Bruut pedaal zo'n Memoryman. Heb ze altijd in bruikleen gehad, moet er echt snel nog een kopen. Het schijnt dat de chips op beginnen te raken.
Printable View
Bruut pedaal zo'n Memoryman. Heb ze altijd in bruikleen gehad, moet er echt snel nog een kopen. Het schijnt dat de chips op beginnen te raken.
Dan houden we nog zat centjes in de pocket.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Die komen weer uit "Das Gross Deutsches Reich" 24 euro p/st en 7,50 verzenden.
En de Amerikaanse adapters verkoop ik weer :confused: :dontgeti: :satisfie:
$$$$$$$$$Deze kwam ik tegen een paar pagina's verder op.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Zullen je ouders leuk vinden ineens een stuk tapijt missend in de gang
De PlexiDrive klinkt fenominaal, absoluut Brits. However... ondanks dat Brain Wampler het ding gebaseerd heeft op een Marshall JTM45 heeft het meer weg van een Dumble, iets losser in de low end, althans losser dan een Marshall. Verder gebruik ik dit pedaal hoofdzakelijk voor m'n Telecaster, met een behoorlijke dos gain en volume, maar dan draai ik het volume van m'n gitaar op 3-4. Op een of andere manier kom ik op die manier heel dicht in de buurt van de sound van een Dr Z. Karmen Gia of een Dr Z. Mazeratti, onafhankelijk van de versterker die ik op dat moment gebruik.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode
De Blues Driver heb ik laten modden naar de Brent Mason specs, die te vinden zijn op IndyGuitarist.com. Verder weet ik niet wat Brian met de OD-3 gedaan heeft, hij heeft me dat ding gegeven om uit te proberen, en hij heeft 'm nooit terug gevraagd. Dit pedaal klinkt meer naar een '68 Plexi Marshall en met een Strat kom ik heel dicht in de buurt van Eric Johnson etc.
Met betrekking tot de rest van m'n board... De phaser, compressor (ook gemod door Brian, naar Ross specs) en tuner spreken voor zich. De PlexiDrive gebruik ik, zoals ik al zei, voor m'n Telecaster. De Blues Driver gebruik ik voor het brug element, de OD-3 voor m'n neck pick-up. De GE-7 gebruik ik als clean boost voor solo's. Dan heb ik een Ernie Ball VP Jr. volume pedaal, wat ook voor zich spreekt (By the way... het viel me op dat er vrijwel niemand is die een volume pedaal op z'n board heeft. Is hier een reden voor?). De tweede VP Jr. gebruik ik als expressie pedaal voor m'n Line 6 DL4. Deze truck werkt alleen met een Vp Jr. Wat je doet is, je plugt de output van het pedaal in de expressie plug van de DL4, en dan programmeer je hem. Ik gebruik het op het volume te veranderen van de repeat noten. Als je hem gebruikt om delay tijd te veranderen krijg je van die rare Whammy Pedal achtige poeha.
Dat extacy pedaal klinkt ook zo goed. Heb je die ook al eens geprobeerd?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Butcher
Nog niet....
Ik had op m'n vorige board een 6166 volume pedaal zitten (fullsize geval), alhoewel hij wel goed was, vond ik hem te weinig toevoegen voor zijn omvang en prijs. Je kan met hetzelfde gemak twee pedalen op die plek kwijt waar je wat meer mee kan. Uiteindelijk is het gewoon een 250k potmeter, nou die zit ook op m'n gitaar, en daar kan ik ook aardig mee swellen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Butcher
Vandaar :) Toch vind ik het ergens ook wel weer een musthave, wegens z'n looks.
Het voordeel van een volume pedaal, als je die na je overdrives zet, is dat je "fully distorted" swells kunt maken. Als je je volume van je gitaar gebruikt, dus pre-gain volume, beïnvloed je hoeveel gain je krijgt.
Mjah, ben ik wel met je eens, toch vond ik dat niet genoeg reden om mijn pedaal op m'n board te houden :).
Vette tekening, hoe maak je dat? Waarom heb je die 2e verhoging, en waarom trek je die 2e verhoging niet door?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mi-J'Den
Ik heb al m'n pedalen opgemeten en in 3D uitgewerkt in Google SketchUp. (in veel meer detail dan nodig is) Daarna via styles de weergave veranderd naar deze schets-stijl -> printscreen -> Jpeg.
Ik wil m'n board compact houden, dus heb ik de tuner en noisegate op een verhoging gezet. Om de pluggen aan de achterkant van de tuner weg te werken heb ik die tweede verhoging gemaakt.
Ook moet ik twee adapters wegwerken: een 12V voor de Nova en een 9V voor de rest. Dat kan dacht ik het beste in de rechterhoek, uit de buurt van m'n Wah en DS-1, om evt. brom te voorkomen. (eventueel ga ik het nog afschermen, maar ik zie (hoor) wel of dat nodig is).
Waarom de 2e verhoging niet over de hele breedte? Geen idee eigenlijk, nog niet over nagedacht. Ik vind het wel een goed idee om het wel te doen. Staat ook wel beter denk ik. Maak ik er direct zo'n input met klepje van zoals Paul het ook doet. Tnx mate!