Maar je mag toch bieden? Of...?
Als we nou ook nog alle ad's in dit topic gaan zetten waarvan we vinden dat er teveel marge op zit....
Printable View
Maar je mag toch bieden? Of...?
Als we nou ook nog alle ad's in dit topic gaan zetten waarvan we vinden dat er teveel marge op zit....
ai noh, ik ontrek me uit deze discussie :P
Lol erik, Je hebt je reply nog een beetje meer getto gemaakt zie ik :p Goed bezig.
Ik bespeur een sarcastische ondertoon in jouw straattaal :roll:
Haha, fair enough :P
zeg whollah gie
Ah gangsta Erik was me voor respect bradda
Misschien kan ik het mis hebben maar ik heb het gevoel dat er 'iets' niet klopt aan deze USA Tele:
https://link.marktplaats.nl/m1300924544
En dan hou je het "original contour body" decal over dus dat plak je dan maar aan de achterkant!
Eigenlijk zou je dat soort dingen niet moeten zeggen want ze lezen deze rubriek.
Maar soit, doet ie wel weer wat anders onnozels.
https://i.ebayimg.com/00/s/NzI2WDU0N...bPJPb/$_86.JPG
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...reviousPage=lr
Hij heeft de advertentie aangepast
Mjah, misschien teveel gezeik en durft het niet meer aan om als echte te verkopen? Maar dan nog, de markt wordt echt overspoeld met neppers en anderen zullen het weer niet vermelden, of iemand denkt oprecht een echte te kopen en verkoopt hem weer door als echte, etc.
Ook deze gevallen, waar men erbij zet 'replica' moeten wat mij betreft gewoon hard aangepakt worden...
Misschien wordt het tijd je mening is te herzien.
Wat is nou het verschil tussen het kopen van een echte fender neck met serie nummer. Dus gewoon bij Fender zelf,
en dan daar een willekeurige body opzetten, met willekeurige elementen gemaakt in een schuurtje, of een chinees kopen met Fender erop.
Beide zijn geen echte Fenders. Die zelfgemaakte kan ook als een echte doorverkocht worden. Dus Fender zelf doet hier aan mee.
Waarom je dan druk maken om een duidelijk herkenbare Chinees. Die andere zelfgemaakte wordt al veel moeilijker om te herkennen
Lijkt me niet. Een Fender body heeft ook een stempel, stickers etc.
Beide gevallen zijn gewoon een vorm van oplichting. Punt.
Eh, hoe doet Fender hier zelf aan mee? Zij kunnen er weinig aan doen dat andere gaan lopen klooien met hun producten toch. En tja, ook jouw voorbeeld keur ik absoluut niet goed.
Maar het probleem is dat het zo makkelijk is om een chinese nepperd te bestellen en de markt verzadigd raakt met nep spul... En hoewel het voor kenners misschien heel makkelijk te bepalen is welke nep zijn en welke echt is dat voor zat anderen niet het geval. En de nepperds zullen ook vast steeds beter worden waardoor het allemaal nog lastiger wordt.
Het is gewoon ruk als je continu zo op je hoede moet zijn als koper omdat er zoveel oplicht-materiaal rondzwerft.
Fender bodies zijn ook te koop, maar dat maakt het nog steeds geen echte Fender als je die vervolgens zelf in elkaar pruts.
Dus de vraag blijft dan wat maakt het nu uit.
Moet je dan het decal van een echte Fender neck afschuren ??? Want je hebt nog steeds geen Fender gemaakt , dat doen ze namelijk alleen in de fender fabriek lijkt mij
En deze dan? https://link.marktplaats.nl/m1301268738
Vage beschrijving, een nog vager fotootje. Body uit de Custom Shop, constructie als een 335 (set neck??)
"Constructie zoals een 335" is natuurlijk onzin bij een thinline, totaal anders en die dubbele binding staat daar ook los van.
Ach ja.
Het heeft verder wel de kenmerken van de 90's thinline maar te wazig om er iets over te zeggen behalve dat de 90's een tortoise pickguard heeft en maar 1 ipv 2 snaargeleiders.
Ligt aan de manier van aanbieden, Wanneer je om wat voor reden dan ook nog een originele usa Fender hals hebt liggen en je koopt daar een originele gebruikte usa Body via marktplaats bij, vervolgens alle usa hardware en je assembleert deze gitaar zelf dan is een advertentie als bijv. "Fender (zelf) opgebouwd uit enkel USA Fender parts" niet mis.Het is pas oplichting als je iets onder een naam verkoopt, wat het niet is
https://link.marktplaats.nl/m1295078285
moet een 2004 50th anniversary zijn.
Maar serienummer met maar 6 cijfers "Z1....." dat is 2001.. en volledig ingevoerd bij guitardater geeft geen matches.
Moet een enkellaags parchment slagplaat hebben, maar heeft een 3 ply w/z/w
De QC label zit erbij met 010-2004-803 en dat klopt voor dit model, maar t foutieve serienummer staat er ook op..?
Wat is hier gaande?
Ik zie een serienummer met 7 cijfers. Je voert niet volledig in. Zet een vinkje bij American Made en je krijgt dit:
Guitar Info
Your guitar was made at the
Corona Plant (Fender), USA
in 2001 - 2002
Production Number: 23479
Of het dan een originele 50th is kan ik niet beoordelen.
Ja klopt Stratokai, had gister biertje te veel op denk ik en cijfers verdwijnen dan opeens op mysterieuze wijze.;)
Serienummer is idd legit, maar veranderd niets aan het feit dat t dan geen originele 2004 50th anniversary betreft zoals advertentietext zegt.
Het lijkt dan een 50th anniversary body met originele case, maar met de hals van 2001 standard en een niet originele slagplaat.
Vraag me af wat er dan nog meer niet aan klopt.. de 54 customshop elementen zouden erin moeten zitten.
Hangtag met het modelnummer wat klopt voor een 50th ann standard maar ook het 2001 serienummer..? hmm..
Teveel alarmbelletjes
De 50th anniversary's zijn alleen gemaakt in 2T sunburst en een one piece maple hals, aan de foto's te zien klopt dat idd. De pickguard moet een one ply parchment, dat klopt idd niet evenals de datering van de hals. De hals op een originele Anniversary moet sowieso een vintage radius hebben (7,5) hebben, grote kans dat deze neck een 9,5 radius heeft.
Ik heb zelf de 'DeLuxe' 50th Anniversary gehad, die werd speciaal gemaakt om de moderne gitarist tegemoet te komen. Die Strat had o.a. gouden hardware, 9,5 radius, samarium cobalt pu's en de S1 switching. Ik kan mij ook nog herinneren dat er veel en ook speciale case candy bij zat, iig meer dan bij de adverteerder.
https://link.marktplaats.nl/m1302795645
Esquire heeft nooit een double bound gehad. Body is waarschijnlijk een squier classic vibe.
Dit is wat hij zegt:
Ik: Je hebt hem zelf nieuw gekocht?
10:16
Hij: Nee ik heb hem in 2015 overgenomen
10:21
Ik: En je hebt je nooit afgevraagd of hij origineel is?
10:22
Hij: Eigenlijk niet. Ik beoordeel gitaren op hoe ze spelen/klinken. De rest vind ik niet zo interessant en voor €400 koop je ook een squier
10:23
Ik: Je weet dat de Esquire nooit een double bound uitvoering heeft gehad?
10:29
Hij: Nee maar dat maakt me nogmaals weinig uit. De neck is sowieso origineel en alleen al €300-€400 waard. Gitaar wordt dit weekend wrs al opgehaald. Succes
10:37
Als hij het verschil niet interessant vindt kan hij net zo goed vermelden dat het een Squier met een MIM neck is.
Goed, hij wist het kennelijk niet. Maar nu wel. En laat het bewust zo staan. Dat zegt genoeg.
300-400 voor een losse MIM neck is natuurlijk gelul. Koop je een hele 2e hands MIM gitaar voor. Een originele 2e hands CVC gaat overigens doorgaans voor 300-325 weg. 350 lijkt me voor deze dan best redelijk. Ik heb eens een CVC gehad, vond de hals nogal aan de dunne kant, heb ik toen de neck van een Squier Tele Custom II P90 opgezet. Knapte ie wel van op.
Maar... Fender HEEFT toch nooit een esquire productie model gereissued?
Enkel de custom shop. Is hier geen sprake van natuurijk.
Het is een zooitje. Hij heeft er 1 pickup op laten zitten, wist niet wat ie met de switch aan moest en heeft die er maar uitgehaald.
Knurft.
Maar goed, logo is naderhand opgeplakt en tot iemand moet mij een productie Esquire laat zien blijf ik daar bij.
Inderdaad Pepe dat ook nog!
Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
Waarschijnlijk z`on neck met een andere body
https://www.musicradar.com/reviews/g...esquire-595668
Ja, dat blijkt, leermomentje.
Nee, de bound body is niet eigen, daar is consensus over.
Dit heeft totaal niks met een Gibson of met een Junior te maken: https://link.marktplaats.nl/m1305634945
Schaamteloos proberen de zinnen zo te formuleren dat het doet voorkomen alsof het een Gibson Custom Shop-er is.
Wel heel smaakvol gedaan.