet de mini versie kunnen kopen? En klinkt die dan net zo goed? Overigens........ ik heb tot driemaal toe een Boss OC-2 gekocht en tot driemaal toe weer verkocht en tot driemaal toe heb ik daar spijt van als haren op mijn hoofd, omdat ik die stiekem veel lekkerder vind klinken dan de Octaplexer. Snappen jullie inmiddels hoe moeilijk ik het mezelf maak? Ik draai mezelf volledig door!!!
En om het nóg ingewikkelder te maken..., ik zou ipv de Frequency Analizer dolgraag een Boss Pitch Shifter (of iets vergelijkbaars) willen hebben. Ik moet dat ding dan wel kunnen bekostigen met de verkoop van de Frequency Analizer. Het mag, of liever kán namelijk allemaal niks kosten. Ik word gek.
Nogmaals, ik weet dat ik bijna het onmogelijke vraag, maar wat zouden jullie doen? Dezelfde bak een slag smaller laten maken? Dan kan ik daarna wel zien wat ik doe. Er blijft immers genoeg ruimte over. Het voordeel is dat het heel goedkoop kan en dat ik daar een zeer goed en professionele bak aan overhoudt. Het nadeel is dat ie nog steeds lomp groot en zwaar is. Aan de andere kant, die Pedaltone alleen al neemt zoveel ruimte in beslag dat je haast onmogelijk een compact plankje kan maken. Ooooooooow, ik word GÈÈÈÈÈK!!! :nervous:
Enfin, enkele foto's:
http://img.photobucket.com/albums/v2...ear/case05.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v2...ear/case03.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v2...ear/case01.jpg
Met de Octave Complexer en de Octaplexer bedoel ik uiteraard de Octave Multiplexer. Sorry, het is al laat, ik ben moe en op de 1 of andere manier lukt het niet om mijn bericht van hierboven te bewerken. Niks lijkt het nog te doen, vandaar deze nieuwe post. :eek:
Sjezus wat een beest! Wat is eigenlijk de volgorde van jouw effecten? Het eerste wat ik namelijk dacht is die Pedaltone ernaast zetten en de rest op een kleiner plankje, maar als die midden in jouw 'keten' zit dan is dat wat lastiger.
Wat betreft die kleinere versies van die EHX pedalen zou je kunnen proberen om een ruildeal op marktplaats voor te stellen. Bv grote Frequency Analyzer ruilen tegen kleine Frequency Analyzer of Boss PSx. Die grotere zijn namelijk nog erg gewild en misschien kun je zo krijgen wat je wilt zonder dat het je iets kost. Je kunt het ook gewoon op marktplaats te koop aanbieden en mensen laten bieden om te zien wat het je op kan leveren. Je bent niet verplicht om te verkopen. Misschien krijg je wel een bieding waarmee je een ander pedaal (tweedehands) kan bekostigen.
Ik zou zelf iets in elkaar freubelen. Bijvoorbeeld iets dergelijks als dit:
https://lh4.googleusercontent.com/-7...no/Afb0099.jpg
De bodemplank zou alleen een stuk dunner kunnen, daar wordt ie een stuk lichter van.
Het enige wat je dan nog moet aanschaffen is een hoes, of een (Showmaster-)koffer.
Zo'n hoes kun je heel voordelig bij Thomann aanschaffen, zijn niet de beste hoezen, vooral de ritsen laten het snel afweten, maar ze voldoen wel.
Zo'n Showmaster-koffer is altijd een goeie investering, en licht gebouwd.
Die koffer van dat PA-bedrijf zou ik lekker laten wezen, maar ja, ik kan niet in jouw portemonnee kijken.....
Edit: deze hoes bedoel ik: http://www.thomann.de/nl/thomann_eff...560f1a61acc00a
Ik zou het over een totaal andere boeg gooien. De Koch haal je er uit en kan op het podium. De rest kan op een super handzaam plankje bij je amp, er bovenop zodat je makkelijker kan draaien of ervoor als je wil trappen. Met een one spot kan je dat van stroom voorzien.
Ik benader het anders. Ik koop iets wat me handzaam lijkt en pas mijn pedalen daarop aan ipv andersom. Die beperking vind ik fijn want voor je weet ben je teveel met jezelf bezig.
edit: teruglezend zie ik net dat Fuhgawz hetzelfde zegt.