Oef, au, wow. Mooi hoor. Allemaal, al die dingen. Mooi.
Een licht gevoel van misselijkmakende jaloezie maakt zich van mij meester. Hoe klinkt die Suhr amp t.o.v. de CA?
Printable View
Ik heb mijn tekst uit een andere thread gekopieerd een aangevuld.
Het is een andere amp dan de CAA PT100, welke ik ook écht een geweldige amp vind!
Wat ik anders vind ten opzichte van de CAA PT100;
Kanaal 1 heeft wat meer compressie.
Kanaal 2 en 3 zijn wat directer, iets meer Plexi style (met de feedback stand heel laag)
De Suhr PT100 heeft een mosfet boost op elke kanaal, welke je per kanaal kan programmeren.
Dit is voor mij een uitkomst. Bij de CAA gebruikte ik een Maxon SD9 als boost. Ik denk niet dat ik 'm nog nodig heb....
Tevens heeft de Suhr midi.
Ik heb een Flashback X4 in de loop. De midi van de X4 is heel summier, maar tot nu toe heb ik niet meer nodig.
Preset 1, 2 en 3 van de X4 staan gelijk met kanalen 1, 2 en 3 van de Suhr.
Preset 1 en 2 zijn vrij wel gelijk en preset 3 heeft een langere delay en staat iets harder in de mix.
Dat wil zeggen dat als ik kanaal 3 inschakel, welke ik gebruik als solo kanaal, heb ik een volume boost met een langere delay.
Tevens mijn reactie op de vragen van Big E;
Per toeval ben ik er achter gekomen dat Erik vd Haar een paar van de Suhr PT100's binnen zou krijgen.
Ik heb er toen één gereserveerd.
Ook ik wil dit soort amps eerst testen voordat ik ze aanschaf...
Ik weet heel goed waar de CAA PT100 toe in staat is, dus ik had niet veel test tijd nodig...
Ik meen dat Erik nog twee sig sets binnen krijgt.... Mocht je interesse in de CAA hebben; deze staat inmiddels bij Erik te koop..
Ok, helder. Misschien moet ik v/d Haar maar eens bellen dan. Of zijn die andere twee ook al gereserveerd? En dan daarna rap naar Ibbenburen om de BE100 te testen. :-)
Geen idee of ze zijn gereserveerd.... Weet ook niet of hij de andere ook al binnen heeft.
Ik heb ook zitten twijfelen tussen de BE/Smallbox en PT... Maar de PT is net wat veelzijdiger...
Weet niet waar je vandaag komt, maar Kauffman in Alphen a/d Rijn is officiële dealer van Friedman en heeft binnenkort de gehele collectie in huis...
Gr. Joost
Nee... Ze komen steeds dichterbij, die Friedmans...:(
Klopt, de pt is veelzijdiger, maar er is iets in de demo's van de be dat me meer trekt. Ik weet niet zo goed wat, daarom is allebei testen wel the way to go. Maar kaufman, dat wist ik niet. Inderdaad, ze komen steeds dichterbij die kl... Friedmans, en dat betekent dat ik maar beter alvast een goed verhaal kan gaan voorbereiden voor mevrouw Big E. Voor het geval d'r ineens 3,5 k mist op de bankrekening.
Tell me about it!
Heb dat filmpje van Phill X wel 100x gezien!
Alleen houd ik van "less is more" en wil eigenlijk zo min mogelijk tussen gitaar en amp hebben en daardoor was mijn keuze op de Suhr gevallen.
En eigenlijk op de "gewone" versie, die nog uit moet komen....
Ik heb een tijd geleden contact gehad met Dave Friedman omdat ik op diverse Amerikaanse fora las over een aantal opties op de BE.
Ik wilde het volume van het HBE kanaal los van het BE kanaal hebben en eventueel de fx-loop footswitchable.
Dit blijkt allemaal mogelijk, enkel wordt de amp zo'n €4.000,-.....
Blijft een vette amp.... Wie weet, ooit....
Kijk, ik dacht al dat al die pageviews van dat Phill x filmpje eigenlijk maar van een paar mensen komen ;-) Waaronder ik zelf dus!
Over de pt nog even, ik zag dat de footswitch met midi werkt. Weet je toevallig of je de kanalen en de boost met een externe switcher via midi kunt aansturen, bijvoorbeeld met een musicomlab?
Gezien Pete Thorn zelf een Musicom gebruikt, ga ik er vanuit dat dat mogelijk is...
Tevens heeft Kaufmann sinds afgelopen vrijdag de gehele Friedman collectie binnen!
Dat zou wel logisch zijn ja, maar ik zag het nog nergens staan. Leek mij wel een plus in ieder geval.