Haha ken net met die ukkepuk rechtsonder :seriousf:
Mooie pedalen man, I like. Hoe bevalt die chorus?
Printable View
Haha ken net met die ukkepuk rechtsonder :seriousf:
Mooie pedalen man, I like. Hoe bevalt die chorus?
Deze settings zijn op zijn minst gezegd 'merkwaardig':)
Ik heb de mijne trouwens verkocht. Onbruikbaar ding! (voor mij)
Dat is echt raar,.. bij mij is de drive dan veeeeel te zacht.. kan het aan de output van pickups liggen?
Ik heb er sowieso al gauw een hekel aan als ik bandjes clean zie spelen, overschakelen naar drive en dan ..... weg geluid... veel te zacht.
Gebeurd erg veel.
Ook vreemd, zo'n veelzijdige drive en dan zeg je dat hij onbruikbaar is? zegt meer over jou dan over het pedaal als je het mij vraagt. met alle respect uiteraard :makeup:
Hehe, grapjas. Ik vond hem daar niet voor geschikt. :)
Als je niet zoveel gain gebruikt is de MB inderdaad niet zo'n handig pedaal. Ik vraag me trouwens ook af of er niet wat mis is met de MB van lindstrom, als ik de gain open draai en het volume zo hoog zet ben ik meteen doof.
Tja, de een vindt het rauw en de ander vindt het nog steeds een beetje te netjes.
Als je bijvoorbeeld een brute Marshall sound in je hoofd hebt dan zijn daarbij vergeleken veel dingen best wel braaf hoor.
Ik heb die Mercury Box niet getest, maar ik kan me voorstellen dat ik 'm ook wel niet zo bruut zal vinden klinken, gezien de Mercury head, die was wat mij betreft echt het toppunt van braafjes.
Wie zegt dat er dan wat met die van mij mis moet zijn ;)
heb jij er 12v of 18v opstaan ofzo?
Amp clean lekker inregelen, dan de MB met alles op 12 uur aan en verhoudingen kloppen gewoon. althans,.. naar mijn gevoel. en zoals ik al zei, naar mijn gevoel doen heeeel veel bandjes/gitaristen dit verkeerd. te weinig volume in de drive waardoor de boel enorm inzakt.
Waar heb je die supa-trem gehaald? Zo eentje wil ik nl. ook wel.
Heeft iemand een Xotic EP booster, de moeite?
Ik vind hem zeker niet braafjes. Als je alleen maar een T808-achtig randje wil is het niet het juiste pedaal. Zelfs met de drive op 0 heeft ie al behoorlijk wat scheur, maar wel heel lekker. Zoals gezegd komt de drive bij mij niet hoger dan 9 uur (volume op 9 of 10 uur ongeveer). Maar ik hou ook niet van mega veel scheur/gain. Ik vind het een van de weinige overdrives die ook nog strak blijft bij wat uitgebreidere akkoorden en dissonanten (dus niet alleen powerchords). Bij de meeste andere overdrives wordt het dan vrij snel een brij. Ik vind het echt een top pedaal.
Dat hoeft niet per se hoor.
Nogmaals, ik heb 'm niet getest, dus ik weet niet of het echt zo is, ik wilde alleen even aangeven dat ik misschien wel begrijp waarom iemand het pedaal braaf zou kunnen vinden klinken.
met twee iets langere patch kabels kun je toch perfect je flanger in je keten steken waar je wilt? en zoals al gezegd, met platte jacks gaat het inderdaad nog een stuk netter en compacter kunnen - maar daar was je je zelf ook al bewust van.
wat ik me afvraag bij zo'n pedaltrain-achtigen, hebben jullie nooit problemen met de achterste rij pedalen? omdat ze niet op een voorhoging staan, raak je toch sneller de draaiknoppen van de onderste rij aan wanneer je op de bovenste rij een pedaal aanzet? of zie ik dat verkeerd?
Eerlijk gezegd heb ik daar idd wel last van met de achterste pedalen. Daarom ben ik nu een verhoging aan het maken waar de patchbox onder past . Verhoging wordt ca 6 cm hoger dus alles op de achterste rij komt zoveel omhoog. Vervolgens komt mijn PT-pro in een flightcase op wieltjes. Neerleggen, deksel eraf, inpluggen, gaan.
Eigenlijk weinig last van. Ik heb op de achterste rij een TU-2, RAT, CE-2 en een DMM staan. Je moet inderdaad wel een beetje gecontroleerd trappen om geen andere pedalen te raken, maar dat is voor mij niet zo een probleem.