De beste gitarist die ik ooit live heb gezien is Teye (wijnterp). Een van de weinige niet-spaanse flamenco-gitaristen die echt goed is. Rocken kan hij ook. www.teye.com
Hij is geloof ik in 1988 ook nog gekozen tot Nederlands beste gitarist.
Printable View
De beste gitarist die ik ooit live heb gezien is Teye (wijnterp). Een van de weinige niet-spaanse flamenco-gitaristen die echt goed is. Rocken kan hij ook. www.teye.com
Hij is geloof ik in 1988 ook nog gekozen tot Nederlands beste gitarist.
http://www.angel.dk/tya/TYAj_20A.JPG
Alvin Lee 8-)
juist, steve vai klinkt nergens naar. for the love of god heeft dan nog wel 'iets' maar ook niet veel. Santan vind ik heel goed. Althans, vroeger, en met zijn 6-7 jaar oude plaat supernatural. Zijn 2 neiuweste shaman en all that i am lijken op een of adnere manier nergens op. Erg jammer. Toch heb ik een kaartje gekocht voor zijn concert in ahoy. rang 1, een van mijn weinige helden die nog leven. Hendrix en Vaughan zijn al dood. :(Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonno
verder vind ik john frusciante en wes borland érg goed. Vooral john, maar mr. Borland heeft ook geweldige dingen gedaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
De nummers van Santana zijn vaak wel goed, maar zijn gitaarspel is doorgaans niet echt spannend.
het is weer zo'n gitarist die een stuk of ...nouja..wat zal ik zeggen..van de vele nummers een aantal hele goede heeft, en de rest is 'niet bijzonder' ..maar wat bij santana wél bijzonder is (black magic woman, europa, evil ways, she's not there eehmm..nog een aantal..ooh ja..moonlfower..en eehmm..nog meer..) is dan ook echt heel mooi.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pegasus
de bekende 'virtuozen' zijn stuk voor stuk geweldige muzikanten maar bijna allemaal zeer matige componisten, het lijkt wel alsof dat niet samen kan gaan. 1 of 2 nummertjes van een cd zijn goed de rest is fantasieloze opvulling. Fans van deze 'virtuozen' zijn bijna altijd collega-gitaristen die vooral op de fabuleuze techniek ipv de compositie kicken, ik betwijfel het of ze de cd ook zouden kopen als dezelfde nummers door b.v. een virtuoze violist zouden worden uitgevoerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helter Skelter
Het gaat bij echt niet alleen om de techniek. Want dan zijn er nog wel enkele die Vai haast kunnen evenaren. Ik vind hem compositorisch ook prima in orde. Dat hij een uitstekende componist is bewezen de concerten met het metropole orkest m.i. wel. Ik ben al bij menig van zijn concerten geweest en het waren duidelijk niet alleen collega-gitaristen die daar aanwezig waren.
Ik zou inderdaad niet zo'n cd kopen als het zou gaan om een viool ipv een gitaar. Ik vind het geluid van een solo-viool nou eenmaal verschrikkelijk...
kdenk dat alain johannes ook een vd meest onder schatte gitarister ooit is.....
die gast blijft vernieuwen
http://www.paulgilbert.com/fshow.27.jpg
hippe foto.
Het wordt eens hoog tijd dat die Paul Gilbert eens naar Nederland komt.