dit is goede kost, als ik het goed begrijp is het raadzaam om in de input stage zoveel als mogelijk metal film te gaan gebruiken (minimaal 1 watt, 500V). En het dus een soort van mythe is om overal CC's te gebruiken, grappig.
Printable View
dit is goede kost, als ik het goed begrijp is het raadzaam om in de input stage zoveel als mogelijk metal film te gaan gebruiken (minimaal 1 watt, 500V). En het dus een soort van mythe is om overal CC's te gebruiken, grappig.
oke, net het draadje tussen volumepotmeter en input verwijderd, dat geeft geen verbetering of verslechtering. Die haal ik er maar tussenuit dan toch?
nb. wat ik wel merk, als ik de gitaar in bijvoorbeeld de bright channel doe en die volumepotmeter dicht zet, maar die andere opendraai (van de normal channel) hij ook gaat versterken. niet veel, maar ik kan echt op kamerniveau spelen zullen we maar zeggen. Is dat niet vreemd?
oke, dank je. net ook nog dat zwarte draadje verwijderd tussen beide inputs, volgens mij verbond die aarde. Dat maakt ook geen verschil uit in ruis (afname/toename), dus gewoon maar weg gehaald. Iemand nog een idee over mijn 2e vraag in post 402?
Dat is normaal, niet druk over maken.
Wat betreft de ruis:
Het heeft geen zin om alle weerstanden te vervangen om ruis tegen te gaan. Hooguit de anodeweerstanden van de kleine buisjes vervangen door metaalfilm. voor de brom waar je last van denkt te hebben maakt het al helemaal geen verschil. Zinloos om daar weerstanden voor te vervangen.
beetje gelul natuurlijk zo worden tweed amps al 60 jaar gemaakt je moet alleen wel de hele handel aansluiten zoals ze dat toen deden ik heb Larsje in het begin al eens gezegd (getypt) HOUD HET FENDER SCHEMA AAN
Een versterker maken kan iedereen wordt er wel eens geroepen maar het lijkt me toch slimmer als er nog eens iemand zon vraag stelt dat we even verwijzen naar dit topic ;-)
Als je de oude bouw wijze aanhoud hoeven er inderdaad geen input bussen geaard te worden die worden via het chassis geaard (wel KARTELRINGEN gebruiken en nogmaals let op het fender layoutje.
oke, dan is dat het laatste dat ik doe (die anodeweerstanden vervangen). Wellicht dat ik de inputs nog vervang door van die dichte inputs, die zitten ook in mijn 18/36 watt marshall clone. Ik ga hem volgende week eens op full power uitproberen in het bandhok, ik vermoed dat ik nog iets 'moet' met dat bassige in deze versterker. Ik speel met humbuckers vandaar (iets van een NFB schakelaar maken of wat caps vervangen?). Hier thuis kan ik niet voluit, dan gaan de ramen eraan. Al met al ben ik erg tevreden over het resultaat, nu eerst terug naar het looprek en basale dingen gaan leren. In ieder geval bedankt tot zover voor alle feedback, hulp.
zo'n ampje moet je ook met single coils op spelen.
dan bromt ie pas lekker :D
oke, omdat het allemaal zo lang heeft geduurd en mijn dankbaarheid groot, hierbij een compilatie via youtube met wat gitaargeklooi op de achtergrond op mijn nieuwe amp. Vanaf 1,50 duw ik mijn KOT clone in, dit is dus niet de versterker zelf. Toch maar even ingespeeld met mijn strat, klinkt toch het beste. Maandag lekker uitproberen op full power!!!
http://www.youtube.com/watch?v=rLIt6...ature=youtu.be
goed man!
en de brom valt mee toch?
of heb ik nog een ontwikkeling gemist.
en inderdaad, echt een single coil ampje :p