nee dat snap ik niet
Printable View
nee dat snap ik niet
beste mensen ik ben 14 jaar en snap misschien nog niet zo goed wat wel en niet kan, ik ben me van geen kwaad bewust dus zodoende.
vr.gr
les strat?wat is je volledige naam?zou ik je adres er ook bij mogen hebben?eventueel met telefoon nummer? als je hier bezwaar tegen hebt hoor ik en waarschijnlijk meer mensen dit graag.gaarne reactie.
Les Strat, hierbij de goedbedoelde uitleg:
1. deze jongen komt naar boven in een "twijfel over een advertentie" topic. Er werd gepraat over het wel of niet echt zijn van zijn Gibson.
2. Jij hebt hem dat min of meer gevraagd en mail terug gekregen.
3. Het was dan voldoende geweest om alleen zijn reactie te plaatsen, zonder zijn naam. Dit is namelijk het internet, alles blijft bestaan, alles toegankelijk.
4. Zijn naam is nu door jou genoemd in combinatie met een eerder mogelijk frauduleuze advertentie. Dat het dus geen fraude IS doet niet ter zake. Mensen die niet verder kunnen lezen zouden zijn naam in verband kunnen brengen met een onfrisse zaak, en dat wil toch helemaal niemand? Tegenwoordig als je solliciteert wordt je naam al gegoogled. Zou lullig zijn als hij daardoor bijv. niet aangenomen zou worden, etc. Het is allemaal koffiedik-kijken maar we moeten zorgvuldig zijn met dit soort naam- en adresgegevens (ook wel NAW).
5. Dus zou je zo vriendelijk willen zijn je post te editten en de naam weg te halen uit dat mailtje?
Thanx! Martijn
oke dat zal ik dan even doen, je mag alles van mij hebben als je wilt.
ik had er niet eens bij nagedacht, en snapte het eerst dus niet, maar nu wel is overigens als weggehaald
en jullie doen net of wou ik deze man een poot uit draaien ofzo:P
Het is niet dat jij een poot uit wou draaien, maar het zijn de regels voor privacy om zijn naam er niet bij te zette zolang er niets bewezen is.
Mensen trekken heel snel conclusies en als ze zijn naam naast de naam van dit topic houden, trekennen ze vaak overhaaste conclusies en kan hij verdere zaken wel vergeten.
En inderdaad bij sollicitaties en dergelijke worden namen ook gegoogled en zou dus als fraudeur gezien kunnen worden terwijl hij dit misschien helemaal niet is.
Met andere woorden we nemen jou niets kwalijk, maar heb respect voor de privacy van andere mensen.
'Bewezen' heeft er niks mee te maken, je moet gewoon geen gegevens van mensen posten. Zelfs als het wel 'bewezen' is zou ik het nog niet doen. Als je per se je eigen naam en/of adres hier kwijt wil is dat tot daar aan toe, maar een buitenstaander zal er misschien helemaal niet op zitten te wachten. Maakt geen klap uit dat het vervolgens wel op marktplaats staat of zo, dat lijkt me een zaak van marktplaats en dan heeft de adverteerder het ook zelf gedaan.