Jij ook al? ;)
Ik heb hier trouwens een ongewaxte SD liggen die piept als een gek. Ze zijn dus niet allemaal hetzelfde gemaakt!
Printable View
kan iemand mij vertellen wat het voordeel is als je een humbucker en 2 single coins pickups heb ipv 3 single coin pickups? kun je dan meer sounds maken enzo?
bedankt!
Niet meer, maar andere.
Ik heb twee strat-klonen, één met drie single coils en één met een humbucker in de brugposities. Op die laatste kan ik moeiteloos een heavy rockgeluid maken, met die single coil in brugpositie is dat lastiger; maar weer wel meer typisch 'strat'.
hmm oke bedankt, ik wil juist helemaal geen metal geluid enzo dus kan ik dan beter 3 single coin elementen hebben? ik wil een beetje de muziek van john mayer enzo spelen...
dan is 3 single coils handiger ja.
heeft hij zelf ook dacht ik
CoiLs, niet coiNs. Scheelt nogal wat als je de zoekfuntie of google gebruikt.
humbuckers zijn alleen voor metul en single coins alleen voor da blues
Even zonder gekkigheid: het hangt er gewoon af wat je lekker vind klinken. Humbuckers zijn niet per se metal en single coils niet per se blues. Humbucker heeft als voordeel dat hij stiller is en meer output heeft met metal gasten erg prettig vinden maar dat betekend niet dat je niet kan scheuren op een single coil etc. Gebruik je oren en oordeel zelf wat je wilt.
De coiNs zijn populair deze dagen :D
Mijn strat met humbucker is nu ook weer geen heavy metal gitaar; heavy rock, stevige rock, zo bedoel ik het. Scheurt een stuk makkelijker dan de gitaar met alleen enkele spoelen.
Overigens is dat ook weer geen waarheid die altijd opgaat; er zijn humbuckers met een lagere output dan sommige single coils.
aiaiai das wel een pijnlijke fout ghehe, ik heb de ballen verstand van elektrische gitaren maar toch bedankt!
buckies hebben gewoon een ánder geluid dan SC's. Alsof al die jazzers voor metullll zijn gemaakt