Hmm,
Zo lijkt het alsof ie bedoelt dat zijn marshall cab uit Engeland komt.Citaat:
ze zitten nog in mijn marshall 1960tv uit Engeland en geen China troep
Printable View
Hmm,
Zo lijkt het alsof ie bedoelt dat zijn marshall cab uit Engeland komt.Citaat:
ze zitten nog in mijn marshall 1960tv uit Engeland en geen China troep
Heeft inmiddels tekst netjes aangepast!
Kijk zo heurt het
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hilarisch (behalve dan dat mensen serieus lijken te bieden)
https://link.marktplaats.nl/m1288875613
De beschrijving van de gitaar...
Oja, vertaaldinges. En ik maar turen naar de plaatjes.
Briljant
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ben geen kenner, maar het bod zegt dat hij nep is.
https://link.marktplaats.nl/m12900367
We hebben overal gezocht, maar deze pagina konden we niet vinden.
Niet getreurd, er is nog veel te ontdekken. Ga ervoor!
Klopt die link wel dan?
Oh ok.... ja we hebben hier recent met een stel op een nep LP geboden op MP...... dat liep behoorlijk op...!
.... is er weer een...
http://link.marktplaats.nl/m12915535...ontent=app_ios
wat is hier mis mee ? de gitaar op de foto's is echt (stemmechanieken staan scheef maar helaas gebeurd dat vaker met dat type schaller)
Ik zie het ook niet maar hij ziet er wel als nieuw uit, dat is wel opmerkelijk.
Wel vreemd, de biedingen stonden gister nog boven de 4000, nu onder de 2K. En hij ziet er wel errug goed uit voor een 84er.
valt mee, de kop heeft aardig wat beschadigingen, de stemmechnieken hebben flink wat klappen gehad, ik denk van dicht bij dat hij er niet meer zo nieuw uit ziet
(verder heeft hij alle kenmerken voor een jaren 80 custom (3 delige top, gesloten logo, schaller keystone Tuners)
Meen je dat? Dat was voor mij juist de aanleiding om twijfels te hebben bij deze gitaar...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...169aee0c2a.jpg
deze tuners zijn vrij gemakkelijk scheef te krijgen door er een tik tegen aan te geven hoewel ik het niet uitsluit dat Gibson ze bij installatie ze al niet helemaal recht er op had gezet (gebeurde toen wat vaker als nu :D )
Zo te zien is die gast sowieso niet zo voorzichtig met de kop geweest. Begrijpelijk... het is tenslotte het meest robuuste deel van een LP.
Dat van die mechanieken snap ik ook niet...... iedereen loopt te ouwenelen over de slechte QC van Gibson en dan wordt er gevallen over scheve tuners....??
Gebrekkig Nederlands zou ook een frauduleuze advertentie betekenen..... in een tijd dat leraren en journalisten met onze mooie taal worstelen.
Op m'n nep LP zitten ze recht en op m'n echte SG wat minder.
Het is een Gibson, als het enige dat scheef is de tuners zijn dan heb je een goeie hoor ;)
Bij de helft, inclusief 1 van de mijne, zitten de side dots niet gecentreerd tussen de frets, das net zo irritant als scheve tuners. Maar het is karakter zullen we maar zeggen. :)
Dit is een originele Les Paul Custom uit 1984 met waarschijnlijk/hopelijk ook nog de originele Tim Shaw pickups
Ook de stemmechanieken zijn de originele van die tijd, schallers met van die uitklapbare slingertjes
Sommige gasten die er waarschijnlijk geen verstand van hadden zijn ( waarschijnlijk goed bedoeld)deze verkoper aan het plagen geweest door fake biedingen te plaatsen, vandaar die eerdere hoge biedingen.
Bij mijn 1986 Gibson Les Paul Custom zaten (paar maanden geleden verkocht) ook scheve tuners op , Grovers btw, en die gitaar is toch altijd met zorg behandeld. En ik ken nog iemand die er eentje heeft uit hetzelfde jaar (eerste eigenaar) en die heeft het ook in mindere mate..Was altijd zo, zegt hij..
ik twijfel ernstig aan deze gitaar, hij heeft bijzondere en speciale details die suggeren dat dit iemand hier erg veel moeite in heeft gestoken waardoor ik in eerste instantie dacht dat het een recente customshop is (hij zou uit 2003 zijn)
Als ik dit model ga googlen dan kom ik echter verschillende varianten tegen met veel zelfde kenmerken maar ook details die afwijken (waarbij je het niet verwacht) en die allemaal wel ergens een foutje hebben zitten
https://link.marktplaats.nl/m1294255160
het logo en het custom logo zijn van de goedkope decal variant die witte randjes achterlaat bij het aflakken, de tremelo is niet een Fender american Standard brug (die heeft Offset zadels, hier zit de schroef precies in het midden van de zadels) de trussrod ingang is verkeerd . de electronica cover shape is niet zoals die normaal op backloaded Fenders gebruikt wordt.
Zoals ik al zei zijn er meerder Harley Davidson "Fenders" te vinden (Buiten de volgens mij enige echte Aluminium variant) op het Internet en ze hebben allemaal dezelfde koffers en Harley Davidson Chrome logo's maar er is er geen 1 te vinden met een correcte trussrod ingang en bij iedere Foto die kan vinden is er wat mis met het logo (spaghetti, 80 ties logo)
dus misschien heb ik het helemaal mis maar deze gitaar heeft parts die niet op een US strat horen te zitten (productie noch customshop)
Door het woord "opgebouwd" te gebruiken lees ik dat het dus geen officiële Fender is.
Dit soort gitaren zijn natuurlijk loslopend wild voor handige hallies.
klopt, dat detail had ik nog over het hoofd gezien, maar mijn inziens ziet er helemaal niets van fender op deze gitaar
Toch wel mooi om te zien. Zal best een liefhebber voor zijn.
ongetwijfeld, er zitten leuke accenten op, en zelfs als kunst aan de muur is tie leuk, maar waarschijnlijk kun je hem voor veel minder rechtstreeks uit China laten komen
Hier klopt ook iets niet
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...reviousPage=lr
Ingang truss rod is geen usa, en slechts 21 frets, zouden er 22 moeten zijn
Ook die kunststof blokjes, nooit gezien in een usa koffer
Dit is volgens mij een California versie, min of meer de voorloper van de hw1 serie. Halzen en body's werden in mexico gemaakt en in usa werd de hardware toegevoegd en de gitaar in elkaar gezet.
Heette die serie niet iets van 'American California Corona' of iets dergelijks? Deze advertentie is op zich verder toch ook niet nep? Hij maakt het misschien iets mooier in de advertentie, maar hij liegt ook niet. De koffer is een SKB koffer en die zijn niet dat je zegt goedkoop. Staat ook in de advertentie, dat het een SKB koffer betreft. Alleen de koffer al zou ik wel willen hebben. Misschien moeten mensen niet zo snel roepen dat iets nep is...
Dat is geen gitaar uit de California serie, ander logo.
Wazige headstock foto maar dat lijkt mij een Mexico logo.
Wat ik altijd zo curieus vind, men is heel specifiek maar blijkbaar te beroerd om te checken wat een koper zeker zal doen en daarom gok ik geen oplichter maar gewoon plain dum.
Het serienummer zegt wel gewoon Corona. Het is moeilijk te zien met zo'n wazige foto. Maar ik gok er op dat dit geen oplichter is. Wat je zegt inderdaad, in ieder geval niet met opzet.