GOED vet, je bent er zeker heel erg blij mee :D
Printable View
GOED vet, je bent er zeker heel erg blij mee :D
Ik had een klein vraagje over mijn strat en om nou helemaal een nieuwe topic ervoor te openen leek mij een beetje overdreven dus ik dacht, ik stel de vraag hier maar!
Als "stratocaster" heb ik sinds een tijdje een London City spitfire II. Zodra ik een solo speel op het nek element dan klinkt echt elke noot op de G snaar heel lelijk, smerig, net alsof hij teveel vervormt, want clean klinkt het element prima. Kan het niet echt omschrijven de intonatie lijkt mij het probleem niet want op het brug element klinkt het perfect. Misschien zit het element onder de G snaar iets te hoog?
Sorry voor de vage omschrijving ben nog niet zo lang bekent met het elektrische gitaar gebeuren :D
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elw
G-snaren zijn om de een of andere reden vaak lastige dingen...
Klinkt er onversterkt fretbuzz?
Eventueel je element iets naar beneden als dit niet het geval is. Kwestie van uitproberen maar!
succes, Johan
Totaal geen last van fretbuzz, ik heb helemaal geen ervaring met zon element een stukje naar beneden doen. Kan ik beter even langs de winkel waar ik hem gekocht heb gaan of is het niet zo veel werk?(kijkt angstig naar de lading schroeven in de slagplaat)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie
het is even moeilijk als hier posten ;) let op, naast elk element zitten 2 schroefjes, schroeverndraaier erin, draai, en kijk welke richting hij opgaat (op of neer) en dan maar draaien, probeer ze wel gelijkmatig te doen (per element dan) p[ mijn eigen strat heb ik de HB niet zo hoog, maar de neck pu wel redelijk hoog :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elw
Ook een Fasttrack 2 in de brug??
Tja, metalgitarist he? De FT2 geeft genoeg ballen en laat de strat redelijk origineel qua looks. Hij speelt overigens als een droom (en ziet eruit als een nachtmerrie).
Inderdaad, ik heb 'm zelf ook (die gele van een paar pagina's terug). Ben geen metal gitarist maar ben erg tevreden over de sound. Alleen een beetje veel volume verschil tov m'n lace sensors.
Een paar dingen over jouw strat:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay Cal
prachtig, lekker afgerad
en ja, de looks blijven redelijk origineel, maar toch niet helemaal, ik vind het altijd toch een stuk mooier wanneer er 3 single coils zijn..
wat voor een is het eigenlijk? ik zou zeggen, een Classic (Mex), maar iemand die zo veel speelt als jij, die mensen hebben vaak een USA.. vertel daar eens wat meer over
en hoe lang heb je em al? zo afgeragd heb ik ze hie rop dit forum nog niet gezien (of is het een relic?:P)