heb ondertussen op een plankje geprobeerd, denk toch niet dat het hetzelfde is. resultaat is niet echt goed.
Printable View
heb ondertussen op een plankje geprobeerd, denk toch niet dat het hetzelfde is. resultaat is niet echt goed.
Weet iemand of je hout ook zo kunt lakken (of anders afwerken) dat het zijn oorspronkelijke kleur houdt? Zonder dat verbruinende verniseffekt? (Ik heb laatst eens blanke Motip op kaal geschuurd hout gespoten en zelfs dat maakt de zaak donkerder)
Zodat je alleen maar aan de glans en de gladheid ziet dat er sprake is van afwerking, maar niet aan de kleur?
Ik zou blij zijn als daar iets voor bestaat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat
Een blanke lak op waterbasis zou de zaak op zich niet moeten verkleuren,en helemaal niet dat gelige effect geven.Zelf heb ik een massief essen vloer en heb die ook met blanke lak op waterbasis gelakt...perfect hoor,alleen weer te dik voor op een gitaar te smeren denk ik zo,
JJ
Dank je, Jan,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen
Heb je daar ook een merk en een type bij? Geeft in ieder geval weer een richting om in te zoeken.
Kijkend naar de esdoorn hals van mijn strat realiseer ik me dat het toch mogelijk moet zijn: die is ook gelakt en je ziet het nauwelijks.
wie kan mij wat meer vertellen over rustins plastic coating
Plastic Coating
Product Product Data sheet
Type A two-part cold cure finish, based on Urea Formaldehyde resins, plasticised with alkyd. The
finish is highly durable, resistant to impact, abrasion and solvents.
Intended Use Bare wood, hardboard, MDF, unsealed cork, slate, stone and vinyl tiles. For interior use only.
For interior floor areas use Rustin’s Plastic Floor Coating
Special Features
Quick-drying. Non-yellowing on ageing. Tough, chemically resistant finish. Enhances the
colour of the wood. The coating is almost colourless, but some woods change colour when
coated.
giftig?
Alle lak is 'giftig'. Ook watergredragen lakken wil je niet inademen - het voordeel van die dingen is dat het oplosmiddel zelf niet slecht voor je is (water ipv thinner, is wat minder kankerverwekkend...). Verder is het een prima finish, gebruik ik tegenwordig.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
moet je daar speciale voorzorgen bij nemen, masker of zo?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattia
heb nu twee mogelijkheden
plastic coating outfit (250 ml, prijs 24,95) en plastic coating 1000 ml + harder is op voorraad (prijs 29,50)
heb ik aan die coating en harder genoeg of moet ik dan nog wat apart kopen wat wel in die kit zit?
Je kan ook de thinner kopen, al werkt (voor de schoonmaak) gewone thinner ook prima. Voor die kleine meerprijs zou ik 'gewoon' de 1 literverpakking nemen (Bij Baptist, toevallig? Of elders?).Citaat:
Een respirator/verfmasker is IMO voor alles behalve politoeren en/of olieen een vereiste. de 3M units zijn redelijk geprijs, makkelijk extra filters voor te krijgen. Gebruik het ook als ik schuur, gekocht bij nonpaint.nl, hebben ook andere spullen zoals afplak en schuurpapier voor lakken. Wel handig.
@mattia
niet bij baptist maar bij memenco
http://www.memenco-europe.com/index.html
op zoek naar rustin's wood dye kwam ik hier terecht , hebben ook 4 x 0 staalwol
de wood dye kun je ook gebruiken met de plastic coat, zelf iets mengen
Handig om te weten. Staat echter niet op de website, heb je gewoon even geinformeerd ofzo?Citaat:
Mattia