verzenden naar nederland kost geloof ik iets van 8 euro
Printable View
verzenden naar nederland kost geloof ik iets van 8 euro
haha, dat scheelt :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
nogmaals bedankt!
Kleine update: Planet Waves pedalboard kit voor paar kabeltjes, even wachten op TB-looper voor Magicstomp en EX-7.. FS3x voor EX-7 toegevoegd (makkelijker door presets scrollen, jammer dat die niet te programmerne zijn..) en m'n 'mega 535q':
- alle knoppen naar de zijkant (boost/model/Q)
- contactschakelaar op het pedaal (geen 'doortrappen' nodig, voet erop is genoeg!)
- en misschien wel het leukste: een switch om te schakelen tussen stock en een Red Fasel inductor...
http://i73.photobucket.com/albums/i2...eelding021.jpg
http://i73.photobucket.com/albums/i2...eelding028.jpg
netjes!
steken die knoppen niet uit je plank?
waar is dat led balkje voor?
knoppen steken volgens mij nét uit, maar alles zit in 'n keyboardtas (lekker stevig, ahum.. maar wel praktisch en... zwaar genoeg :D ), dus het moet nog wel kunnen... het zijn ook wel stevige knoppenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
(en die Fasel toevoeging is wreed...!)
Led balkjes zijn voor het opleuken (onder de plank zitten aan weerszijden ook 2 strips, als een goedkope 'undercar'-cartuning verlichting..) van het geheel..
die mods voor die 535Q, waar heb je die laten doen?Of als je het zelf hebt gedaan, heb je een schema?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
Alvast bedankt!!
De vrijwel nooit genoemde Ed's Custom Shop (af en toe advertentie op gitaarmarkt) is t/m december hofleverancier van mijn DIY-avontuur;Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duckman
Ed's Mailadres
voor info:
-de DD-5 die ik heb heeft hij gemod met een 3weg switch (stock, hi-cut en hi-cut met tape modulatie) en een FX-loop (TC SCF zit in de loop en werkt alleen op de delays !)..
- de 535Q mods heeft hij ook voor mij gedaan (evt. had hij ze volgens mij ook in een rack kunnen zetten):
* switch om tussen stock inductor en (red) Fasel te kiezen
* Q- en Boost-control (18v model heeft deze aan de onderkant zitten) naar de zijkant (a la RMC2)
* Rob Winter-achtige mod: contactschakelaar, dus een voet op je wah en hij is aan; even wennen, maar best kicken
* natuuuurlijk de beruchte blauwe LED (het wordt tijd dat iemand groen gaat gebruiken...)
- verder zal hij nog een TB-looper voor me maken (voor magicstomp en ex-7)
- en een 'custom' clean-boost/ Z.Vex SHO-kloon...
ik zal even navragen of ik nog meer reclame/spam mag maken, maar voor z'n mail zou je me kunnen PM'en (of even op gitaarmarkt neuzen..)
p.s. Die Planet Waves Pedalboard Kit werkt erg goed, de pluggen zijn minder dik dan Neutriks en kabel is wat stugger (robuuster?) dan George L's...
Was het monteren eenvoudig? Ben wel benieuwd naar deze patchkabels.Citaat:
cable cutter zit erbij: enige dat je nog nodig hebt is een kleine platte schroevendraaier (of zakmes):Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike McCready
cablecutter knipt een mooi recht stuk af, schroefje van plug los, kabel erin 'draaien' en schroef vastdraaien...
klaar..!
Veel Showmasters 48 hier zie ik! Zijn jullie nooit bang dat het handvat je board niet houdt als je je volle showmaster meehebt op pad? Ik wel namelijk. Nachtmerries over al je pedalen die ineens over straat rollen...
ik heb dat zelfs al met m'n 24 :S
maarre, goeie koffer komt eraan :D
Dat handvat is inderdaad van ietwat twijfelachtige kwaliteit. Zelfs zo'n 24 wordt, wanneer ie vol met snoeren en pedalen zit, best zwaar. Laatst moest ik ergens optreden en ben met pedalboard van het station naar de betreffende zaal gelopen (20 min.) waardoor alle snelheid uit mijn arm was....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Realdeal
En ik neem aan ook een stuk kabel? En hoeveel pluggen zitten erbij dan? Als het zonder solderen kan bestel ik morgen nog een setje.Citaat:
http://www.planetwaves.com/ doorclicken naar Cable Station.
Thanx. Ik had inderdaad ook al ff op de Planet Waves site gekeken, kon ook het setje wel vinden, maar niet wat er nou precies allemaal bij zit. Inmiddels gevonden :) Ik mag er dus nog wel wat extra kabel en pluggen bij bestellen zie ik... :confused:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phyrexian
of 2 sets bestellen, net als ik:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
je krijgt 3m kabel, 10 pluggen en een kabeltangetje...
Ja, dat kan opzich ook, maar dan zit ik met twee van die kabelknippers. En ik zag dat die pluggen en kabel ook los te koop zijn. Misschien dat ik helemaal wel een ander merk kabel koop en dan pluggen en die kabelknipper van Planet Waves. Daar ben ik nog niet helemaal uit.Citaat:
Dat zou ik ook doen, niet die planet waves kabels kopen, maar wel die cable cutter...
Of je zou eens naar George L's kunnen kijken, volgens mij zijn die ook in een kit met cable cutter verkrijgbaar en het voordeel daarvan is dat die plugjes heel klein zijn en je ieder gewenste stuk draad ertussen kan schroeven, schijnt erg makkelijk te werken...
Ik zou dan wel voor de dikkere variant gaan, volgens mij klinken die net iets beter (hearsay)...
Autosugestie las ik ergens....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
Dit staat op de site van GeorgeL
: What is the difference between .155 or .225
diameter cable?
A: .155 Diameter Cable is The Original High-End
Cable! Use it for home, studio, stage – wherever! Many
players use it for pedal boards racks, sequencers,
keyboards and electronic drums. This is the same
cable that we use in our effects kits! .225 Diameter
Cable was created for the player that enjoyed the feel
and weight of traditional instrument cable. It utilizes
the same cable interior as the .155 but has a larger
core. The sound quality is exactly the same as the .
155. It remains a popular choice for players running
stage lengths as well as snakes for your guitar rig.
Hij heeft wel een dikkere kern dus volgens George L, precies hetzelfde zal het dan ook niet klinken volgens mij...
Ik heb weleens het verschil tussen de dunnere Spectraflex Vintage series en de dikkere Spectraflex Fatsoflex series kabels getest en die Fatsoflex kabels klonken echt beter naar mijn idee...
Maar wat betreft die Planet Wave kabels. Zo slecht zijn die dingen toch niet? Ik krijg namelijk wel die indruk als ik hier de posts lees. Nou ben ik sowieso al niet bepaald een subtiele gitarist, lees ragger. Dan maakt het voor mij toch niet zo heel veel uit wat van merk kabeltjes er tussen m'n pedalen gaan mits geen Stagg ofzo? Ik heb ook ooit es een gitaarkabel van het oh zo bewierookte Spectraflex gehad, ik kon het verschil haast niet horen tussen een Klotz en een Spectraflex eigenlijk. Het ding was nog na een maandje of twee naar de kloten ook. Voor mij dus never nooit geen Spectraflex meer.
Afijn, lang verhaal, veel gelul, waar het me omgaat is dus wat ik in het begin van m'n post vroeg :)
Ach, er zijn goede en slechte kabeltjes. En smaken verschillen altijd...Citaat:
Ik heb trouwens nu tussen mijn pedalen George L's en gebruik nog twee instrumentenkabels van Cordiaal. Goedkoop en goed :) Merk wel verschil als ik dan zo'n bout (Stagg b.v.) kabel pak haha. Gelijk een stuk hoog weg...
Klotz (bijv. LaGrange) is wel een ontzettend goed geteste kabel voor een vriendelijke prijs!Citaat:
Spectraflex is ja...duur :)
Ze geven dan ook drie jaar absolute garantie op hun kabels, dat zegt toch ook wel wat. Ik heb er zelf ook eentje tussen m'n versterker en pedalenplank en niks geen klachten. Ik heb er ook altijd eentje gehad tussen m'n gitaar en pedalen, maar die is helaas een week of wat terug wel gesneuveld. Zou ik opzich zo terug kunnen sturen naar Klotz, maar daar heb ik dan weer geen zin in :D Heb d'r nu een Planet Waves kabel voor in de plaats en ook geen klachten over, hoewel er eerder ook al een kabel daarvan bij mij is gesneuveld. Planet Wave komt ook elke keer goed uit testen trouwens.Citaat:
Ik ga volgende week 2 planet waves halen.
Voor de rest zit ik te denken aan GeorgeL's voor mijn pedalboard.
Hoeveel zou ik +/- kwijt zijn voor een board met ca.13 pedalen + interface???
Ik heb dan pakweg zo'n 30 jacks nodig ...
+/- 4€ per plugCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door up-guitarman
en €1 per m volgens mij
denk dat 't richting 150€ gaat
...wat voor interface bedoel je?
Fieuw 150€ ...Citaat:
Interface bedoel ik gewoon een zelfbouw bakje mee waar de kabels in mijn board toekomen. Dus een bakje met 6 inbouwjacks
- Gitaar in
- Amp out
- Footswitch
En van hieruit vertrekken deze naar mijn pedalen. (gewoon kwestie van alle inkomende kabels wat samen te houden...)
Zojuist de laatste bekabeling aangesloten. Kan misschien nog wat netter maar vind het wel prima zo.
1 met licht aan en 1 met licht uit :)
http://kathargo.com/picture_library/...ing6%20005.jpg
http://kathargo.com/picture_library/...ing6%20004.jpg
mooi!!!!!!
fucking nice board!
http://www.xs4all.nl/~zuiden/.guitar/DSC00825.jpg
Het probleem is nu dat ik 5 buffers heb (2 x Moog, 2 x Boss en 1 x Pearl). Ik zou wel een TB stripje willen hebben maar ik wil geen groter board! Ik vind m zo groot zat eigenlijk.
De SD1 wil ik vervangen door een MI Audio Crunch Box :)
Mooi board zeg, compact maar toch veel mogelijkheden... mag ik vragen hoe ja aan dat rode boxje komt, rechts bovenin? Zelfbouw?
Dat mag, Remco (Speeddemon op het forum) heeft die voor mij gebouwd.. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forceps
Erg handig..
Agha! Ik wil ook zoiets bouwen, maar als je zoiets kant en klaar kunt kopen in de winkel is natuurlijk ook hendig... ik zal de soldeerbout maar eens gaan zoeken
Maar WAT heeft hij dan gebouwd is de vraag? :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robzilla
Prachtig board trouwens!
Het is gewoon een centraal aansluit punt :) Op de foto is dit niet zo, maar alle kabels komen daar samen waardoor het makkelijk is om je gitaar, amp, fxloop en channelswitch kabels in te pluggen in een centraal punt..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robzilla
haalt ook alle krachten van je effectpedalen af => dus => blijven je pedalen beter beschermt
Precies, daarom wil ik er ook een... ik heb liever dat een input van zo'n kastje naar de klote gaat dan de input van een pedaaltje. En het ziet er strakker uit vind ik....
Klopt!
Daarom heb ik deze , is meteen ook een switch voor mijn Shiva.