bedoel je combinaties van de individuele IR's? Kan dat ook al??????
Printable View
Ja man, check het Fractal forum en ga naar User cabs and IR's.
Daar staat een aantal threads hierover.
Je kan met een gratis offloine of online mixer (mits je de IR's hebt gekocht) bv. een Royer 121 dicht op de cone van een V30 mixen plus een SM57 op een Orange op een paar meter afstand.
Ik was eerst nog terughoudend ... teveel informatie ... leek te complex. Maar het valt wel mee en het resultaat is zoveel realistischer dan de stock cabs. Ik heb nu het geluid van een echte speakerkast "in the room", oftewel zoals je je geluid normaal zelf hoort door een cabinet.
De stock cabs zijn overigens ook prima, maar die geven het geluid weer zoals op de CD opgenomen of via een PA versterkt. Tismaarwatjewil.
Enne, je kunt sowieso altijd IR's mixen in de Axe-Fx. Want in het cabinet block kun je kiezen tussen Mono of Stereo. In geval van stereo kun je 2 verschillende cabs gebruiken en de verhouding ertussen bepalen. Het eindresultaat kun je naar wens mono of stereo laten zijn.
Jeeezzz....
ga meteen effe kiek'n.
Nieuwe (beta)versie van Axe-Fx Editor is uit!
Ziet er zeer professioneel en cool uit (eindelijk!) en op het eerste zicht geen of weinig bugs.
http://www.fractalaudio.com/products-axe-edit.html
twordt echt tijd dat ik er eens eentje koop.
Het geld ligt klaar maar hij komt maar niet los :)
Op www.g66.com hebben ze er genoeg Nocki ;)
Ik heb besloten de mijn pas NA de aanstaande verhuizing te kopen (19-01)
Axe-Fx in het oefenrackje van gearslut John Petrucci
http://www.youtube.com/watch?v=26zWGyrvhPo
Dat 'ie een 3 amps gebruikt wist ik al, maar ook 3 2290's :S. Tuurlijk kan je er meer mee, maar kom op! Geef dat geld aan de arme kindertjes in Africa (oké van eentje. Geef de ander maar aan mij :rockon:).
Ik zou op dit moment ook wel een Axe kunnen gebruiken: we repeteren met headset op en de preamp gaat direct de mixing console in. Dat klinkt NIET goed :P. Zou het (ander onderwerp hoor) beter klinken als ik er een direct in box voor zet (bv mijn M-Audio Fast Track Pro, die kan zoiets als het goed is wel).
Ik denk dat je M3000's bedoeld? Tja als je een berg amps hebt die allemaal stereo moeten... En dan wil je er ook eentje als back-up. Ik vind zijn rig bijzonder bescheiden in vergelijking met de vloot Roadkings/Lonestars vanaf Train of Thought.