hahahahahahahaha:)
Printable View
hahahahahahahaha:)
kan je wat precieser zijn, die site is druk, en ik zou niet weten wat ik moet intypen bij zoek
guitargeek is een site waar vrijwilligers de setup van hun favoriete artiesten getekend hebben zoals je heirboven ziet..
Als je zelf zo'n setup wilt maken moet je gewoon zoeken naar je pedaaltjes/amps binnen de setups van artiesten en dit kopieren/plakken naar een eigen plaatje..
ja idd, en die marshall top van mij heb ik gebaseerd op een jcm 800, 1 input weggehaald, knoppen verschoven etc..
Gewoon gear intypen, kijken of ze het hebben, en dan bij de artiesten die het gebruiken beetje knippen.:hippie:
edit: bij de FAQ staat een interview over hoe ze die dingen maken, ik heb het niet goed gelezen, maar misschien staat er iets zinvols in.
edit2: en mijn naam op die kist heb ik gewoon bij paint lettertype 'stencil' gebruikt.
vandaag op het idee gekomen om de voorplaat van m'n versterker te veranderen(aangezien ik toch aan het klussen was). geïnspireerd door de traan platen op de mesa rectifiers heb ik bij de lokale scheepswerf een stuk traan plaat weten te scoren en op meet gezaagd met als gevolg:
http://lh3.ggpht.com/_rOb79J_uyqw/Se...0/IMG_1027.JPG
http://lh6.ggpht.com/_rOb79J_uyqw/Se...0/IMG_1028.JPG
ben zelf tevreden met het resultaat aangezien ik al zaag werk etc zelf heb gedaan.
tjah; het is een poppodium, dus van steen ;)
bedankt voor de tip; ik ga het eens uitzoeken!
Hoe bevalt die HP8 je tov die bogner? En waar is je Ubershall heen?? :makeup:
De uberschall is al even weg hoor. Een klein jaar of zo?
Ik vind de bogner beter dan de orange ppc 412HP8 voor wat ik wil.
komt door de kleur van je orange, als die oranje was was hij veel beter
mooi setje alain! engl Se lijkt me echt geweldig.
hoe klinkt zo een highgain op orange kastje? want zijn veel mensen die orange aanraden maar hoe klinkt dat in combi met engl? word dat niet heel korrig en crispy?
ik ben op zoek naar een wat warmer klinkende kast onder mijn engl. any tips?
Deze Orange PPC412 HP8 is specifiek voor higain.
Persoonlijk prefereer ik de bogner onder de engls. Ik heb een powerball en een slowhand gehad, en nu de SE, en ik vind de combinatie met de bogner altijd het beste.
De gewone orange cabs ben ik nu niet echt fan van.
ik heb één keer een orange cab gehoord maar vond het niks, te donker en niet direct genoeg voor mij. Bogner vind ik al een stuk beter. Vette set idd.
was dat de HP8 met g12k100's of n v30, en met welke amp erop? Want ik heb een v30 orange onder mn Soldano en dat is wel zo strak en direct. Overigens vond ik de Bogner en Orange v30's dicht bij elkaar zitten kwa sound. Overigens ook ooit n marshall silverjubilee door de Orange bespeeld, meegaa ruig ook.
Wellicht zit t m ook in de smaak en amp.
Ff tussendoor:
heb 'n recent fotootje maar omdat ik de bouwer van 1 van de amps ben (excuses!!! ;) ) wil ik absoluut voorkomen dat het als spam zou kunnen overkomen.
Gaarne uw mening! ;)
Verkapte "zijn mijn amps wel de moeite waarde post" :D :seriousf:
Maar: "AUB mr. Winsemius, laat u zien aub"
:P
wat bedoel je precies met een donkerdere sound in orange? Ik vind engl versterker erg strak en steriel opzich dus zou een wat warmere sound willen.
Ik heb nu een laney gs212ie en veel scheller als dat kan het niet worden.
Orange vind ik best een mooie prijsklasse hebben opzich. bogner vind ik erg duur. Engl wil ik ook liever een 2e handsje vinden en Kool&elfring moet ik nog uitproberen.
:D sorry, vind het zelf 'n beetje "grijs gebied"
(@ mods: indien niet ok; excuses en wissen die hap)
Fotootje op de laatste vintagebeurs in Veenendaal gemaakt.
Links: Fender BandmasterReverb (ex Kim Wilson maar "onttrekhaakt"/gemod) met daar onder 'n K&E kast met (nu even) 2xT75 maar aangesloten op de rechter amp.
Rechts: *** ****** versterker, 100 Watt met daaronder de (ex-AART) Marshall 1960A kast, gemod en met pre Rola M20s, aangesloten op de BMR.
(+ bekende *** chaos :crazyhappy: )
Gitaargod: jongste rocker van Nederland!
http://www.hetgelegevaar.nl/CMWV09/IMG_0222.jpg
Mijn JTM45 met een 2x12 inch G12-65's (geen reissue)
http://img262.imageshack.us/img262/735/dsc04755.jpg
OMG!!!
is dat een echte cmw plexi+ ???
handwired by experienced technicians
Mercury Magnetics transformers & choke
EL34 & 12AX7/ECC83 tubes
F&T & Sprague caps
50 Watts @ 4/8/16 ohms
Retail-price, incl. 19% dutch VAT: € 2495,-
options: add € 400,- for the 100 Watt (4 x EL34) version
Géén dank Chris ;o)
Chris,
naar mijn mening is het geen spam als je het niet aan de man probeert te brengen. Dat doe je niet, je laat alleen een godsgruwelijk mooie amp zien.
GN is u dankbaar :grouphug:
Zou goed kunnen ja, ik heb geen ervaring met soldano's dus dat zou ik niet weten. Veel recto eigenaren vinden de orange kasten wel vet met recto's, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
@ Thiez: Je zou het kunnen zien als 'warmer' ja, maar ik hou persoonlijk wel van een lekker droge oversturing met een agressief randje.
Toen ik op de beurs was heb ik iemand anders over de *** ****** horen spelen en het klonk eCht geweldig, De *** ****** is veel te veelzijdig voor Mij, maar ik kan heel goed geloven dat het de ideale amp is voor de gitarist die veel meer uit z'n versterker Weet te halen!
Oftewel, ik heb de *** ****** (niet te verwarren met de oude Marshall Plexi's) met eigen ogen + oren aanschouwd en het is echt een hele gave versterker ;)
(over nutteloze posts gesproken)
Marshall Vintagemodern 2266 50w/1960A met: Celestion Rola: G12M greenback en G12H en 2 x Celestion G12T-75
http://i207.photobucket.com/albums/b...s/IMGP0175.jpg
Ik vind het net geweldig dat hij 12 snaren heeft. Ik zou wel eens willen horen hoe een gedowntunede doomriff met zo'n ding klinkt. Ik weet dat de meeste gitaristen negensnaren en twaalfsnaren vooral voor de hoogste drie snaren gebruiken, maar echt riffen heb ik daar nog niemand mee zien doen.
Los daarvan is het een prachtig model ook, natuurlijk, daar niet van.
Riffen op een 12 string in c!!!
Waar staat dat rola toch voor wat je steeds bij celestion tegen komt.
Is dat een bepaald type speaker?