Er zijn extra foto’s geplaatst, oa van de achterkant van de headstock. Staat geen serienummer op.
Printable View
Er zijn extra foto’s geplaatst, oa van de achterkant van de headstock. Staat geen serienummer op.
Tekst is inmiddels ook veranderd, maar nog steeds wordt er een Gibson aangeboden. Inmiddels dus niet meer zo te goeder trouw.
<edit> Er staat inmiddels "replica" achter en de vraagprijs is verlaagd. Nahja, nog steeds strafbaar maar goed.
Ondertussen is de advertentie aangepast en wordt vermeld dat het om een replica gaat. Dus dankzij mensen hier die moeite doen om de verkoper ermee te confronteren, heeft hij toch ingebonden. Dus als je eerst een Gibson verkoopt die ineens toch geen Gibson is, ben je toch gewoon de boel aan het oplichten? Daarnaast heeft dit topic een naam die suggereert dat er getwijfeld wordt aan de integriteit van de advereerder.
Oké, letterlijk gezien klopt dat. Het is toch echt de adverteerder die 'm opstelt.
En soms is het duidelijk dat de adverteerder niet eerlijk is door een vraagprijs neer te zetten dat past bij eerlijk product maar het niet is.
Zeker als de adverteerder zijn "foutje" toegeeft door de advertentie drastisch aan te passen naar een meer realistische prijs en vermelding van het woordje 'replica'.
Stel..... je biedt een gitaar aan waarvan je overtuigd bent dat het een Gibson is. Dan reageren een paar volslagen onbekenden dat het een fake is. Zou jij dan zonder één enkele vraag om bewijs of wat dan ook, je advertentie en vraagprijs aanpassen? Als je te goeder trouw bent dan hè. ;)
En voor een replica is 6OO euro toch wat veel. Twee jaar terug bood iemand zijn echte aan mij aan voor 650 euro...
Heb ze toen niet gekocht omdat ik geen zwarte wou maar goed...
Bestickerd bouwsel met sinaasappel huidje...
Fender Thinline Telecaster
http://link.marktplaats.nl/m13691682...ontent=app_ios
😝😝😝
Lekker uitgelijnd ook :D
https://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMFg3N...cTwud/$_86.JPG
uitlijning, sinaasappelhuid, dat gaat nog, maar die druiper in de cutaway, aan de achterkant, brr.
Zit aan de achterkant, dat ziet niemand....
:hide:
Dat die Jules de Corte tegenwoordig ook al gitaren verft?Wist ik niet.
Vind het ook nog wel meevallen... Hoewle het prijskaartje van 650 wel doet hinten op een evt echte.
Neemt niet weg dat ik welke nepperd dan ook aanbieden maar matig vind, maar dat is een ander punt. Ook al zet je erbij dat het een chibson is bijv, ding blijft op de markt komen en lang niet iedereen is zo netjes...
Is het gebruik van zo'n logo dan op zich niet al illegaal? Qua misleiding; ik vind het al misleiding als je er niet bij zegt dat het geen Fender is terwijl er Fender op staat. Ik vind het trouwens een beetje sneu dat de verering van sommige merken zo ver gaat dat mensen er een logo van op hun knutselgitaar willen hebben. Wees gewoon trots op wat je hebt. Of het nu een London City of SX of Squier of eigen knutselwerk is. In dit geval is het zelfs een beetje potsierlijk. Als een een Rolls Royce engeltje op de motorkap van een Datsun.
Volgens mij is het gebruik van een logo illegaal zodra er geen toestemming voor is. Dus ook een fender t-shirt van Aliexpress mag niet. Biedt je het te koop aan dan ben je strafbaar, ook al meldt je dat het een replica is. Beetje zoals een gestolen fiets verkopen en dit dan 'netjes' vermelden.
Als het een kwestie van toestemming is moet je dus zeggen dat je toestemming hebt.
Daar zijn mensen enorm gevoelig voor, autoriteit erbij halen, zeggen dat je toestemming hebt.
Of je zegt, nee hoor, dit slot klemt gewoon heel erg van zichzelf.
Er staat nu ook een Joe Strummer tele op Marktplaats. Heeft niks met dit topic van doen, maar ik zag 'm net voorbij komen en dan denk ik toch 'hmmmmm..., da's lêkkàh!!!' :)
Zag ‘m ook ja, gaaf ding...!!
Lag er vorig jaar 1 bij Tools4Tones, met alle case candy etc. Moest toen iets van 900/950 kosten. Veel teveel voor een Mex imho.
Ik ben groot fan van The Clash, maar ik vind dit niks bijzonders.
10x liever een Andy Summers Tele, maar dat is een masterbuilt CS.
Ik had gewoon nooit mijn Squier CV sunburst Tele met bindings en Bigsby weg moeten doen.
Dat iemand helemaal uit Schubbekutteveen (bij wijze van) met een bloedgang speciaal voor die gitaar hierheen kwam karren had voor mij al de seinen op rood moeten zetten.
Ik heb ook een zwak voor maar die Squier... ik heb het tot 2x keer geprobeerd maar veel te dun nikserig geluid. Dat je in de winkel al denkt.... mischien met een andere neck, andere pickups...
(ik heb nog een 74 tele neck los liggen)
beide keren dacht ik, toch maar wachten tot er een 80's Tokai of Fender Japan langskomt
ik heb er op dit moment, as we speak, 2 in de kijkert maar beide 1400 euro dus gaat hem niet worden
volg het meer de show
De relic van die Joe Strummer lijkt wel paintbrush :hide:
Da's de bedoeling ook. Staat me bij dat het van dat schoolbord lak is. Strummer kwam overal mee weg en was dan nog de coolste dude op aarde.
Exactly.
In de geest van Joe zou je over die gitaar onmiddellijk een spuitbusje moeten sprayen en niet te moeilijk doen over uitharden, gewoon op de kachel leggen.
Gewoon alle lak eraf schuren, twee laagjes nitro erop (lekker met de groffe kwast aangebracht), setje .011 erop, afstellen en rammen maar. Ooooooooow, wat zou ik dat graag weer doen. Ooit gedaan met een ouwe Japanse strat (wel wat meer mee gedaan dan dat alleen, maar het gaat om het idee van 'lekker aankloten'), een van mijn geilste gitaren, al ben ik daar geloof ik de enige in die daar zo over denkt. :D
Pas op neppe MIM fender op marktplaats!! Aanbieder Pork Pie.. gaat om een zwarte met witte slagplaat en rosewood hals.
Dit is toch gewoon een goeikope fakert? Hij ziet er in ieder geval ontzettend slecht uit. Kan aan mij liggen.
Dat is toch Bob, de meneer die pickups maakt onder de naam 4 seasons?
Hij is gewoon lekker bezig met zijn hobby.
1350 euro vind ik wel een dure hobby.
Het zou mijn droomgitaar ook niet zijn maar dat maakt het nog niet twijfelachtig.
https://www.marktplaats.nl/messages/...5btv:2bw33l9s7
Rosewood(achtige) toets
Geen fret nibs
Waterhoofd headstock
Trusrodcover tekst en font
Oww en de verkoper laat hem doorgaan als een echte bij navraag. Iets met FON...
Je link klopt niet...
Hij is alweer weg..
Lieve mensen:
Wie zou mij wat durven te zeggen over deze advertentie?
Advertentienummer: m1378790332
Intrigerend.... zeker als je een L6S ook leuk vindt. Alhoewel ik alleen zou gaan voor een reissue greyburst...
Dank alvast
Vrij bekende copie, Fuji maakten de setneck versie voor Ibanez.
Met die pickups is het op zich geen rare deal
Ik hou min of meer aan: de schroefneck voor 400, de set neck copies voor 600 en het origineel rond de 1200
niet dat iedereen zich aan mijn prijzen houd :angry:
We vergeten Marktplaats.nl even en verhuizen naar Reverb.com. Gaat u mee?
Op dit moment (u kunt het rustig even bekijken, want ik heb het vermoeden dat het nog wel even online blijft staan) wordt er vanuit Tokio een echte originele Japanse Boss GE-7 aangeboden, inclusief het originele doosje (niet onbelangrijk dunkt mij!!!) voor een prijsje van €1.519,41 plus €27,20 verzendkosten. Maar dan heb je er wel eentje in nieuwstaat!
En ach, met Japanners valt prima te onderhandelen, dus misschien lul je er nog wel een eulootje of dliehondeld af.
Succes! :)