sjiek hoor! ik kan niet wachten op het eindresultaat
Printable View
+1Citaat:
als ik zo goed kon bouwen dan ......... :D :D
Hey Luitjes :)
Thankxs.
Vandaag de ringen en covers in de blanke lak gezet, ook gelijk de hals van mijn Yamaha aangepast, was een C vorm, heb er meer een dunne D vorm van gemaakt, en gelijk weer in de blanke lak gezet.
Hieronder de ringen in de lak, na het drogen nog schuren en polijsten.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...n%20gelakt.jpg
groetjes Charlotte :hippie:
hoi charlotte,
ik ben helemaal sprakeloos.....ziet er waanzinnig hoor!
mijn complimenten.
waar heb jij dat allemaal geleerd?
je bent weer lekker bezig!
ff een vraagje Charlotte.
Begrijp me niet verkeerd of wat dan ook, want ik heb niets anders dan gigantisch respect voor je t.o.v. je gitaarbouw.
Maar goed, hier komt de vraag:
Weet jij nou ongeveer van te voren, als je een idee voor een gitaar hebt, hoe die gaat klinken, dus, je weet wat voor pickups, en wat voor hout, heb je dan enig idee hoe de klank gaat worden ?
Of is dat een verrassing, want voor mij persoonlijk zou het jammer zijn als ik dat zou weten, dat haalt alle fun weg in het bouwen van zo'n gitaar.
Dank jullie wel voor alle lof.
Patricia :Ja, kan ik kort over zijn, ik heb een technische opleiding gehad ( fijnmechanische techniek), en verder ben ik best wel creatief,verder heb ik het door veel boeken te lezen mezelf aangeleerd.
B-2 : ach ja , gewoon verder gaan he.
Dastard :Ja, van te voren kun je idd inschatten hoe de gitaar ongeveer gaat klinken, in dit geval,mahonie body middenstuk, geeft warmte, esdoorn top, geeft meer hoog,esdoorn hals 6-snaar geeft meer hoog,korina voor de 12 snaar :geeft warmte en hoog.
Elementen met kapjes voor de 12 snaar, geeft meer definitie,6 snaar blijft wel een beetje een verassing, want de humbucker die bij de sustainer zit ken ik niet,maar ik neem aan dat deze goed zal klinken.
Van tevoren moet je natuurlijk eerst goed bedenken wat je wilt dat er uit gaat komen.
Hey Charlotte,
Ik had eerst wat twijfels over de kleur van de pickup ringen, maar nu ze gelakt zijn, komen ze qua kleur veel mooier uit dan ik had gedacht, netjes hoor!!!
Maar toch, is een pickupring voor een single voor 't mooie niet iets te veel ring t.o.v. de pickup? Voor het aangezicht lijkt me de single-pickup een beetje in het niet te vallen, tenminste, zoals ik het me voorstel dan. Neemt niet weg dat het er wel erg mooi uitziet. Toch ben ik wel vreselijk benieuwd hoe het setje er uit komt te zien als het op de gitaar zit.
Heb je overigens wel genoeg ruimte in de body onder de ring om 'm te bevestigen?
vr.gr.
Branko
element guru als ik ben ben ik het niet helemaal eens met die kapjes, maar dat moet je zelf weten, wat ik eigenlijk wilde melden is als je niet tevrede bent met de humbucker die bij de sustainer zit dan kun je ook gewoon een dimarzio of seymour duncan o.i.d. toepassen op de sustainer kit ..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door charlotte
maargoed, je weet zelf ook vast wel dat vai een evo gebruikt met de sustainer kit ;) ..
Branko : Ergens heb je gelijk wat dat betreft, ik heb echter weinig ruimte om ze wat ruimer te plaatsen, en op een eerdere bladzijde kun je zien hoe het staat, zeker als het gekleurd is zal het wel goed uitpakken.Ook komt door de iets bredere ringen wél weer de tekening van het hout meer naar voren toe.
Glacius;idd, wist ik, maar het is even afwachten wat hij doet.
Vandaag gestart met het afronden van de neck hielen ;
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...20afwerken.jpg
....morgen weer verder .